EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Mooie film gezien? Heerlijk boek gelezen? Naar een fantastisch concert geweest? Of nog plannen? Laat het hier weten!
Marilla Cutberth een paar keer, Rachel Lynde vaker. Die is nog steeds de alleswetende in het dorp, maar iets vriendelijker.
Er wordt een paar keer over Anne gepraat, maar verder komt ze er niet in voor.
Road To Avonlea wordt vanaf 15-1-2013 uitgezonden op elke werkdag op Net5 om 17.10.
Link hier

Daar vervangt het McCleod's Daughters.

Mij is het niet gegeven om elke dag een episode te kijken, omdat ik er vaak niet ben om die tijd.
Mijn vrouw en ik hebben tot nu toe alleen seizoen 1 gekeken op DVD, een tijdje geleden alweer.

De hele serie duurde 7 seizoenen, waarin de kinderen opgroeien tot jonge volwassenen.

Sarah Polley is inmiddels al weer 34, en nog steeds erg in trek bij TV- en filmmakers, "vanwege haar zeer expressieve gezicht, waar ze met heel weinig dialoog maximaal effect scoort ".

Tevens ook het duiveltje voor diezelfde filmmakers, omdat Sarah nooit bang geweest is om ze tegen de haren in te strijken.
De overmacht van Disney in de serie was voor haar reden om er later uit te stappen.
Ze speelt net zo makkelijk in kleine producties als grote.

( ps. Road To Avonlea is dus niet geschreven door Lucy Maud Montgomery. Zie eerder in dit topic )
Speciaal voor Henk, maar ook voor andere LMM fans:

Een link naar Amazon, waar op dit moment de collectie AoGG e boeken gratis voor kindle wordt aangeboden. De laatste twee zitten er niet bij ivm copyright, maar de eerste 6 wel en dan nog een aantal boeken en 142 verhalen en ook nog wat gedichten. Daar kun je je hart aan ophalen. Geen Kindle? Je kunt de Kindle app gratis downloaden of kindle for pc op je pc installeren.

http://www.amazon.com/Anne-Green-Gables ... B00BBIT1BO

Enjoy!
De laatste tijd komen er ontzettend veel hedendaagse "vlog" versies van klassiekers. Ze zijn niet altijd even goed, maar de allerbeste zijn geweldig. Zag net een Independent (UK) artikel over hun "Top 5" en deze stond er tussen - wist niet eens dat iemand met Anne of Green Gables bezig was. Jij wel Henk?

P.s. Heb net een aantal afleveringen gekeken en het actrice is best goed - ze weet het bright, quirky, beetje "hyper" maar ook "dromerig" charme van Anne goed neer te zetten op een 'moderne' manier....

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sorry voor late reactie, Karen.

Toevallig leeft de oude community rond het AoGG-gebeuren weer een beetje op de laatste tijd.
Reden voor dit bericht is echter minder leuk.
Jonathan Crombie, ( Gilbert Blythe in Anne of Green Gables ) is woensdag 16 april 2015 overleden op 48-jarige leeftijd.
Het is alweer 30 jaar geleden dat de miniserie verfilmd werd.

Veel Janeites wereldwijd zijn tevens Anneites, voor hen heeft AoGG "1985" dezelfde status als P&P "1995", en hingen foto's van Jonathan Crombie en Colin Firth aan dezelfde muur.

R.I.P. Jonathan Crombie

Artikel Hier
Op het moment van dit schrijven vorderen de filmopnames van een nieuwe "Anne of Green Gables "- film gestaag.
30 jaar na het uitkomen van de eerste mini-serie werd dat misschien weer een keer tijd ook.
Maar deze "1985" serie, ( die doorloopt in een "1987" vervolg. Chronologische volgorde niet helemaal precies, maar daar kon iedereen mee leven), heeft zo'n beetje de status van P&P 1995.
Zoals eerder in dit topic al gezegd, die groepen liefhebbers, de "Janeites " en de "Anneites" overlappen elkaar flink.

De film gaat rond de 2 uur duren, dus de vraag is welke belangrijke momenten opgeofferd zullen worden ten opzichte van de miniseries ( 4 + 3.5 uur )
Bij deze de link naar een tussenverslag.
De nieuwe Anne Of Green Gables-film die in het bericht hierboven besproken wordt ,zal eerdaags uitgezonden worden op Canadese TV.
De belangrijkste facebook-pagina, waar "oldies" vanuit de diverse forums die er ooit waren nog wel eens posten, is hier heel stil over.
De meesten zijn heel sceptisch over het gegeven dat het volle verhaal, dat in de 1985-dramaserie 8 episodes nodig had, in 2.5 uur verteld kan worden. We zullen zien.

