Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By Francine
We hadden het ergens in een topic er over gehad (vergeef me even welke :$ ) dat we handschoenen zouden bestellen. Gaan we daar ook nog iets mee doen?
By Karenlee
Ja, ik kwam met idee, maar toen zei Miss Beth dat ze een plek in Belgie wist waar je ze voor 10,= kon krijgen. Vroeg of ze ze ook in het ivoor hadden, en zij antwoorde ongeveer 4 dagen geleden "Dat weet ik niet meer precies, maar ik zal bij de eerstvolgende gelegenheid een kijkje nemen!" Ze heeft wellicht nog geen kans gehad om dat te doen. Maar als zij binnen een paar dagen nog niets te vermelden heeft ga ik gewoon een bestelling plaatsen bij mijn 'eigen' plek in de V.S.

Heb jij op de website gekeken naar wat ze hebben (de link staat trouwens in de 2e of 3e laatste pagina van de oorsrponkelijk 'kleed je als Austen' thread)? Wat zou jij willen? En zijn er andere geintereseerden?
By Miss Beth
Inderdaad, 10 euro per stuk, maar ik heb ook de kans nog niet gehad, zoals je zei.
Ik wil trouwens wèl vermelden dat het vermoedelijk (matte) synthetische stof is, dus als je voor historische correctheid wilt gaan... :P
Je zegt maar. Dinsdag ga ik langs, als je nog steeds geïnteresseerd bent. ^^
By Karenlee
Hmmm... ik vind synthetisch eigenlijk niet zo fijn. Niet zo zeer door historische correctheid (handschoenen toen waren eigenlijk van een zeer dun en soepele leer), maar ik vind rekbare katoen iets prettiger dragen. Daar ben ik ook bereid iets meer voor te betalen. Dus... voor mij hoef je dan toch niet te kijken.
By Odette
Ik was gisteren op aanraden van een buurmeisje in een winkel hier in Amsterdam. Ik heb de handschoenen gepast, alleen ze hadden geen wit, maar je kunt deze wel online bestellen, alleen komt het dan uit op 22,50 euro ipv 15 euro in de winkel.

http://www.lauradols.nl/nl/vintage/accessoires/

Ik vraag mij alleen af of ze wel historisch correct zijn, vraag aan onze expert Karen.

In principe heb ik ook wel interesse als jij handschoenen gaat bestellen Karen (liefst ivoorkleurig), ik hoop alleen dat ik ze pas, heb niet bepaald slanke handen.
By Diewertje
Die winkel ken ik, Odette!
Ik heet dan wel geen Karenlee ;), maar zo te zien zijn de handschoenen van glimmend satijn en die zijn niet historisch correct. Oorspronkelijk droegen ze witte handschoenen van dun soepel leer, maar die zijn nogal duur en bijna niet meer verkrijgbaar, dus wit mat katoen is een goed alternatief.
By Frouckje
Ik wil misschien ook meedoen, maar ik weet het nog niet zeker.
Morgenochtend ga ik naar de lapjesmarkt met mijn zus en daarna naar de markt in Maarn.
Dan weet ik dus waarschijnlijk pas welke stof ik heb en welke kleur handschoenen daar het beste bij past. Zou de deadline voor de handschoenen misschien na zaterdag kunnen? Dan weet ik dus of en welke ik zou willen! :angel:
By Marleen
Wit is altijd goed Frouckje, dat hoort wel in die tijd voor een bal :)
De mijne zijn ook wit. Mn vorige jurk was gebroken wit, maar mn nieuwe wordt oudroze. Kan prima hoor :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27
Dit forum gaat sluiten

https://64.media.tumblr.com/24ef6e7ef9a1ec9bda822[…]

Artikel Sunday Times

Hahaha

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!