EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over nieuws dat niet over Jane Austen gaat.
Hoe zit het ondertussen met jullie verhalen? Misschien is het een idee om een link te plaatsen naar jullie profiel op de site, zodat we elkaars voortgang kunnen volgen. Mijn profiel is http://www.nanowrimo.org/eng/user/546467

Ik was 1 november om 12u begonnen met een detectiveverhaal. (Het fanfiction idee had ik even in de diepvries gestoken.) Na twee dagen waarin ik mezelf moest verplichten om toch maar te schrijven om toch maar het dagdoel te halen, wist ik echter dat het verhaal mij echt niet lag. Voor november had ik ongelooflijk veel zin in het verhaal, maar in tegenstelling tot vorig jaar, waar ik meteen midden in het verhaal zat en elk vrij moment wilde schrijven om te weten hoe het verder zou gaan, kon het mij nu eigenlijk niet schelen wat er met mijn personages gebeurde.
En dus besloot ik op 3 november op opnieuw te beginnen. Ik ging op mijn computer op zoek naar het word-documentje van het verhaal dat ik hierboven al ergens beschreef (jonge vrouw komt in de industriële revolutie terecht) en ging daaraan verder schrijven. Meteen zat ik weer in het verhaal en had ik zin om dag en nacht door te schrijven. Mijn achterstand van 2 dagen had ik zaterdag ingehaald en ondertussen heb ik zelfs een bescheiden voorsprong, die vandaag waarschijnlijk nog een stuk groter wordt, aangezien ik een uur op de trein zit en vanavond naar een write-in ga.
Het enige waar ik me nog een beetje zorgen over maak, is dat ik bijna zeker weet dat ik aan dit verhaal geen 50 000 woorden meer ga kunnen schrijven. Ik zat op 38k toen ik met nano begon, heb er ondertussen al 16k bijgeschreven, maar ik schat dat er nog maximum 20k bij kan komen voor het verhaal afgelopen is. Wat ik nadien ga doen, weet ik nog niet goed. Misschien toch met mijn detective verder, misschien wat fanfiction schrijven. Ik zie nog wel.
Complimenten voor jullie !
Ik had de moed niet, zoals ik eerder al schreef.
Vorige jaar voor mezelf bewezen dat 30000 de limiet is voor mij.
( Ondertussen zit ik helemaal vast in het Katherine-verhaal. Ik heb de hoofdpersonen in de val laten lopen, maar mezelf ook. Ik kom er niet uit )

Schrijven is in de Anne-verhalen een belangrijk gegeven.
Op een gegeven moment heeft Anne een schrijf-clubje opgericht.
De een is beter dan de ander,maar Diana's oplossingen zijn eenvoudig en doeltreffend:
Als ze niet meer weet wat ze met een persoon aan moet, laat ze ze dood gaan.
Mortality-rate is erg hoog in haar verhalen :)
http://www.nanowrimo.org/eng/user/495530
Ziet er niet heel veelbelovend uit bij mij, hè!?
Ik weet nu al met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ;) dat ik het toch niet ga halen, maar ik weet wel dat ik veel uit dit verhaal kan halen. Het heeft alleen meer tijd nodig, NaNoWriMo is in ieder geval een goede opstap om alvast ver te vorderen met het verhaal...
Toen ik er aan begon, had ik het idee dat dit een goed NaNo-verhaal zou zijn. Dat bleek dus niet echt, maar ik ga er in ieder geval tijdens NaNoWriMo nog mee verder.
@ Merdyff: Wat fijn dat je nu verdergaat met Vroeger en Nu (heet het verhaal nog zo?), ik wil nog steeds wel weten hoe het afloopt namelijk!
http://www.nanowrimo.org/nl/user/644418
Bij mij vlot het ook niet bepaald. Ik had enkele drukke dagen of dan kwam ik te moe thuis om achter mijn pc te zitten en te schrijven. Ik geloof wel dat mijn verhaal potentieel heeft, alleen moet het eruit komen. Maar ik ben realistisch: het wordt zeer moeilijk om de 50k te halen. Ik blijf wel verder doen want het is plezierig. Veel succes iedereen!
@ Joost: Ben jij Joost van op Schrijfsels dan? Het verhaal heet ondertussen Brekend ijs, sinds een week ongeveer, denk ik. Het is nu af, herschrijven niet meegeteld, en telt 110 000 woorden, waarvan ik er zo'n 71 000 tijdens november heb geschreven. Voor mijn totale wordcount heb ik wat ik in het begin geschreven had aan het andere verhaal er ook bijgeteld en zo kwam ik uiteindelijk aan 74 548.
Merdyff schreef:@ Joost: Ben jij Joost van op Schrijfsels dan?
Klopt! (ik dacht dat je dat al wist) :wasntme:
Nu ben ik wel heel benieuwd natuurlijk.

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!