EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over nieuws dat niet over Jane Austen gaat.
By Karenlee
Heb je iets gezien of gelezen in de nieuws waar je bek open van valt? Hou het niet voor jezelf! Hier kan je het met iedereen delen en bespreken!

Ik hoop dat jullie het mij zullen vergeven dat ik dit eerste post in het engels doe, maar ik heb het voor een andere website geschreven, en om het helemaal in het nederlands te vertalen vraagt net te veel dan ik op het moment op kan brengen.

I think I may well have been one of the last people in the 'developed' world to learn of Michael Jackson's death. We were in Amsterdam the last couple day's with Gerard's parents - for their birthdays (which are quite close together) we always take them on some sort of fun, multi-day jaunt. When the news started spreading, were were having a nightcap on the balcony of their hotel room after the opera, and we went to our own room and bed afterwards without turning the TV on. Slept rather late too, because it had been such a late night. Got up and clicked on CNN while Gerard was in the shower and, when it came up, was suddenly in the middle of a compilation clip of Jackson performing over the years. I knew immediately that he must have died. It's funny. I felt shock - but absolutey no surprise - at the same time.

Michael Jackson was an integral part of the soundtrack of my childhood and young adulthood. He was, after all, barely four months older than me. The Christmas when I was 11, my ‘big’ present was a (for then) state-of-the-art portable radio and cassette player. With it, I got two cassettes – ‘ABC’ from the Jackson 5, and ‘Close To You’ from the Carpenters. I played them until they started shredding. And later bought the ‘Third Album’, ‘Maybe Tomorrow’ and ‘Going Back to Indiana' with my own allowance. ‘Thriller’ hit the world when I was doing the exchange program in Holland. When I think of my earliest years here, they are utterly interwoven with the music of Michael Jackson and Prince. ‘Bad’ kept the locomotive going full speed for a while (we braved the crowds in the record stores to buy it the day it came out). I think we also bought Dangerous, but by then our musical tastes were changing a bit and, without Quincy Jones, he wasn’t being as suprising and groundbreaking as he was before.

Even though I wasn’t as big a fan anymore, I read/watched stuff about him over the following years with interest and increasing concern. Through all the reports about Neverland and the chimpanzee and the oxygen capsule and the molestation accusations and the baby dangling, I never just completely dismissed him with the thought, ‘Wow, did he turn into a friggin’ weirdo, or what?’ No, I always felt what Deepak Chopra described in his column about Michael. This truly was a ‘Little Boy Lost’. How I wish he could have done what he so wanted and was attempting to do with those upcoming concerts – to re-establish the status he had once had as an artist. But it seems the attempt to do so demanded more of his relatively fragile constitution than it could stand.

So sad....
By Em'ly
Het is niet echt nieuws alleen dat ik dit niet een goede omschrijving vind van P&P 2005

Romantische speelfilm

Eind van de achttiende eeuw worden in het Engeland de vijf zusjes Bennet opgevoed door hun moeder met één enkel doel voor ogen: een geschikte man vinden en trouwen. Als een rijke vrijgezel zijn intrek neemt in één van de herenhuizen uit de buurt, zijn de Bennets hoopvol: onder de vele vrienden van de nieuwe buurman zullen de zussen ongetwijfeld iemand van hun gading vinden. Maar als Elizabeth kennis maakt met de charmante mr. Darcy zijn de poppen aan het dansen.

Romantiek met Keira
Het beroemde Pride and Prejudice draait om jonge vrouwen die op zoek gaan naar de man voor de rest van hun leven. Regisseur Joe Wright verfilmde het verhaal van schrijfster Jane Austen in 2005 opnieuw en castte onder meer Keira Knightley en Matthew MacFayden voor de hoofdrollen. Critici beschouwen het resultaat als een van de beste verfilmingen van het beroemde boek van Austen.

Ware liefde?
In Pride & Prejudice is te zien hoe Mrs. Bennet (Brenda Blethyn) van haar vijf dochters eist zo snel mogelijk een geschikte man te vinden. Ze moeten hun toekomst zeker stellen. Wanneer de rijke Mr. Bingley in de buurt van de Bennets vakantie gaat vieren zijn de meisjes dan ook in rep en roer: onder de vrienden van Bingley moet vast en zeker een geschikte echtgenoot te vinden zijn. Dochter Lizzie (Keira Knightley) ontmoet al snel de knappe Mr. Darcy (Matthew MacFayden), maar is hij echt haar ware liefde?

