EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over nieuws dat niet over Jane Austen gaat.
By Henk
De extremen zijn veel groter in Groot Brittanie.
Denk terug aan de beerput van onthullingen rond Murdoch, het afluisteren van allerlei data-verkeer etc.
Banden met de M15...
Daar kun je prachtige complot-theorieën omheen verzinnen, maar dat zullen we hier maar niet doen.

De manier zoals de tabloids de gemoederen in beweging krijgen en houden is heftig.
Zeg maar gerust smerig.
Maar een ieder leest wat hij/zij wil lezen.
Ik blijf er bij dat "groepen" in Groot Brittanie een sterker groepsbewustzijn en sterkere grenzen hebben dan bij ons.
Dus een liberaal denkend iemand zal niet in één keer woest worden om dat < willekeurig tabloid > iets schrijft.

En dan hebben we aan de andere kant ook die net zo typisch Engelse bladen zoals The Times and The Guardian, waar journalisten werken die door dik en dun gaan voor hun onderzoek, en op die manier een wereldstandaard gezet hebben.
RegencyGentleman schreef:
Ik heb bij Wegener (uitgeverij van regionale kranten en huis aan huisbladen) gewerkt en heb een negatief beeld van onze nieuwsgaarders overgehouden.
Sorry hoor, John, maar IK heb ook bij Wegener gewerkt, als redacteur/verslaggever en ik herken me absoluut niet in wat jij zegt. Berichten van het ANP overtikken? Ik weet niet of je weet dat de Wegener-kranten regionale kranten zijn? Daar valt weinig van het ANP van over te tikken hoor. Het ANP neemt juist nieuws van de regionale kranten over.
Inderdaad is er veel ingeleverd op kwaliteit door de enorme bezuinigingen bij kranten en idiote eisen van aandeelhouders. Maar ik durf voor het overgrote deel van mijn oud-collega's mijn hand in het vuur te steken als het gaat om integriteit.
Maar misschien heb jij persoonlijk slechte ervaringen met journalisten?
Een klasgenootje van mijn zoon had een keer iets uitgehaald en daarover werd in de krant(en) flink over geschreven: Ze schoorden fout op fout! 80% van het verhaal klopte niet met de werkelijkheid > Dat heeft mij wel voorzichtig gemaakt om artikelen maar klakkeloos te geloven! De verschillende kranten namen ook de fouten van elkaar over. De jongen kon niets aan de pers verteld hebben want die zat een poosje vast en had later huisarrest en de omgeving wist niets of zweeg!
Karin schreef:
RegencyGentleman schreef:Sorry hoor, John, maar IK heb ook bij Wegener gewerkt, als redacteur/verslaggever en ik herken me absoluut niet in wat jij zegt. Berichten van het ANP overtikken? Ik weet niet of je weet dat de Wegener-kranten regionale kranten zijn? Daar valt weinig van het ANP van over te tikken hoor. Het ANP neemt juist nieuws van de regionale kranten over.
Inderdaad is er veel ingeleverd op kwaliteit door de enorme bezuinigingen bij kranten en idiote eisen van aandeelhouders. Maar ik durf voor het overgrote deel van mijn oud-collega's mijn hand in het vuur te steken als het gaat om integriteit.
Maar misschien heb jij persoonlijk slechte ervaringen met journalisten?
Van het regionale nieuws daar zal ik niets zeggen. Het landelijk nieuws wordt overgetikt vanuit ANP en andere nieuwsbronnen en met het een Wegener sausje overgoten.

Mijn persoonlijke ervaringen met journalisten staan volledig los van mijn ervaringen bij Wegener. Wat ik hieronder schrijf is geen persoonlijke aantijging jegens jou - Karin - maar wel tegen de wijze waarop in Wegener wordt omgegaan met redacties:

Bij Wegener worden redacties het best betaald, hebben de beste arbeidsvoorwaarden enjuist die groep klaagt ook het hardst over de verschrikkelijke omstandigheden waarop zij hun werk moeten doen. Het is bij Wegener altijd, en ik stipuleer ALTIJD, dat de redacties en journalisten de bezuinigingen voor het leeuwendeel weten af te wentelen. Dus wordt de hete aardapel doorgeschoven naar andere organisatieonderdelen. Zelfs Joop Munsterman heeft moeten buigen voor de redacties. Die dreigden gewoon: "nou dan komt er geen krant uit".

De redacties hebben een verkokerde en non-digitale (lees: ouderwetse) visie op het bedrijf. Er is sprake van een grote vergrijzing binnen Wegener: Als je 25 jaar bij Wegener werkt kom je net kijken. Van echte innovatie is er nooit van gekomen en komt er ook niet zolang de oude garde alle verbeteringen blijft tegenhouden. Papier is en blijft HET medium voor de redacties, punt!

