EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over nieuws dat niet over Jane Austen gaat.
By merel
Morgen ga ik naar Deventer, gewoon om te winkelen, maar ook om het Dickens Festijn te bezoeken. Dat lijkt me leuk om een keer mee te maken. Is iemand van jullie er al eens geweest en zo ja, wat was je indruk ervan?
By Maria
Het is er dan vreéééééselijk druk......!!!!

Máár wel heel sfeervol......máár vreéééééééselijk druk
By Francine
Ik wilde gaan, maar ik vind het nu met de sneeuw en de gladheid te griezelig om een stuk te gaan rijden. Nou ja dan wachten we maar tot volgend jaar. Ik heb hier ook nog genoeg te doen. :lol:
By Lavendula
Ik ben er 2 keer geweest (of was het nou 3 keer?...hmmm :?: ). Ik kan je zeggen dat het een heeeeeel leuk festival is. Je gaat terug met een glimlach op je gezicht en je komt echt in de oude Charles Dickons kerstsfeer. MAAR!! Het is zoooo druk dat je eigenlijk nauwelijks goed kunt lopen en ergens kan kijken. De rij duurt minstens een uur lang en gaat ook een hele straat door. Als je dan eindelijk binnen bent, voelt het nog alsof je in een rij staat. Het is echt een groot nadeel voor dat mooie festival.
Maar ik raadt je wel aan om een keer (wel zo vroeg mogelijk) erheen te gaan. Want ondanks die drukte is het toch heel leuk om dat eens mee te maken. Tenzij je (zoals ik vaak heb) echt helemaal ziek/misselijk en niet lekker wordt van die drukte.

Maar in iedergeval is het echt heel leuk :)
By Alfred
Ik zag vanochtend vroeg al de eerste figuranten lopen, erg leuk om te zien. Mijn ervaring is dat je het best zo laat mogelijk kunt gaan. De wachtrijen zijn dan te overzien. Vandaag vind ik het te koud, dus ik denk dat ik morgen die kant op fiets.
By merel
Vanochtend om een uur of 11 in Deventer aangekomen en er stonden inderdaad zo ongelofelijk veel mensen in de rij! Dus zijn we eerst maar gewoon de stad in gegaan. Zo rond een uur of 3 gingen we nog eens kijken, en toen hoefden we slechts 5 minuten te wachten!
Echt leuk om een keer mee te maken: al die Dickens figuren, je waant je soms (als er niet al te veel mensen omheen staan) echt in die tijd.
Het Bergkwartier is er natuurlijk ook een uitstekende plek voor, met die mooie oude panden en smalle straatjes! Het was overigens wel IJSkoud, maar dat mocht de pret niet drukken.
Bijzonder vond ik ook de collectie van het Charles Dickens Museum uit Londen, die in de Bergkerk te bewonderen was.
By Diewertje
Ik ga er morgen heen! Ik wil er al heel lang naar toe, maar kon nooit iemand meekrijgen (want het is veeeel te druk ;) ). Ik ga niet heel vroeg, maar zo te lezen is dat juist goed. Ik ben benieuwd!
By Miss Mary
Klopt, na de ochtend is er bijna geen rij meer en kun je zo naar binnen. En je hebt dan genoeg tijd, want in feite is het echt maar een klein festival. Je loopt er zo doorheen.
By Diewertje
Nou, ik heb dit niet snel, maar met die sneeuwstorm vanochtend zag ik het echt niet zitten om naar Deventer te gaan - als ik daar überhaupt nog zou kunnen komen met de NS....Volgend jaar hopelijk beter!

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!