Bij teletekst stond dat het een Franse film was nee dit zijn echt aparte beschrijvingen.
By Karin
@Karenlee: fijn onderwerp dit, kan ik even mijn hart luchten ;)

Donderdagavond, half twaalf, kreeg ik een sms van een vriend van mij: zet CNN aan. Toen wist ik al dat er iets met Michael Jackson aan de hand moest zijn, want ik kon me niets anders voorstellen waarvoor hij me uit bed zou sms'en. Hij had kaartjes voor een van de concerten in februari, ik zou op 10 september bij het This is It concert in Londen staan. Toen ik CNN bekeek, hoopte ik ergens nog dat er misschien foute berichtgeving zou zijn, dat er wel iets mis met hem was, maar dat het niet zo ernstig zou zijn. Maar helaas. Rond een uur of één las ik op mijn mobiele telefoon (was inmiddels weer naar bed gegaan, maar kon toch niet slapen...) dat bekend was geworden dat Michael Jackson was overleden.
Ik heb hem vijf keer live gezien: twee keer in Rotterdam, één keer in Londen, één keer in Praag en de laatste keer in Amsterdam. Die laatste keer stond ik vooraan, ik heb de nacht doorgebracht bij de ArenA (ja, zo gek was ik toen). Graag had ik hem nog een keer live gezien, en ook om de reden die jij noemt, Karenlee, had ik hem een prachtige comeback gegund.
Gisteren (ik zit al dagen aan de tv gekluisterd) zag ik Robin Gibb, één van de Bee Gees, over MJ praten. Hij zei: als de aandacht en respect die hij nu krijgt een jaar geleden was gekomen, dan had hij nu nog geleefd.
Ik erger me dood aan al die RTL Boulevard-achtige programma's waar ze bij het minste of geringste MJ tot de grond toe afbrandde, maar die nu hypocriete herdenkingsuitzendingen maken. Maar helaas zit de wereld zo in elkaar.
Zijn muziek zal zeker voortleven.
Ik ben er altijd zeker van geweest dat de media hem al voor een deel had verwoest.
Erg dat het zo gegaan is.
Ben op één of andere manier wel vereerd dat ik hem nog heb mogen meemaken.

Heb zeker groot respect voor zijn zang en dans talent.
Niemand kan die muziek gewoon overtreffen, weet je.
Ik vraag me af hoe die autopsie is gegaan.
By Em'ly
Ik ben wel van zeg maar de volgende generatie na Michael Jackson en dus heb ik niks met hem,
Ik ben wel een tijdje fan geweest van Fall Out Boy en die heeft Beat it in een mooi modern jasje gestoken echt leuk om eens te luisteren.

Iedereen Misbruikt Michael voor eigen doeleinde heeft iemand Uri keller gezien die over MJ praat, Neej dit is grote busnisss en iedereen probeert rijkere en beroemder van hem te worden, en dat wat RTL-Boulevaar sorrie maar ik vind het 99% boelschit wat ze daar vertellen
Je hebt hem five keer gezien Karin? Wauw... ik nooit. Toen ik hoorde van die concerten in Londen overwoog ik het eventjes, maar besloot toch van niet. De dagen toen ik erg gehecht was aan zijn muziek waren net iets te lang voorbij. Ik heb begrepen dat de autopsie (wat eigenlijk alleen een sectie was) niet heeft aangewezen wat de doodsoorzak was (i.e., waarom het hartstilstand). Nu is het wachten op de resultaaten van uitgebreide toxocologie testen (van bloed, weefsel, e.d.). Ik heb ook gelezen dat de familie wellicht een tweede autopsie willen laten plaatsvinden. Geen flaauw idee wat ze denken daaruit te kunnen halen.

