EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Laat hier je reacties achter op het eerste boek uit de trilogie.
By Jane
Het spijt mij te moeten zeggen maar ik kan moeilijk geboeid raken door het boek. :$ Als ik hoor van sommigen dat zij het boek (de boeken) in een ruk uitlezen dan denk ik, hè, lezen wij hetzelfde boek? :^)

Het is absoluut niet slecht geschreven maar op de een of andere manier kan ik niet goed in het verhaal komen. Soms denk ik ook wel, exclusief Darcy is misschien wel teveel van het goede. Ik heb soms het gevoel dat ik een aftreksel zit te lezen van Austen terwijl ik de voorkeur geef aan undiluted Austen. Ik heb ook voortdurend de neiging om hap snap hier en daar een stukje te lezen, dat bevordert de concentratie ook niet echt, denk ik. :sweat:

I'm sorry to pain you, but that's how I feel. Now, despise me, if you dare! 8)
Laatst gewijzigd door Jane op 31 jan 2011 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
By Karenlee
:rofl: :rofl: :rofl:

Indeed, I do NOT dare :) !

Jeannette, hoewel de meeste Austen liefhebbers het boek geweldig vinden, zijn er toch wel een aantal die - net als jij - gewoon toch niet 'gapakt' worden. Er zijn ook boeken die iedereen die ik ken ge-wel-dig vinden, waar ik zelf niets aan vind. Tsja... smaak valt eenmaal niet te twisten.
By Zieoendjen
Zomer 2009 heb ik deze boeken aangeschaft, en toen meteen gelezen. Nu heb ik net weer het eerste deel in 1 ruk uitgelezen. Ik denk dat dat komt doordat ik P&P zelf even vergeet. Als je constant bedenkt: oh ja, nu komt het bal met 'de dans' en dan gebeurt er zus en zo, dan is het niet echt leuk meer want iedere fan weet hoe het verhaal gaat ;) Het is juist mooi om gebeurtenissen die vrij snel in P&P worden beschreven vanaf Lizzy's/Jane Austen's kant nu te zien door Darcy's ogen. Bijvoorbeeld de ontmoeting met Wickham vind ik heel knap beschreven.

Maar ja, ik kan me wel voorstellen dat je er niet inkomt. Mijn zusje vond het ook niks. Te langdradig en het boeit me gewoon niet, zei ze. Nu houdt ze ook niet van Jane Austen, maar toch...
By Diewertje
Ik had hetzelfde, Jeannette. Heb het ook ergens in een van de FD:G topics gezet, maar weet niet meer waar :?:. Waarschijnlijk waren mijn verwachtingen veel te hooggespannen door de lyrische reacties van de anderen :).
Maar ik vond ze zeker niet slecht, integendeel, ik ben weer opnieuw begonnen met deel 1 :).
By Jane
Ik vind ze ook zeker niet slecht, Dieuwertje. Maar om er nou lyrisch over te zijn, dat niet, nee. Ik ben benieuwd te horen hoe je bevindingen nu zijn. Denk je er nu anders over?

Het is niet dat ik continu met het boek in gedachten zit of met een verfilming, Zieoendjen. Helemaal niet zelfs. Ik vind sommige stukken erg langdradig en soms zelfs overbodig. Het gaat maar door en door, dat boeit mij dan niet meer.

En inderdaad Karen, over smaak valt niet te twisten! ;)
By rosa
Had dit alleen de 1ehoofdstukken van het 1e boek.
Soms irriteert het me dat ze bepaalde woorden tig keer gebruikt.
Kan echt geen cocking brow meer zien!!!

Toch boeit het verhaal me nog steeds maar met name de dingen die nog niet bekend zijn uit P+P.
Was echt blij dat het niet uitgebreid over Wickham ging want dat weten we nu wel.
Meer te weten komen over Georgiana, Fitzwilliam en Lady Catherine is wel erg leuk!
Mister Collins maakte tot nu toe niet veel indruk maar denk dat dat nog wel komt.

En Fletcher natuurlijk, hoera voor Fletcher :clap:
By Karin
Ik dacht: ik ga binnenkort deze trilogie weer eens herlezen, en kom nu dit topic hier tegen. Had ik blijkbaar ver weggestopt, want @Jane die niet geboeid is door deze boeken ... ik kan me er niks bij voorstellen ;) Maar inderdaad, over smaak valt niet te twisten.
Ik vond De Schaduw van de Wind van Zafron niet doorheen te komen en dat was toch wel echt een wereldwijd succes.
By Jane
:lol: :rofl:
Ik ben nog steeds niet geboeid maar onlangs weer begonnen. Het schiet nog steeds niet op dus ik ben bang dat daar niet veel verandering in zal komen.... :P
By Karin
Jane schreef: 16 dec 2018 21:43 :lol: :rofl:
Ik ben nog steeds niet geboeid maar onlangs weer begonnen. Het schiet nog steeds niet op dus ik ben bang dat daar niet veel verandering in zal komen.... :P
Een opgever ben je in ieder geval niet! :P
By Jane
:lol: Dank je!

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!