EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Mooie film gezien? Heerlijk boek gelezen? Naar een fantastisch concert geweest? Of nog plannen? Laat het hier weten!
Goed idee, Odette :)
Eerder in dit topic staat een mooi artikel van Margaret Atwood over de links tussen Pride & Prejudice en Anne Of Green Gables.
Twee edelstenen met een heel eigen schittering en kleur.

In totaal is dit de 10'e verfilming vanaf 1919, de 50-delige Japanse animatie-serie meegerekend.
"Anne With An E " is even wennen vanwege de draai die er aan gegeven wordt, maar Anne blijft zeker Anne hier, en ook de andere personages komen meer naar voren. Aan de couleur-locale is veel aandacht gegeven.
Een professionele fanfic dus, maar...er is maar één echte Anne Of Green Gables-boeken serie, en de 1985 blijft daar de meest getrouwe verfilming van.

Prince Edward Island, de locatie van alle avonturen, is zonder meer een prachtig eiland waar Japanners al jaren naar toekomen geïnspireerd door Anne.
Diverse gebouwen en plekken hebben aanzienlijke donaties gekregen in het verleden vanuit Japan.
Het aantal bezoekers uit Azie was wat ingezakt, maar er is nu weer enige opleving door de nieuwe serie.
Op meerdere fronten een opleving dus :)

De verfilmingen van 1985/1987 omvatten zo'n beetje wat er in de eerste twee boeken gebeurt. Daarna worden Anne en Gilbert ouder en krijgen kinderen.
Die krijgen dan meer aandacht , Anne zelf gaat naar de achtergrond. Het laatste boek ,Rilla of Ingleside, is een indringend boek en wordt gezien als één van de weinige boeken die volledig de situatie van families beschrijft als de mannen moeten vechten in de Eerste Wereldoorlog, gezien door de ogen van de vrouwen. Net als de andere boeken is ook dit zeer leesbaar, met evengoed humor.

De derde verfilming in de DVD-trilogie, Anne of Green Gables: The Continuing Story , staat los van de boeken . Op zich de moeite waard , maar past niet helemaal bij de eerste twee.
In een koffiehuis , ( geen cofffeeshop! ) , dat ik tegenwoordig wekelijks bezoek vertelde iemand dat ze met haar 18-jarige dochter een weekend doorgebracht hadden met bingewatching "Anne With An E" seizoen 1 en 2 ,op NetFlix.
Seizoen 3 is begonnen in januari 2020.
Anne Of Green Gables was nog onbekend voor ze, ik heb dus mijn DVD-set uitgeleend , de oude 4:3 versie nog.

Even gekeken op Twitter : Anne of Green Gables is nog volop gesprekstof !
Zowel de boeken als de verfilmingen , tot en met Anne With An E.
In dit opzicht doet het weer denken aan de kwestie Pride and Prejudice 1995 of 2005.
De Anne-verfilming van 1985/1987 blijft de enige echte voor velen.

Amybeth McNulty is echter een schot in de roos als de huidige "Anne", ook wat mij betreft.
In zekere zin niet de allerknapste , maar ze " heeft het", ze is Anne Shirley.

Megan Follows' als Anne Shirley in de 1985/1987 versie was niet te overtreffen, maar ze heeft een andere Anne naast zich nu !

Amybeth McNulty volgende project is "Maternal", een horrorfilm. Bedoeling is dat deze film rond Moederdag in premiere gaat.
Maternal wordt geregisseerd door ...Megan Follows :)
Bijlagen
nh8ofayg4rn31.jpg
nh8ofayg4rn31.jpg (114.42 KiB) 456 keer bekeken
Wij (moeder en dochter) hebben het ook gevolgd. Dochter is helemaal verslaafd aan de serie. Ik vind het ook heel bijzonder, ik kende het verhaal niet zo goed. We beginnen binnenkort (als dochter de tijd heeft ivm haar examens) aan seizoen 3. Nooit gedacht dat moeders nog eens zo zou Netflixen ;)
Wat een mooie vernieuwing is dit forum, Karin. Fris en modern en mooi overzichtelijk.
Fijn om te horen dat je het nieuwe forum mooi vindt, Jacqueline! 🥰
En wat heerlijk om zo gezellig met je dochter samen een serie te kijken. Eén van de eerste series die ik samen met moeder zag was Jane Eyre, in de jaren 80. Ik mocht er extra lang voor opblijven. Was zo mooi en leuk om dit met mijn moeder te delen!
Anne With An E seizoen 3 is volgens Netflix de laatste.
Dat wordt ze niet in dank afgenomen ...
Binnen no-time waren er 150000 handtekeningen binnen om Netflix op andere gedachten te brengen.
Canadese TV-personalities hadden het erover in praatprogrammas.
Ik post in principe niets op Twitter, maar de tweets blijven binnenkomen vanuit de hele wereld.
Anne is al vanaf WW2 zeer geliefd in Azië, maar om tweets uit Iran te zien doet goed.
( De vrouwenbeweging in Iran is de stuwende kracht achter de huidige onrust in het land !
google "my stealthy freedom" voor meer informatie)

Spectaculair was dat de fanbeweging geld bij elkaar kon krijgen om een aantal dagen billboards te hebben op Times Square , New York en Dundas Square , Toronto.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Henk op 27 jan 2020 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!