De NRC Handelsblad had een hele mooie (vind ik) kop: "Tragische meester van perfecte song"
Ik ken de muziek van MJ vanaf begin jaren '80. Als kind vond ik de clip van Thriller echt heel eng (ik was toen 7 of 8), nu vind ik dat een heel gave clip in ieder geval. Ik heb nooit echt iets gehad met de muziek, hoewel ik wel een verzamelaar heb staan hier. Maar ik heb hem wel altijd kunnen waarderen als een groot popicoon, het is ook een heel bijzonder levensverhaal. Al zo jong op het podium en in de spotlights met zo'n enorm talent, en dat ook nog eens als zwarte jongeman. Zijn stempel op de popmuziek is echt gigantisch. Het is heel jammer dat de tol van de roem (lees: ******%$@&^&@&***** media) hem zo zwaar zijn gaan vallen. Ik denk dat vooral de laatste jaren hij zeer eenzaam en ongelukkig was. Zijn dood vind ik dan ook niet onverwacht, maar wel heel sneu, zeker omdat hij vreesde alleen en ellendig te sterven, net als Elvis. Ik gun hem zijn rust in ieder geval, en ik denk niet dat hij snel vergeten gaat worden.

Aan de ene kant vind ik de aandacht voor MJ nu mooi om te zien, alle clips die worden uitgezonden en programma's. Iemand merkte op dat als hij deze positieve aandacht een jaar eerder had gehad, hij nu niet overleden zou zijn. Enfin, dat zal niemand ooit weten. Anderzijds krijg je nu weer een commerciele mallemolen van alles en iedereen die er geld aan wil verdienen, en dat vind ik dan weer best zuur. Dezelfde media die er geen moeite hebben mensen kapot te maken met hun trash, gaan nu lekker verdienen hieraan. :?
Goed initiatief Karenlee, en ik vind vooral de naam goed gekozen (=hier spreekt een Beatlesfan ;))

Tja, Michael Jackson...wat by a lady ook ergens schreef, ik vond het altijd zo vreemd dat iedereen het als 'normaal' beschouwde dat iemand van een donker iemand naar een blank persoon veranderde. Ik vind zijn levensverhaal eigenlijk alleen maar heel triest. Ik denk dat hij erg ongelukkig was en zware psychische problemen had. Maar daar ben ik weer geinteresseerd in...Ze hebben zijn 'aandoening' (zo'n verstoord zelfbeeld hebben, dat je denkt dat je alleen maar gelukkig kan zijn als je jezelf laat opereren) zelfs het MJ-syndroom genoemd... Volgens mij zie je dat ook met Britney Spears (in muzikaal opzicht zijn zij natuurlijk niet te vergelijken), maar beiden waren al op jonge leeftijd verantwoordelijk voor de inkomsten van het gezin en er is zo'n druk op hun uitgeoefend dat ze nooit echt kind hebben kunnen zijn...en zie daar de resultaten daarvan.

Maar hij zal zeker dezelfde status als Elvis krijgen, dus dat hij postuum nog beroemder en legendarischer wordt als tijdens zijn leven.
Mrs. Shakespeare schreef:ik vond het altijd zo vreemd dat iedereen het als 'normaal' beschouwde dat iemand van een donker iemand naar een blank persoon veranderde.
Nou, het is wel zo dat hij zich liet opereren. De eerste keer op z'n neus gewoon omdat hij het brak tijdens een repetitie. De rhinoplasty die ze toen hebben gedaan was niet (vond hij) goed gelukt, dus zijn er nog een paar operaties overheen gegaan omdat hij er nooit tevreden mee was. En toen ging het natuurlijk van kwaad naar erger. En hij heeft ook dat stomme kuiltje in z'n kin laten zetten. Maar dat huidskleur was echt het resultaat van vitiligo http://en.wikipedia.org/wiki/Vitiligo, waar je huid pigment verliest. Dat gebeurt nooit egaal - je krijgt heel licht, bijna witte plekken op je 'normale' huid. Hier is iemand met vitiligo:

Afbeelding

Om dat te verbergen moet je makeup daarover heen doen. De kleur dat je gebruikt zal waarschijnlijk afhangen van hoe ver het gegaan is. Als je maar een paar witte plekken hebt, zou je die gewoon donkerder maken. Maar als het heel ver is, zoals bij Jackson, zou je de beetje bruin die over is lichter maken.

Mijn terras deuren staan op het moment open (wat een mooie dag is het vandaag!), en mijn buurman is MJ non-stop aan het draaien.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 31

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!