EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Wil je reageren op de trilogie in zijn geheel? Dat kan hier!
By Karin
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de FWD:G trilogie geweldig, maar soms moet ik me wel even door de schrijfstijl van Pamela Aidan heenwerken. Ze laat geen detail onbeschreven, wat op zich lovenswaardig is, maar ook de vaart er soms een beetje uithaalt. Waar Jane Austen nooit een woord teveel gebruikte, gebruikt Aidan ze volop en soms wat te veel, naar mijn smaak.
Of ben ik de enige die dat soms wat vermoeiend vind?
By rosa
Ik ben het met je eens.
klinkt misschien wat raar maar na een paar hoodfstukken vond ik alle beschrijvingen nogal oraal worden: adem inhouden, brandy proeven, thee doorslikken, van koffie nippen, uitzuchten, sherry drinken etc etc.
Op een gegeven moment dacht ik, kom op man, voer gewoon een gesprek! Doe gezellig of op z'n minst beleefd!

maar, verder is het leuk
Hallo,

Ik heb vandaag de trilogie ontvangen en ben er direct in begonnen. Wat mij vooral opvalt is de oude maar charmante schrijfstijl. De omgangsvormen, aansprekingen.. fantastisch!! Dat is de charme maar kan ook wel een obstakel zijn voor sommigen. Het leest trager en je moet echt je hoofd er bij houden. Maar het brengt wel heel sterk de opvoeding en gedrag naar voor. Zo voel ik steeds de nood om keurig rechtop te zitten bij Caroline, maar als de Bennets eraan komen ontspan je direct.

Caroline
Austen was echt een genie in zo veel mogelijk in zo weinig woorden zeggen. We moeten niet verwachten dat Pamela Aidan dat kan evenaren. Haar stijl is inderdaad, juist, heel 'omschrijvelijk' - wat Austen NOOIT was - tot hoe de brandy voelde als Darcy het wegslikte. Ik heb ook andere punten op dit gebied waar ik me aan kan ergeren (hoe de interacties tussen Darcy en Georgiana tegen het kleffe aanlopen). Maar die moet je echt gewoon overheen kijken, want de hele series heeft net zo veel beloningen als ergernissen.
By rosa
Bij het deel dat Georgiana in het verhaal komt ben iknog niet. Vroeg me al wel af hoe hij haar zo lang zo gemakklijk alleen kan laten, zonder ouders en andere broers en zussen.
Ik had ook best moeite met de schrijfstijl van Aidan. Hoewel het erg mooi geschreven is, is het taalgebruik soms een beetje wollig. En met Jane Austen heb ik geen moeite, maar er waren heel veel woorden die Aidan gebruikte waar ik nog nooit van gehoord had :$.
Ik ga hier even vloeken in de kerk, maar nu ik de boeken aan het herlezen ben, doet de manier waarop Aidan al die emoties beschrijft die Darcy doormaakt, me een beetje denken aan de manier van schrijven van Stephanie Meyer, van Twilight.. :$
By Jane
Ik ben even blijven haken na hoofdstuk 4, dat komt denk ik niet door de schrijfstijl maar ik zal er op letten als ik verder lees.
MissCDM1979 schreef: De omgangsvormen, aansprekingen.. fantastisch!! Dat is de charme maar kan ook wel een obstakel zijn voor sommigen. Het leest trager en je moet echt je hoofd er bij houden. Maar het brengt wel heel sterk de opvoeding en gedrag naar voor. Zo voel ik steeds de nood om keurig rechtop te zitten bij Caroline, maar als de Bennets eraan komen ontspan je direct.
Ik ben het wel met je eens dat Aidan heel goed de juiste woorden in de monden van de juiste mensen legt. Wat dat betreft ademt het overal regency. Maar soms slaat ze iets door ;-)

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!