EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over nieuws dat niet over Jane Austen gaat.
In het Modemuseum in Antwerpen loopt nu de tentoonstelling: Een leven in mode 1750-1950. Uit de collectie Jacoba de Jonge. Nog tot 12 augustus 2012.

Lijkt me erg fijn om er naar toe te gaan. :D
Ja - heb ik ook gezien in de Museumkaart tijdschrijft. Lijkt me ook leuk, maar ben nu zo zuinig aan het sparen dat zelfs een treinkaartje naar Antwerpen mij veel lijkt.
Gaat het dit jaar eindelijk gebeuren (zie onder)? Wat mij betreft wel! Vorig jaar was de bloei kennelijk niet zo geweldig vanwege het lang aanhoudend koud weer, maar dit jaar zal het wel weer spectaculaire kunnen zijn. Het schijnt druk daar te zijn in de weekenden, dus denk ik aan vrijdag, 18 april.

Het enige twijfel die ik heb heeft te maken met de reistijd. Vanaf Utrecht 2.20 uur daar, en dan ook nog terug. Dat is een ERG lange tijd in de auto op een dag! Daarom denk ik ook eventueel aan een overnachting in de buurt (heb 'enquries' nu uitstaan bij een paar plekken dat rond de 35 p.p. kost). Het bos schijnt het mooiste te zijn heel vroeg 's ochtends en aan het eind van de middag. Je zou dan een van de wandelingen vrijdag middag kunnen doen, en een andere heel vroeg zaterdag voordat veel mensen arriveren - en dan terug naar NL.

Andere geintereseerde (met of zonder overnachting)? Laat mij het weten en kunnen we plannen maken...
Karenlee schreef:Ik heb al ZO lang een keer naar de Hallerbos in Belgie willen gaan in de lente als de boshyacinthen in bloei zijn. Het is een van de grootste ‘bluebell woods’ in west europa, en schijnt echt spectaculair te zijn tussen half april en begin mei. Gewoon een keer een auto huren, vroeg vertrekken (is 2 uur rijden vanuit Utrecht) en hupekee! Er zijn verschillende wandelroutes door het bos – een van 4km, en een paar van 7-8km. Lijkt me wat om een ‘s ochtends te doen, dan ergens lekker lunchen, en ‘s middags nog een (als je dat een beetje vroeg of later op de dag doet schijnt het ook een stuk rustiger te zijn dan tussen, pakweg, 11:00-15:00. En helemaal als je door de weeks kan gaan ipv de weekend (als dat mogelijk is). De meeste van de paden beginnen en eindigen in ieder geval op dezelfde plek.

Spreekt dit andere mensen aan? Degene die wonen een beetje “onderweg” op de route (richting Brussels) zou eventueel opgepikt kunnen worden. Anders ontmoeten op station in Utrecht (waar ik ook de auto op zou halen). Wel rekening houden met het feit dat er veel gelopen zal worden!
april-in-het-hallerbos-326910.jpg
april-in-het-hallerbos-326910.jpg (101.74 KiB) 311 keer bekeken
En nog een mooie foto met meer mist and minder zon
Afbeelding
Uploaded with ImageShack.us
Diewertje maakt me net attent op het feit dat 18 april Goede Vrijdag is, wat zeker zal zorgen voor een drukte van beland in het bos. Misschien de 11e dan? Volgens de Hallerbos website, beginnen de eerste hyacinthen nu net uit te komen. Ik vrees dat de week daarop (25e) de bloei al over de hoogtepunt zal zijn... maar dat hangt natuurlijk af van hoe lang de bloeiperiode van die bloemen is.
Ik ben er ooit wel eens geweest, toen ik klein was met school. Maar dat was geloof ik in de herfst. Het lijkt allemaal zeer mooi inderdaad. Ik ga het nog even bekijken maar mocht ik toch meegaan dan zou ik wel opteren voor de trein (maar het bos is dan weer ver verwijderd van het station)...
Op beide vrijdagen kan ik geen vrij nemen :-(
Ik begin te twijfelen of ik het haal. 11 april is, denk ik, te vroeg voor veel bloemenpracht. Goede Vrijdag zou het al bij de hoogtepunt kunnen zijn, maar wordt waarschijnlijk daar een gekkenhuis met iedereen vrij. En 25 april is (was ik vergeten) Koninginne.... eh, Koningsnacht - altijd een groot feest bij ons thuis. Wellicht weer een jaar moeten uitstellen :(.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!