Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By Karin
Ik heb onlangs via e-mail contact gehad met Dorry van Quilt it & Dotty uit Tilburg. Zij verzorgt workshops in quilten. Dit jaar had ze ook een Jane Austen workshop, namelijk het namaken van de quilt die Jane en Cassandra samen maakten. Ze gaat deze cursus waarschijnlijk dit jaar niet doen, maar ze wees me er wel op dat ze verschillende reproductiestoffen in de verkoop heeft. Ik heb even rondgesnuffeld op haar site en de stoffen (ook de niet-reproductie) zien er echt schitterend uit.
Let wel: de prijzen zijn per kwart meter, dus als je wilt weten wat je per meter kwijt bent, moet je ze even verviervoudigen. Je vindt haar stoffenvoorraad hier:
http://www.quilt-it.nl/index.php?option ... 6&Itemid=2
By Karenlee
Ik vraag me af waar je vandaag de dag 'echte' mousseline kan kopen. Volgens mij zag ik er niets van op de lapjesmarkt.
By Diewertje
Hé, wat grappig, ik heb mijn stoffen bij 'De Hal' gekocht in de Albert Cuypstraat. En volgens mij heb ik een echte mousseline. Wel even een opmerking van mijn moeder: het is een hel om mee te werken. Het is heel dun en verschuift continue en als er een draadje loshangt die je dan per ongeluk uittrekt, is je stof weg. Een tip: stik wc-papier mee :).
By Karenlee
'stic wc-paper mee'? Wat bedoel je?
By Diewertje
Als je twee stukjes mousseline aan elkaar wilt stikken, dan heeft het de neiging om onder de naaimachinenaald weg te schieten, omdat het zo'n dunne, vluchtige stof is. Als je tussen de twee stukjes stof wc-papier mee rijgt en tijdens het stikken met de naaimachine laat zitten, dan geeft dit wat extra stevigheid. En na het stikken trek je het wc-papier er natuurlijk weer uit ;).
By Fashiondisorder
Kan je dan niet beter gewoon van dat dunne effe patroon papier gebruiken? dat is iets steviger, en geeft geen pluisjes, het zou zo zonde zijn als er allemaal stukje papier in de naad blijven zitten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Dit forum gaat sluiten

https://64.media.tumblr.com/24ef6e7ef9a1ec9bda822[…]

Artikel Sunday Times

Hahaha

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!