Dit nieuws is veel belangrijker: Er komt een nieuwe serie Anne of Green Gables
Het Canadese CBC-kanaal heeft bevestigd dat de het filmen van een 8 uur durende serie in April 2016 zal starten.
In April 2017 zal de serie uitgezonden gaan worden.

Link Hier
"Anne With an E !"

Dat is de titel van de nieuwste TV-serie gebaseerd op LMM's creatie "Anne of Green Gables".
De TV-uitzendingen in Canada zijn geëindigd, op Netflix is de serie nu te zien, ook in Nederland.

Eén Canadese heeft per episode verslag gedaan over haar indrukken in een Avonlea Facebook-page.
Die waren redelijk positief, "mits je het boek en de verfilmingen van 1985/1987 even kunt loslaten" .

Letterlijk globaal gezien zijn veel Jane Austen fans ook LMM -fans.
Die hebben de boeken meestal goed meerdere malen gelezen, en de TV-series gezien.

Net als Pride & Prejudice is Anne of Green Gables meerdere malen verfilmd in de 20'ste eeuw.

De TV-series Pride & Prejudice 1995 en Anne of Green Gables 1985/1987 hebben gemeen met elkaar dat het van die zeldzame producties zijn waarin echt alles klopt. De schrijvers, de regisseurs, de gehele cast, je voelt gewoon dat alles goed zit , en de boeken volkomen recht worden gedaan.
"It happens just once" wordt wel eens gezegd in dat geval.

Wij hebben geen Netflix, aangezien we meer dan genoeg hebben aan het aanbod dat er is via andere kanalen of TV.
Veel tijd om iets te kijken is er niet, dus je moet keuzes maken.
In zo'n geval kijk ik toch voorzichtig naar andere reviews om te weten te komen of het de tijd waard is.

In het geval van "Anne With an E!" kom ik gemengde beoordelingen tegen.
Moira Walley-Becket heeft het script geschreven.
Zij heeft een voorkeur voor een beetje donkere duistere sfeer.

Lucy Maud Montgomery's boeken, ( vooral de Emmy trilogie), schuwen zeker het "het duistere" niet,
Haar heel voorzichtige subtiele benadering heeft een zeer indringend effect.
Meer dan een hint is het vaak niet, maar die komt dan wel goed aan !
( Zo heeft ze het ook zelf gezegd in haar brieven: "I feel like lifting the curtain just a little bit, to get a glimpse from the other side")

Dat subtiele wordt hier niet gehaald lees ik hier en daar.
Hartsvriendinnen Anne en Diana houden gesprekken die je meer in een hedendaags lounge-cafe verwacht met een kopje munt-thee, inclusief hedendaagse muziek.
Situaties die helemaal niet beschreven worden in de boeken, etc.

Ik twijfel dus om hier Netflix voor te nemen.
Uiteindelijk hebben we Netflix toch maar toegevoegd aan onze TV-mogelijkheden.
Ik kijk hoofdzakelijk Koreaans, of af en toe Japans en Chinees TV-drama. Er zijn zo'n 10 Koreaanse recente titels beschikbaar op dit moment maar net niet die ik zou willen zien. ( Gemiddeld zijn er 20 lopende Kdrama's te bekijken )

Ik kwam bij "Anne with an E" terecht, waarvan 2 seizoenen beschikbaar zijn .De beslissing voor een nieuwe serie is nog niet genomen.
Nu begonnen met de 2'de serie.
Die eindigt ergens waar alles tussen Anne en Gilbert nog moet beginnen.
Er worden al vrijheden genomen met het originele verhaal, vanaf de start van serie 2 wordt er een heleboel bij verzonnen.

Maar, met klasse !
De wens van elke fanfic-schrijver, om zij-karakters naar de voorgrond te halen, gebeurtenissen die zouden kunnen plaatsgevonden hebben en toch alles in de sfeer houden : Dat lukt hier zeker heel goed.
Amybeth McNulty als Anne Shirley is een perfecte keuze: Magertjes, sproeten, maar zeer grote ogen en welbespraakt.
De fase waarin ze een zwaantje wordt is er nog niet, maar dat zal zeker lukken.

De locaties en de verfilming zelf zijn prachtig, met veel details.
Zeker aanrader !
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!