EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over nieuws dat niet over Jane Austen gaat.
By Hetty
Gisteren was in onverwachts op het boekenfestijn in de Jaarbeurs (Utrecht).

Voor degene die er interesse in hebben:
Sense and sensebility en zeemonster is er in het Nederlands te koop.
Persuation, Northanger Abbey en Mansfield park zijn in het Engels te koop voor maar .....1,95

Verder heel veel Engelse boeken van de reeks Wordsworth classics ook maar 1,95 per stuk. Dickens, Shakespeare en nog veel anderen die ik zo snel niet heb onthouden.
Ik heb er Wives and Daughters van Elisabeth Gaskell gekocht.

Ik zag ook nog Bridget Jones Diary liggen in het Nederlands.

Het is nog vandaag, zaterdag en zondag.

Groetjes Hetty
By Alynia
Ik ben ook geweest. Had helemaal niet door dat het zou zijn, tot ik op school kwam, en een paar klasgenoten vroegen: wie gaat er eigenlijk nog meer heen? Ik dacht: toch even kijken, al weet ik nog niet of ik iets koop. Maar ik ben toch thuis gekomen met 8 kaarten (tja, postcrossing verslaafd en ze waren leuk, van otje) en de volgende boeken:
- Dumonts kleine kruiden lexicon
- A Midsummer Night's Dream (Shakespeare)
- The Secret Garden (Frances Hodgson Burnett)
- The Ladies of Grace Adieu and other stories (Susanna Clarke)
- Lemony Snicket, A Series of Unfortunate Events - The Reptile Room
- Hanna's Daughters - Marianne Fredriksson
- David Copperfield (Charles Dickens)

Dus 7 boeken en 8 kaarten, voor 17 euro. Ik lieft het boekenfestijn!
By Robyn
Dat is zeer goedkoop, 7 boeken + nog 8 kaarten voor maar 17 euro! Helaas gaat het niet voor mij worden. Dit weekend is al vol gepland.

The Secret Garden is een zeer mooi boek. Ik heb ook The Little Princess van haar gelezen.
Laatst gewijzigd door Robyn op 02 sep 2011 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
By Alynia
Van The Little Princess heb ik alleen de film gezien (oma had die met Shirley Temple op videoband toen ik klein was, en als ik daar was wilde ik altijd die zien!) maar wil ik graag nog een keer lezen. The Secret Garden heb ik ooit lang geleden in het Nederlands gelezen, en vond het een prachtig boek. Dus ik wist zeker toen ik hem zag liggen voor die 2 euro: die moet ik hebben! ;)
By Karenlee
Oh, The Secret Garden en A Little Princess zijn GEWELDIG boeken! Het zijn echt klassiekers. En jij weet ook Alynia, hoe moeilijk het is dat een film echt recht doet aan een boek. De Shirley Temple versie was, IMO, een schandalige suikerspin. Degene die meer recent was, was iets beter. Maar je moet echt het boek lezen.

---
- Sent from my iPhone using Tapatalk
By Robyn
Ik heb A Little Princess met Liesel Matthews in 1995 in de bioscoop gezien, dat was een van mijn eerste films die ik in de bioscoop heb gezien :)
Ook heb ik die met Shirley Temple gezien en ja Karen, het was nogal zoettig :D
By Miss Mary
The Secret Garden en A Little Princess heb ik tot nu toe alleen als film gezien, maar waren één van mijn favoriete films ever (naast die schitterende verfilming van Black Beauty :inlove:). Ik vind het nog steeds geweldig om ze te zien, zo mooi! The Secret Garden moet je dan niet de oude versie hebben (die is vreselijk :tmi: ), maar die uit 1993:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VrMahhudZvo[/youtube]

Ik wil zeker nog eens de boeken gaan lezen.
By Robyn
Miss Mary schreef: Ik wil zeker nog eens de boeken gaan lezen.
Dat moet je zeker doen! Dan gaat de film je nog meer betekenis geven.
Toen ik klein was, ben ik een keer met carnaval verkleed geweest als Mary Lennox, mijn moeder had toen zo'n soort jurkje gemaakt die zij in de film droeg. Ook had ik een pruik op en een hoed op zoals in de film :P

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!