Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By Miss Iris
Ziet er heel gezellig uit dames! Een volgende bijeenkomst zou ik er ook graag bij willen zijn! Overigens was het naaidagje/zomerfeest waar ik was ook erg geslaagd. Ik heb een shirtje (gewoon hedendaags) in elkaar gezet en die is vrijwel helemaal op wat afwerkingsdingen na gisteren afgekomen.
By Karenlee
Echt een heel leuke middag en, inderdaad, erg productief. Iets dat je een hele tijd wilt doen maar niet aan toe komt, komt gewoon af (of gaat iig ver vooruit) bij zo'n georganiseerde dag meet z'n allen. Blij dat iedereen de soep lekker vond. Hier volgt het recept. Als je wilt dat ik het naar je email, laat maar weten. Ik doe trouwens altijd nog een extra kip of groente bullion tablet bij met de 500ml water, maar mensen zoals Odette die graag minder zout eten kunnen dat weglaten. En bij het pureren aan het eind doe ik gewoon de hele pan ipv de helft. Vind het persoonlijk lekkerder als de soep glad is, maar als jij de voorkeur geef aan 'chunky', doe het zoals voorgeschreven.

RED LENTIL SOUP WITH LEMON
3 tablespoons olive oil
1 large onion, chopped
2 garlic cloves, minced
1 tablespoon tomato paste
1 teaspoon ground cumin (komijn)
¼ teaspoon kosher salt, more to taste
¼ teaspoon ground black pepper
Pinch of ground chili powder or cayenne, more to taste
1 quart (950ml) chicken or vegetable broth
2 cups (500 ml) water
1 cup red lentils
2 small potatoes
1 large carrot, peeled and diced
Juice of 1/2 lemon
Chopped fresh cilantro (dit had ik niet bijgedaan)

In a large pot, heat 3 tablespoons oil over high heat until hot and shimmering. Add onion and garlic, and sauté until golden, about 4 minutes.

Stir in tomato paste, cumin, salt, black pepper and chili powder or cayenne, and sauté for 2 minutes longer.

Add broth, water, lentils, potatoes and carrot. Bring to a simmer, then partially cover pot and turn heat to medium-low. Simmer until lentils are soft, about 30 minutes. Taste and add salt if necessary.

Using an immersion or regular blender or a food processor, purée half the soup then add it back to pot. Soup should be somewhat chunky.

Stir in lemon juice and sprinkle soup with cilantro after serving.
By Saule
Bedankt voor de fotos Diewertje! Vond het ook erg gezellig, en leuk om iedereen ook 'in t echt' te leren kennen :)
By rosa
mooi gedaan!
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
Dit forum gaat sluiten

https://64.media.tumblr.com/24ef6e7ef9a1ec9bda822[…]

Artikel Sunday Times

Hahaha

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!