EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Laat hier je reacties achter op het eerste boek uit de trilogie.
By Karenlee
Dit was voor mij een van de meest bevredigend maar - tegelijkertijd - ook mindere onderdelen van het trilogy.

Hoe Darcy omgaat met z'n zus - net zoals hoe zijn vriendschap met Bingley is gevormd - laat zien dat zijn hart echt op de goede plaats zit. Maar in hun omgaan met elkaar zit het echt IMO een beetje tegen het weeig aan. Vooral in de eerste twee boeken. Maar dat heeft meer te maken, denk ik, met hoe Aidan het omschrijft (al die tedere zuchten, omhelzingen en tranen) dan met wat er werkelijk aan de hand is. Want, vanaf het eerste moment dat Darcy Georgiana weer ziet in deze series, is ze ongelooflelijk aan het groeien en veranderen. Helaas zijn de voorbeelden die ik vooraal willen noemen van het derde boek. Ik wil alleen zeggen, als je de relatie tussen Darcy en Georgiana een beetje 'mushy' vindt, wees geduldig. Zij ontwikkelt haar eigen ruggegraat (in zo ver dat het kan van een jonge vrouw in die periode), en Darcy leert dat ook te waarderen.
By Karin
Ik ben het helemaal met je eens, Karen. Het is soms echt te erg. Waar ik me ook een ietsiepietsie aan stoor is de reden van het 'herstel' van Georgiana. Ik vind het een heel erg Amerikaanse draai aan het verhaal (sorry Karen :lol: ), zo puriteins als het allemaal is. Austen zou zoiets nooit bedacht hebben, denk ik. Maar verder ben ik wel fan van Georgiana. Inderdaad, de manier waarop ze zich ontwikkelt is heel erg leuk om te volgen.
En die arme Dy... :lol:
By rosa
Ja, het komt misschien vooral door die uitgebreide omschrijvingen. Ben nu aangekomen bij de thuiskomst van Darcy en dan mag een traantje nog wel, en het zoenen van de handen, nou ja, OK dan ;) , we zullen zien hoe het verder gaat.
Na jouw berichtje ben ik extra nieuwsgierig Karin.
By MissCDM1979
Broerderliefde en zusterliefde ok.. maar bij tijden lijkt het net of zit het verhaal te lezen van een stel oudgetrouwden pfff.. Ik moet nog aan deel 3 beginnen maar ik ben nu wel eens benieuwd hoe ze de verliefdheid en liefde van Darcy voor Elisa gaan beschrijven.. thopen dat hij een ander koosnaampje heeft dan sweetling!
By rosa
no worries

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!