EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Laat hier je reacties achter op het eerste boek uit de trilogie.
By Marije
Fletcher blijft een geweldig personage; in de tweede helft van deel 2 is hij voor mij het enige lichtpuntje tijdens al die donkere gebeurtenissen.

Ik heb nog een vraag, specifiek over Fletcher. Wat ik niet goed begrijp is waarom Lord Brougham een grote som geld heeft geschonken aan Fletcher. Is dit 'gewoon' bedoeld als cadeau voor Fletcher, om hem te feliciteren met zijn 'Roquet' triomf? :clap: Of mis ik een diepere gedachte met betrekking tot dit cadeau? Anybody?
By rosa
dacht eerst gewoon een cadeau , hoewel dat niet alledaags is lijkt me, maar nu in deel 3 denk ik dat er meer achter zit.
By Karenlee
Ne-e-e-e.... voor mijn gevoel zit er helemaal niets meer achter. Dy heeft gewoon ontzettend genoten van het feit dat Fletcher de 'Beau' in de schaduw heeft weten te zetten met zijn indrukwekkende cravat, en stuurt dat geld alleen als een soort felicitatie en compliment. Wat nog meer zou het kunnen betekenen?

Je ziet in het boek ook meerdere gevallen waar de 'gentlefolk' geld geven (al is het niet zo veel als in dit geval) aan bediende - Darcy die een shilling geeft aan Wichter voor zijn kleindochter als zij voor het eerst 'upstairs' heeft bediend aan het eind van boek 1, alle 'tenants' van Pemberley krijgen een 'crown' bij de Kerstfeest.
By rosa
Ah, dan zit ik er naast. Dat dat het nog wat met het Tanner verhaal te maken zou kunnen hebben. Verder is het natuurlijk een verklaring voor het feit dat Fletcher voldoende geld heeft voor z'n doel.
By MissCDM1979
Fletcher is THE man.. slim, discreet, durfal, vrouwenhartsteler.. ik vind hem een zeer leuke figuur!
By rosa
Ja, hij is ontzettend goed bedacht en uitgewerkt!
Op het end van deel 3 mis ik hem een beetje

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!