EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Laat hier je reacties achter op het eerste boek uit de trilogie.
By Karenlee
Oh, dan nader je een van mijn favoriete scenes - Lady Melbourne's ball :rofl:. Dat laatste wat je noemt komt nog, trouwens. Het 'beinvloeden' van Bingley loopt zelfs nog door in de eerste hoofdstukken van Duty & Desire, totdat Darcy terug naar Pemberley gaat voor de Kerst.
By Karenlee
Wat ik ook heerlijk vindt is om over al die klein karakter-trekjes te lezen die Aidan Darcy geeft, waardoor hij als een veel vollediger personage van de pagina afstapt. Hij is absoluut een ochtendmens (had ik eigenlijk verwacht). En al is hij vroeg wakker en alert, hij houdt van rust aan het begin van de dag (dat is het moment dat hij het slechtste tegen Caroline Bingley kan), en van routine, order en harmonie in het algemeen. Het klinkt misschien een beetje 'degelijk' en voorspelbaar allemaal, maar ik moet ook zeggen dat zijn eigenschap dat IMO Elizabeth heel erg op prijs zou stellen (ik wel, in ieder geval!). En Aiden heeft absoluut ook de nodige humor in zijn personage gewerkt. Wat denk je van (als je al hoofdstuk 4 hebt gelezen, kan je rustig kijken):,

"Mr Darcy, sir," began the squire, "I hear you have a most accomplished hound. The word is that after it has presented you with your trophy, it gathers wood for a fire, unpacks your hunt bag, and prepares the game in the Italian style for your dinner!" The group of gentleman in their vicinity laughed appreciateively. "Sir, name your price! I must have this wonder."

"My apologies, but you have been seriously misled," Darcy replied, his lower lip twitched slightly but he did not cease his sober regard of his host. "The hound is but young and still in need of much training. I regret to say that the Italian style is quite beyond its capabilities, but as the hound insists on putting garlic in everything, your informant's mistake is understandable."

Denk je niet dat Elizabeth in een deuk zou gaan liggen als ze dat had gehoord :rofl: ?
By rosa
ja, heel grappig mar dacht toch even, he, is dat echt Darcy?
By Karenlee
Kijk, die man zou de 'playful' aspecten van Elizabeth niet kunnen waarderen als 'ie helemaal een stijve hark was. Er moet er ook iets van in hem zitten - al is het in mindere maat en nog veel minder getoond aan anderen. Al in P&P krijg je het idee dat het iets is waar hij naar verlangt - dat soort ongedwongen speelsheid. Ik vind dat Aidan dat heel gied verder uitwerkt zij suggereert dat hij het gewoon niet durft gewoon of ongepast vindt. In die context vind ik dit een perfecte voorstelling van het soort zeldzaam, ondergekoeld maar toch treffend humor die Darcy wel zou kunnen hebben.

Sent from my iPhone using Tapatalk
By rosa
dat heb je weer mooi gezegd
By Marije
Gisteren weer in AASAT begonnen. Heerlijk! Ga nu voor de derde keer deze magische reis met Mr Darcy maken. Het toppunt van ontspanning wat mij betreft. Leuk om alles wat gezegd is over de trilogie in de leesclub nog weer eens door te lezen.

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!