EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over nieuws dat niet over Jane Austen gaat.
By Hetty
Eén van de betere boekenwinkels 'Selexyz' praat met zes eventuele kopers ...
Het is altijd een feest om in die winkel te zijn. Het zou jammer zijn als het afgelopen is ;(
By RegencyGentleman
Hetty schreef:Eén van de betere boekenwinkels 'Selexyz' praat met zes eventuele kopers ...
Het is altijd een feest om in die winkel te zijn. Het zou jammer zijn als het afgelopen is ;(
In de binnenstad van Arnhem zit er ook een - in het oude postkantoor. Met alle respect hoor, maar hun collectie bestaat uit 'the middle of the middle of the road' aan titels. Heel veilig. Voor bijzondere onderwerpen moeten wij altijd naar andere winkels uitwijken.
By Sebazzel
RegencyGentleman schreef:
Hetty schreef:Eén van de betere boekenwinkels 'Selexyz' praat met zes eventuele kopers ...
In de binnenstad van Arnhem zit er ook een - in het oude postkantoor. Met alle respect hoor, maar hun collectie bestaat uit 'the middle of the middle of the road' aan titels. Heel veilig. Voor bijzondere onderwerpen moeten wij altijd naar andere winkels uitwijken.
Precies! Dat is ook het gevoel dat ik altijd heb bij de Selexyz - het is een prima boekhandel voor de "gemiddelde" (if such a thing exists!) lezer maar ik kom meestal met een teleurgesteld gevoel naar buiten. In Rotterdam hadden ze vroeger een Ramsj-afdeling waar soms wel geweldige boeken lagen. Doe mij toch de Slegte maar.
By LizzyBennet
Toch hebben ze altijd wel erg lekkere...*kuch*...koffie in Rotterdam he Bas? ;-)

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
By Hetty
Als je niets gewend bent (uch, zoals ik, alleen een klein provincie boekwinkeltje!) dan is Selexyz Rotterdam een eldorado. De Slegte trouwens ook. En v.d Moosdijk in Neunen Waaaaaaaaa. Daar moet ik mezelf vandaan sleuren anders stapel ik ons busje helemaal vol! Trouwens de boekenfestijns zijn ook niet te versmaden :P

Maar ik hoop dat Selexyz blijft.
By RegencyGentleman
LizzyBennet schreef:Toch hebben ze altijd wel erg lekkere...*kuch*...koffie in Rotterdam he Bas? ;-)

Dat doet me denken aan de film 'You've got mail', waar Joe Fox (Tom Hanks) zegt over zijn big bad chain book store: "At first they will hate us... but we will get them at the end, with our wide range, discounts and.... our moccachino!"

Alsof koffie een verdedigbaar verkoopargument voor boeken is ;-)
By Maria
Wanneer Selexyz uit Eindhoven zou verdwijnen ben ik daar niet echt rouwig om.Want sinds ze in het meest monsterlijke gebouw van Eindhoven zitten .En ze ook nog eens het meest ongezellige interieur hebben,( en je boven de soep van beneden ruikt.. :drunk: )heb ik zoiets van;dank je feestelijk.Dan ga ik veel en veel liever naar de twee kleine boekwinkels die Helmond rijk is...waar ze niet veel hebben.Maar waar je wel rustig kunt zitten.Met het verkoop personeel heerlijk over boeken en auteurs kunt praten.Wanneer ze weten van welk soort boeken je houdt.Komen ze altijd wel met hele verrassende suggesties en tips..

Dus leve de kleine boekhandel in Helmond.... :clap: :clap: :clap: :clap:
By LizzyBennet
RegencyGentleman schreef:
LizzyBennet schreef:Toch hebben ze altijd wel erg lekkere...*kuch*...koffie in Rotterdam he Bas? ;-)

Alsof koffie een verdedigbaar verkoopargument voor boeken is ;-)
F.O.X.! ;-)

Het ging ook om iets anders dan de koffie. :-P

By Robyn
Maria schreef:Wanneer Selexyz uit Eindhoven zou verdwijnen ben ik daar niet echt rouwig om.Want sinds ze in het meest monsterlijke gebouw van Eindhoven zitten .En ze ook nog eens het meest ongezellige interieur hebben,( en je boven de soep van beneden ruikt.. :drunk: )heb ik zoiets van;dank je feestelijk.Dan ga ik veel en veel liever naar de twee kleine boekwinkels die Helmond rijk is...waar ze niet veel hebben.Maar waar je wel rustig kunt zitten.Met het verkoop personeel heerlijk over boeken en auteurs kunt praten.Wanneer ze weten van welk soort boeken je houdt.Komen ze altijd wel met hele verrassende suggesties en tips..

Dus leve de kleine boekhandel in Helmond.... :clap: :clap: :clap: :clap:
Hoe smaak kunnen veschillen... ik vind juist de Selexyz in Eindhoven heel leuk! :wasntme: Toen ik er voor het eerst was, keek ik mijn ogen uit.
Zo lelijk is het gebouw ook weer niet. In Tilburg zit de Selexyz in een winkelcentrum (dus helemaal geen sfeer) en de Slegte is helemaal verscholen (je ziet alleen de deur van de buitenkant en binnen is er een saai interieur). Ik vind het wel leuk dat de Selexyz in Eindhoven een restaurant/cafe onder heeft, geeft een speelse uitstraling.

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!