EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

By Alynia
Lady Susan is ondertussen aangekomen. Ik vraag me steeds af hoe ze eruit moet hebben gezien...

En, wat ik me ineens af ging vragen tijdens deze brieven: in hoeverre zou ze tegen het huwelijk van mr. en mrs. Vernon zijn geweest, omdat mr. Vernon blijkbaar dus niet voor haar viel? Had zij liever gehad dat hij mrs. Vernon had laten vallen om op haar verliefd te worden?
En wat een bitch dat ze haar dochter uit wil huwelijken, terwijl ze al weet dat het meisje niet met die man verder wil!
By Karin
Echt heel erg, maar ik ben begonnen in Lady Susan en heb het gewoon in een ruk uitgelezen. Ik kan dus niet echt per vijf brieven reageren, dat gaat mij veel te langzaam. Maar wat een geweldig verhaal. Ik heb regelmatig hardop moeten lachen, opnieuw werd me duidelijk hoe van nu de humor van Jane Austen was.
By Miss Mary
Ik vind het per 5 brieven inderdaad ook echt irritant. Het verhaal loopt gewoon door, namelijk... Ik ben inderdaad ook voor in één keer uitlezen! :)
By Henk
Alynia schreef:Uhm... ik heb hem nu dus al zo'n anderhalve week uit, en ik weet niet meer goed waar ik een discussie over moet beginnen :$ Heb zo veel te lezen dat het enorm snel weer wegzakt! Maar ik ga gelijk maar ergens iets openen, in de hoop dat het nog goed komt met mijf ?.
Eigenlijk heb ik dat ook.
Gaat het over de schrijfstijl, over het verhaal zelf ?
Het verloop van het verhaal is niet zo spectaculair eigenlijk.

Ik ben wel nieuwsgierig wat Jane Austen in haar gedachten had bij Lady Susan, als vrouw.
Hoe al de brievenschrijvers een oordeel hebben over Lady Susan vanuit hun oogpunt is interessant.
Jane Austen zelf neemt geen standpunt in volgens mij. Ze wil alle gezichtspunten kunnen zien, zich zelf niet vastleggen op een enkel oordeel gebaseerd op de norm van de gemeenschap.
Een oefening in het observeren van de mensen om haar heen, en hun gedrag ten opzichte van elkaar ?
De verschillende leeftijden en de verschillende geslachten spelen een rol.

( Ik werk in een gemengde ploeg. De vaste kern reageert elke keer weer hevig op nieuwkomers, en niet altijd voorspelbaar. De kunst is om het Jane Austen-standpunt in te kunnen nemen, niet meegesleept worden door anderen. Lukt meestal wel, maar je moet alert blijven )

Had Jane Austen een oordeel over Lady Susan ?
Of was Lady Susan misschien zelfs een beetje een "idol" voor Jane Austen ?
In gedachten zie ik haar grinniken.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!