EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over nieuws dat niet over Jane Austen gaat.
By Henk
( Ook in Anne-forum gepost )

I wonder how I am going to live this down !
Adjusting astronomic data about the change of the position of the Earth in the Solar system and the Universe during the last 3000 years means the asrological data have to be adjusted as well.
Because they are based on data 3000 years ago.

According to the new data, the new Zodiac reads like this :

Capricorn: Jan. 20 - Feb. 16
Aquarius: Feb. 16 - March 11
Pisces: March 11- April 18
Aries: April 18 - May 13
Taurus: May 13 - June 21
Gemini: June 21 - July 20
Cancer: July 20 - Aug. 10
Leo: Aug. 10 - Sept. 16
Virgo: Sept. 16 - Oct. 30
Libra: Oct. 30 - Nov. 23
Scorpio: Nov. 23 - Nov. 29
Ophiuchus: Nov. 29 - Dec. 17 - this is the one they added back into the zodiac
Sagittarius: Dec. 17 - Jan. 20

That means me myself am a Scorpio now, instead of a Sagitarius.

My two favorite female writers, LMM and JA have become Ophiuchus now, a newly added sign.
( 200 and 100 years ago is yesterday on this scale )
I knew they could not just be Sagitarius !

And what does it mean for the Chinese Zodiac ?

Link
By by a lady
Ik zag het op het nieuws voorbij komen.....eigenlijk is het geen nieuws en al lang bekend. Gelukkig ga ik vooral van mijzelf uit en niet van sterrenbeelden, dus ik heb er geen last van :geek: .
By rosa
Doe helemaal niets met sterrenbeelden maar heb weleens gelezen welke persoonsbeschrijving er bij maagd paste. Het verbaasde me hoe het overeen kwam. En nu zou ik opeens iets anders zijn? Apart
By Apple_
Wat grappig... ik had er ook van gehoord, maar ineens een ander sterrenbeeld... tsja.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch af en toe wel even mijn horoscoop nakijk :$ ... niet dat ik er echt in geloof, maar ik vind het vaak wel leuk om te lezen.

Toen ik nog in Den-Bosch op school zat was het dagelijks met de trein en dan was het bijna iedere dag gezamelijk even de horoscoop doorlezen... gewoon for funn.

Als ik kijk naar de beschrijving bij mijn sterrenbeeld (visjes), kloppen er een hoop dingen het inderdaad aardig; emotioneel, hulpvaardig, dromerig, besluiteloos, zacht, duldzaam, fantasievol, mild, ontvankelijk, helderziend (ehhhh??? bijna alles dus), normloos, menslievend....

En nu schijnt het zo te zijn dat een visje het beste past bij een Leeuw man... dus ik ben op zoek :D heeft iemand er toevallig een over (hij moet wel aan strenge eisen voldoen :rofl: ) hahahah
By Miss Mary
Ik vind het altijd hilarisch om mijn horoscoop in de krant te lezen. :D Grote bullshit dat er staat, maar zoooo grappig! :rofl: Ik ben maagd en als ik naar de omschrijving kijk daarvan, klopt het behoorlijk. De omschrijving van Leeuw klopt veel minder met mij. Als je de omschrijvingen zou geloven. :P
By rosa
ha grappig, zou nu ook een leeuw zijn ipv een maagd. heb geen idee vd leeuwomschrijving.
Het is wel zo dat de omschrijving 15 jaar geleden veel meer op me paste dan nu. Zou ik dan toch langzaam een - ROOOAAR- leeuw worden?
By Lavendula
Nou.....ik ben een echte tweeling en ik blijf ook een echte tweeling.
Mijn tweeling trekjes en eigenschappen kloppen ook heel erg goed. Sommige natuurlijk ook weer helemaal niet. Maar over het algemeen wel.
Ik vind het ook inderdaad leuk om gewoon for fun m'n horoscoop in de krant te lezen als ik 's ochtends vroeg in de trein zit. Ik zou niet zeggen dat ik het zogezegd ''hilarisch'' vind. Daar vind ik het te slap voor. Maar ben vooral heel nieuwsgierig :$ Ook al geloof ik 9 van de 10 keer niet wat er staat, maar toch vind ik het leuk om er die dag dan extra op te letten ofzo :P Om te kijken of het ook zo is :lol: .

Volgens mijn horoscoop van vandaag zou ik mij nu in een nare situatie moeten bevinden die ik al eens eerder heb meegemaakt (volgens de Metrokrant ;) :D )
By Henk
In mijn militaire diensttijd en daarvoor was ik er wel behoorlijk mee bezig.
Aan de bedden van de soldaten hingen de registratienummers, die afgeleid is van de geboortedatum.
Zo'n company heeft ongeveer 100 mensen.
Op een gegeven moment wist ik van iedereen wel zn teken.
Grappig was het om te zien, dat alle watertekens op een gegeven moment samenklikten.
Samen stappen, dingen doen, etc.

Maar er is veel "wishfull thinking" bij.
Je kunt dingen gaan geloven omdat je het gelezen hebt.
Ik lees daarom al jaren geen horoscopen meer.

Wel zie ik bij mijn vrouw en mij meer dingen die kloppen bij ons Chinese teken Slang, dan bij ons Boogschutter-teken.
By Frouckje
Hoewel ik sterrenbeelden nooit heel serieus heb genomen en ik vroeger heb meegekregen dat het zelfs heidens en duivels was ( |( ), moet ik zeggen dat ik nu eindelijk het idee heb dat het enigszins klopt nu ik geen leeuw maar kreeft blijk te zijn!

Een leeuw staat namelijk graag in het middelpunt van belangstelling en heeft overal het hoogste woord, maar daar kan ik mij niet helemaal in vinden. (Ik kan wel heel enthousiast zijn en daardoor te aanwezig, maar ik ben toch wat te verlegen en onzeker om perse vooraan te willen staan. :$ )
Een kreeft schijnt weer veel gevoeliger te zijn en duidelijk ups en downs te hebben: precies wat ik altijd heb!
Wel heel typisch dat het nu opeens wel lijkt te kloppen. ;)

Zit net te denken hoe lullig het is voor de mensen die hun sterrenbeeld op hun lichaam getatoeerd hebben: dat kan nu opeens helemaal niet meer kloppen! :o

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!