EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Mooie film gezien? Heerlijk boek gelezen? Naar een fantastisch concert geweest? Of nog plannen? Laat het hier weten!
By Karin
Mag ik even een nieuwe hobby pluggen hier? ;-) We hebben het al eens kort over Georgette Heyer gehad, een schrijfster die begin 20e eeuw op 17-jarige leeftijd haar eerste boek schreef om haar zieke broertje te entertainen. De meeste van Heyer's romans spelen zich af in de Regency-periode en ze wordt daarom vaak vergeleken met Jane Austen. Die vergelijking gaat wat mij betreft niet op, maar het zijn enorm boeiende, pittige, grappige en ontroerende boeken die die vergelijking ook helemaal niet nodig hebben. Ik heb er nu geloof ik (geen zin om in de boekenkast te kijken) een stuk of zes gelezen en ik kan het iedereen aanraden. En weet je wat... ze heeft er 50 geschreven, dus ik kan nog even vooruit.
Waarom ik er nu ineens over begin? Bij Austenprose is het Georgette Heyer-maand met iedere dag een recensie. Neem vooral een kijkje en als je iets van Heyer hebt gelezen, laat dan hier horen wat je ervan vindt!
By Karenlee
Heb veel over Heyer gelezen en ben altijd 'van plan' om iets van haar te proberen maar er is nog niets van gekomen. Heb zelfs al wat titels genoteerd die mensen in het algemeen haar beste vinden. Dit is een leuk duwtje in de rug. Voor degene die benieuwd zijn, zijn dat 'Arabella' en 'The Grand Sophy'. Volgende keer dat ik bij de bieb ben.....
By Karin
Ik denk dat je het erg leuk vindt, Karen. Er zit veel humor in, alleen moet je er niet te veel achter elkaar lezen -Heyers personages kunnen nogal op elkaar lijken. Maar af toe een boek er tussendoor... heerlijk! Mijn favoriet tot nu toe (en wat ook beschouwd wordt als een van haar beste boeken) is These Old Shades. Over een rijke, arrogante duke die altijd voor zichzelf heeft geleefd, totdat hij op een dag een arme jongen van de straat plukt om voor hem te werken.
Ik heb zojuist Friday's Child besteld, die wordt door Vic van Jane Austen's World aangeprezen.
By DaBourgh
Friday's child was de eerste Georgette Heyer die ik heb gelezen. Daarna heb ik Venetia en Frederica aangeschaft en deze zijn ook leuk.
Vorig jaar bij Skoobbooks ( 2de handsboekenwinkel in Londen) o.a. Regency Buck gekocht. Hier moet ik nog aan beginnen.
By Jane
Ik heb een jaar of wat geleden een hele doos met circa 35 Heyers gekocht. Ik heb nu wel een aantal dubbel maar ach, dan kun je nog eens wat weg geven. Ik heb inmiddels een lijst(je) gemaakt van wat ik nog niet heb. :lol:

Wat ook heel leuk is en van harte aanbevolen:

Georgette Heyer's Regency World

Afbeelding
By Karenlee
Zou ik eventueel wat van je kunnen lenen? Ben vandaag naar de Bieb in Utrecht en ze hebben maar TWEE van haar boeken in het Engels (allebei uitgeleend).
By Jane
Zeg maar welke je wilt lezen!
By Karenlee
Heb je toevallig of Arabella of The Grand Sophy? Als jij een van die neemt en Karin haar omnibus ben ik even zoet!
By Jane
Ik heb ze allebei, zeg maar wat je wilt!

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!