Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By Mrs-Darcy
Goedemiddag Dames
Ik heb een vraag over corsetten welke kan ik het beste nemen ,of is het handiger om er zelf een te maken.
Ik heb het patroon A Regency Gown Pattern.Maar ik denk dat het handiger is om misschien een corset eronder te dragen.
Mijn maat Bh is 85e.
Alvast Bedankt.

Groetjes Anja
By Karenlee
Het is niet dat het alleen een kwestie van "handig" is om een corset te dragen, maar eerder - wat voor maat/cup je ook hebt, van weinig tot veel - een corset geeft jouw bovenlijf de juiste Regency "silhouette" waardoor je veel meer authentiek uitzie in jouw jurk, i.p.v. alleen bezig met een verkleedpartij. Moet wel zeggen dat hoe jouw maat/cup is, hoe belangrijker dat je de juiste ondersteuning draagt. Ik heb zelf 85d. Ergens in dit forum heb ik foto's van mij geplaatst in dezelfde (rood tafzijde) jurk - een zonder en een met korset: het verschil is ongelooflijk.

Kenmerken van de Recency silhouette is een bust die tegelijkertijd aardig omhoog wordt gelift en tegelijkertijd ietsjes platgedrukt zodat borstrondingen ontstaan boven het rand van het corset. De taille hoeft helemaal niet ingesnoerd te zijn. Er zijn wellicht sommige moderne korstten die dat effect hebben, maar ik zou niet weten welke. Iedereen die ik ken heeft een namaak Regency corset, en die zijn niet kant-en-klaar te koop Je moet ze of zelf maken, of laten maken. Sommige mensen hier hebben een eigen corset gemaakt en zeggen dat het meeviel met hoe moeilijk het was. Wellicht kunnen zij een goede patroon aanraden. Ik had er toch geen zin in, en heb een laten maken. Je kan kiezen tussen long-stays die tot de bovenkant van de heupen komen en jouw buik ook enigszins inhoudt door een houten busk, of lichtere short stays die eindigen net onder de borsten. Extra voordeel van short stays is dat ze worden dichtgetrokken aan de voorkant ipv de achterkant, dus je hebt geen assistentie nodig om ze aan te doen.

Ik hoop dat dit helpt! Laat weten of je nog vragen hebt. Zal kijken of ik de foto's kan vinden - zo ja, zal ik een link toevoegen.
By Mrs-Darcy
Goedemorgen Karenlee

Dank je wel voor je antwoord,heb nog wel een vraag ,ik wil graag knoopjes op de achterkant voor mijn jurk ,maar mijn vraag is hoe kan ik dat het beste doen.
Ik ga over 2weken mijn jurk aan elkaar vast maken,dan kan ik misschien daarna de knoopjes doen. :clap:

Groetjes

Anja
By Karenlee
Hoe je dat het beste kan doen? Ik zou zeggen knoopjesgaten maken en knoopjes er op naaien, maar dat is vanzelfsprekend dat ik vermoed dat je iets anders bedoelt. Of niet? Trouwens, denk er aan dat jurken soms heel anders kunnen passen met en zonder een korst onder. Ik had al een aantal jurken toen ik eindelijk een korset kreeg. Een van ze paste gewoon nog beter en mooier dan voorheen, met de tweede jurk was er niet zo ontzettend veel verschil, maar de derde paste helemaal niet meer. Heel vreemd!
By Saule
Ik heb zelf het patroon van Sense&Sensibility patterns gebruikt voor mijn short stays. Het is inderdaad best goed zelf te maken, ik denk dat pasvorm het lastigste is om goed te krijgen.
Wel heb ik gehoord dat het voor dames met grotere cupmaten prettiger is om long stays te hebben (die dus naar beneden doorlopen). Dan heb je namelijk net wat meer steun. Heb ik met 70B alleen geen ervaring mee. Bij het patroon wat ik gebruikt hebt wordt voor dames met DD of groter ook aangeraden een ander patroon te nemen. Deze is degene waarnaar zij doorverwijst: https://www.mantua-maker.com/1810-3-corset.html
By rosa
Een aantal maanden moest ik er niet aan denken iets te naaien. Omdat ik nogal een stressvolle tijd heb meegemaakt kon ik me niet zetten tot hobbies waarbij ik moest nadenken. Inmiddels is alles weer achter de rug gelukkig, en heb ik mezelf er weer toe kunnen zetten. Toen ik wat plaatjes van mooie jurken zag begon het weer te kriebelen :-)
Ik ben weer bezig aan mijn donkergroene zijden spencer.
By Diewertje
Inderdaad erg fijn om te horen, Esther :*

Ik ben al een aantal weken van plan de naaimachine op tafel te zetten, maar ik kom er steeds niet aan toe ;-).
By Miss Iris
Fijn om te horen Esther! Het gaat bij mij een beetje in vlagen. Genoeg projecten, maar aangezien ik nu ook 24 uur per week werk, niet echt veel tijd om te naaien.
  • 1
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
Dit forum gaat sluiten

https://64.media.tumblr.com/24ef6e7ef9a1ec9bda822[…]

Artikel Sunday Times

Hahaha

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!