Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By Odette
Ja, ik heb het patroon, maar ik weet nog steeds niet hoe ik een reticule kan maken. Ik doe graag mee.
By rosa
misschien. wat voor reticule? Of gewoon ieder op haar manier?
By Diewertje
Ja, ieder op zijn manier. Ik heb ook het patroon (mag jij ook lenen). Bij mij is de reticule altijd het ondergeschoven kindje: ik neem me vaak voor om er één te maken, maar het is er nog nooit van gekomen. Vandaar het idee van deze workshop! ;-)
By rosa
heel herkenbaar :-)
By Hetty
Op zich is zo'n reticule een eitje. Ik heb er een poosje geleden 4 gemaakt op een middagje.

Het belangrijkste is kijken welke materialen je wilt gebruiken en dan verzamelen.

Patroon ( hoeft niet eens! ) Op internet kun je er een heel stel vinden.
Verschillende stofjes.
Naaigaren in bijpassende of juist afstekende kleur.
Band, lint, kant, borduurtje o.i.d. als je het wilt versieren.
Koord ... wat je eventueel zelf kunt draaien van een bolletje katoen. > voor het hengsel.handvat ...
Kwastjes, knopen, pareltjes glittersteentjes voor de finishing touch.

Het winkeltje waar we vorig jaar in Utrecht waren is uitstekend geschikt om van alles te kopen. Maar duik ook eens in je eigen prulletjeshoek. Oude oorbellen of kettingen zijn er geschikt voor.
By Karenlee
Oh, reticule workshop zou erg leuk kunnen zijn!

Zoals Hetty zegt, er zijn tig voorbeelden online van reticulen, maar ik hou het bij die Austentation patroon. Heb het al een paar keer gebruikt, en ben er een groot fan van. Het is best makkelijk, en je krijgt een erg mooi, gevoerd en sierlijk resultaat. Er moet wel verschillende naaimachines aanwezig zijn. Tenzij er mensen zijn die het echt helemaal met de hand willen doen.
By Diewertje
Heeft er iemand nog een reticulepatroon nodig? Ik blijk er twee te hebben :lol:
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
Dit forum gaat sluiten

https://64.media.tumblr.com/24ef6e7ef9a1ec9bda822[…]

Artikel Sunday Times

Hahaha

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!