Met name de backoffice heeft harde klappen gekregen en blijft die krijgen. Alle ondersteuning - waarmee Wegener draaiend wordt gehouden - wordt inderdaad kapot bezuinigd. Mecom is nu bezig Wegener verkoop rijp te maken door overtollig vet weg te snijden. Waar wordt er weer het eerst naar gekeken? Naar de strategische pijler ICT, waar nu ook alle functionele beheerders worden weggeloodst en hun taken overgenomen door HCL (in India welteverstaan). Dan kunnen de redacties nog harder kankeren dat er "geen reet van de ICT klopt" en dat het niet aansluit op hun wensen... Finance, P&O, Inkoop, zelf advertenties en oplage: allemaal moeten ze met minder mensen toe. Maar bij de redacties iemand eruit gooien? Ho maar! Snap je nu waarom ik geen goed woord over heb voor de Wegener redacties?

Ik vind het de hoogste tijd voor een frisse wind, redacties kunnen een stuk kleiner, kunnen meer samenwerken en digitaal als medium omarmen.
By Henk
Ik zou heel voorzichtig zijn als ik jou was, met dit bericht in een open gedeelte.
Er zitten veel details in: Vroegere maar ook toekomstige opdrachtgevers houden daar niet zo van.
Ik zou als ik jou was dit soort berichten op zijn minst in het gesloten gedeelte zetten.
Gisteren het nieuws gelezen over Angorawol. En een filmpje gezien hoe Angora konijnen strak werden vastgebonden en levend kaalgeplukt worden in China. Ik heb ergere dingen gezien en gehoord. En verwachtte daarom ook niet, dat dit filmpje er bij mij zó ontzettend hard binnen zou komen. Toch wel helaas.

Ik kan niet meer stoppen met huilen…... :u:
Ik durfde niet naar Radar te kijken. Ik wist wat ze gingen laten zien. En ik wilde het niet zien. Ik wist niet dat angora op deze manier verkregen wordt. Alleen dat het van dit konijnenras kwam. Wat ik mij afvraag (voor de mensen die wél hebben gekeken naar Radar, misschien weten jullie het antwoord?), is of er ook diervriendelijke 'angorabedrijven' bestaan, of dat het echt allemaal uit China komt? Is er een 'biologische' afdeling binnen de angora industrie, om zo maar te zeggen? Weet iemand dit?
Hetty schreef:Ik heb begrepen dat er ook de mogelijkheid is om de konijnen te scheren ... Maar of het diervriendelijk is :?: Dat vraag ik me af. De diertjes zitten in kooitjes. Wol/haren mogen natuurlijk niet vies worden.
Bij het scheren worden de konijnen ook verwondingen aangebracht. Konijnen hebben namelijk een zeer dun en gevoelig huidje. Daarbij worden ze ook strak de poten aan elkaar gebonden, iets wat de meeste extreme angst en stress veroorzaakt bij een konijn, omdat het een prooidier is. Dus nee, diervriendelijk is dat ook niet. Ik doel meer op kleinschalige bedrijfjes, die angora konijnen knippen (ipv scheren) of zeer voorzichtig scheren, op een diervriendelijke manier.
Miss Mary schreef:
Hetty schreef:Ik heb begrepen dat er ook de mogelijkheid is om de konijnen te scheren ... Maar of het diervriendelijk is :?: Dat vraag ik me af. De diertjes zitten in kooitjes. Wol/haren mogen natuurlijk niet vies worden.
Bij het scheren worden de konijnen ook verwondingen aangebracht. Konijnen hebben namelijk een zeer dun en gevoelig huidje. Daarbij worden ze ook strak de poten aan elkaar gebonden, iets wat de meeste extreme angst en stress veroorzaakt bij een konijn, omdat het een prooidier is. Dus nee, diervriendelijk is dat ook niet. Ik doel meer op kleinschalige bedrijfjes, die angora konijnen knippen (ipv scheren) of zeer voorzichtig scheren, op een diervriendelijke manier.
Ik heb kleine stukjes gezien van Radar, lang niet alles hoor! Er kwam wel een Nederlandse vrouw aan het woord, die een Angora konijn had. Ze heeft verder geen bedrijfje ofzo. Ze maakt wel het een en ander voor mensen die iets van Angora willen hebben, maar ze verkoopt het bond verder niet. Zij bond haar konijn niet vast en liet hem rustig van het tafeltje afspringen, als hij dat wilde. Zij knipte en borstelde hem, en vooral dat borstelen vond dat diertje heerlijk, daar ging hij echt voor liggen! Zo kan het dus ook….

Maar ja, er bestaan ook Angora geiten en Angora Katten, dus dan denk je totaal niet aan konijnenmishandeling….
Anyway, ik hoef geen angora spullen meer! :puke:
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!