EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over nieuws dat niet over Jane Austen gaat.
Ik ben dit topic begonnen, maar ik denk niet dat ik mee doe.

Zoals in m'n eerste bericht gezegd: Vorig jaar was ik goed op dreef met een fanfic in het Anne-forum.
Veel tijd werd besteed aan het zoeken van bijbehorende afbeeldingen.
Terugkijkend zie ik dat ik gemiddeld 500 woorden per dag haalde.
50000 woorden is te hoog gegrepen, zeker voor een verhaal dat waarschijnlijk nooit meer door niemand gelezen wordt.
Ik doe zeker ook terug mee. Zou het absoluut niet willen missen. Mijn plot is nog vrij vaag. Het wordt een Harry Potter fanfiction met Barty Crouch Jr in de hoofdrol. Ik ga hoogstwaarschijnlijk ook naar de Kick-off party in Utrecht. Zijn er nog die daar naartoe gaan?

Een Lost in Austen-achtig verhaal lijkt mij wel heel tof. Is het dan de bedoeling dat je personage ook in een boek van Austen terecht komt?
Ik werk zelf aan een verhaal waarin het hoofdpersonage niet in een boek, maar in het verleden terechtkomt, tijdens de industriële revolutie, en daar een personage ontmoet die schandalig veel gebaseerd is op Mr Thornton uit North&South.
Ja, inderdaad. Ik ga ook alleen maar naar de kick-off omdat ik met iemand kan meerijden die met de auto gaat, want om met te trein te gaan is het mij te ver en te duur.
Ik ken dit begrip al een tijdje, maar heb nog nooit meegedaan. Die script frenzy lijkt mij heel erg leuk, wil al een tijdje een toneelstuk schrijven.
Ik ga niet naar de kick-off. Utricht ligt niet bij de deur als jie in België woont. Ik weet ook nog niet of ik naar de write-ins ga, alvast niet die in Nederland plaats hebben. Het is wat afhankelijk hoe het project vordert (het is de eerste keer dat ik meedoe) en hoe mijn agenda er gaat uitzien. ;)
Waar ergens in België woon je? Er is een Belgische kick-off op 31 oktober in Gent en verder zijn er al zeker write-ins in Antwerpen en in Gent en misschien ook eentje in Brussel. Ik ben vorig jaar naar een aantal write-ins in Gent geweest en dat heeft mij echt wel geholpen om aan de 50,000 te geraken.
Het is bijna zover, ik heb gisteren nog radicaal mijn plot omgegooid. Ik was niet tevreden met m'n eerste verhaallijn en ik kreeg 'Dada'/Walter Serner er ook niet op de goede manier in verwerven.
Máár, ik heb nog steeds een moord in het verhaal (wat zouden we toch zonder moeten), alleen op een abstractere manier dan eerst. Het verhaal gaat nu vooral om de beleving van de dader, het slachtoffer en de buitenstaander voor, tijdens en na de moord.
Ja slechts nog enkele uren te gaan, al ga ik niet wachten tot het 12 uur is. Mijn verhaal zal gaan over een jonge vrouw, net afgestudeerd en leidt een vrij saai leven. Tot ze wordt uitgenodigd om de vakantie bij haar oom door te brengen, familie die ze nooit heeft gekend wegens een familiekwestie. Een nieuwe wereld gaat voor haar open.
Er zijn een aantal dingen die ik reeds bedacht heb en die meer dan waarschijnlijk zullen plaatsvinden maar voor het grootste deel zal het 'go with the flow' zijn. Mijn vingers beginnen al te kriebelen!

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!