Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By RegencyGentleman
Jacqueline2 schreef: Huh? :o Zit er een quiltzaak in Renkum? ...waar?
Saskia weet dat - volgens haar in de Dorpsstraat, maar ze moet thuis even kijken, ik kan het met Google niet vinden. :|
By Hetty
Aangezien ik toch in de buurt was vandaag (Arnhem) ben ik even in het hobbyhoekje op bezoek geweest in Huissen! Wat hebben ze toch een prachtige collectie!!! Uiteraard heb ik enkele stoffen gekocht. Ook enkele lapjes zijde! En een paar boeken ... Dat had ik écht nodig!!!
By Femke
vanaf vandaag is er trouwens coupon verkoop bij schroder , heb al een paar leuke stofje er vandaan gehaald :-) zijn geen grote lapjes maar wel vaak tot 2 meter

gr xx
By Hetty
R'dam is altijd een klein uurtje bij ons vandaan ... Ik heb mijn zinnen gezet op volgende week > Bijeenkomst van de Meryton Soc. en dan kan ik mooi die ochtend even naar de lapjesmarkt!
By Femke
ook super leuk :-)

ik heb nou trouwens de quiltstofjes gezien en heb mijn zinnen al gezet op eentje die ik precies wil , maar had helaas de afmetingen vergeten mee te nemen,,, volgende keer dus maar :D

was vandaag dus weer bij schroder want ik was er achter gekomen dat mijn broderie niet 100% van katoen is, zit iets in wat het gladder maakt en niet zoveel laat kreuken, niet gezien in de winkel en normaal vraag ik het ook altijd ( nu net een keer vergeten oooowhh zucht ) maar ik heb echt een gruwelijk hekel aan synthetisch stoffen op mijn huid.

3 meter pffff echt zondennnnnn even kijken wat ik er mee kan doen , misschien aan mijn moeder geven die zit ook veel achter de naaimachine of tasjes voor vriendinnen maken of zo.

veel plezier alvast volgende week in de Meryton soc. :-)

xxfemke
By Hetty
Je kunt zelf controleren of een katoentje écht katoen is > even een stukje aansteken (aansteker meenemen!) Als alles tot as verbrand is het 100% katoen. Blijft er een hard bolletje over > kunststof of een mengsel!

De stof die je hebt gekocht kun je gebruiken voor een 2e laagje over een 100% katoenen onderrok > dan heb je er geen last van!
By Jane
En hoe zat dat ook al weer, is de as zwart of grijs? Wol en katoen geeft allebei zachte as, maar de een grijs en de ander zwart.
By Femke
Hoi

die ken ik inderdaad van mijn school tijd met dat vuurtje, in de winkel merkte ik het niet op en na het wassen van de stof meteen echt jakkie ba , maar mijn moeder kan het wel hebben die maakt er weer wat van voor zichzelf ,,zo komt het allemaal goed ;-) die zag mijn ochtend jassen die ik heb gemaakt en aan het maken ben wilt ze ook meteen aan de gang

met dat zwart of grijs kan ik me niet meer herinneren alleen dat het bolletje ( als het kunststof is ) echt heel zwart kleurt en oeff stinken naar benzine vond ik altijd

naja goed een foutje gemaakt volgende keer beter maar je kan dan wel een beetje beteuterd van worden ihih en ga geen nieuwe halen want wil zo de stof voor de jurk halen en daar gaat ook wel wat in zitten ,, wel heerlijk trouwens dat die leuke quiltstofjes maar 5 de meter zijn en super leuk

toedeloe ik ga even film kijken heb de hele dag al achter de naaimachine gezeten heb een jurk omgebouwd tot jas en ben nu best moe

xx
By Miss Beth
Dames, mag ik even gebruik maken van jullie goede smaak.

Ik heb drie voorbeelden van blauwe dupion zijde, die ik alle drie even mooi vind. En dus kom ik er zelf niet uit welke te bestellen voor een mooie baljurk. Iemand second opinions?"

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu ik ze zo naast elkaar zie, heeft de middelste toch een streepje voor. :lol:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Dit forum gaat sluiten

https://64.media.tumblr.com/24ef6e7ef9a1ec9bda822[…]

Artikel Sunday Times

Hahaha

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!