Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By Karin
Heb je een regency-jurk? Ben je er een aan het maken? Heb je al een spencer-jacket, of ga je toch voor die prachtige shawl? Vertel hier over jouw outfit! (en we willen foto's zien!)
By Miss Mary
Whaaaaaaaa!!!!!!!!!!! OMG OMG OMG OMG!!!!!! :rofl: :rofl: :rofl: De naaister is al begonnen met mijn petticoat en mijn jurk!!! En ze heeft een foto opgestuurd. :o Zooo mooi!!!! :inlove: :inlove: :inlove: Wat je op de foto ziet is de petticoat met daaroverheen het bovenlijfje van de jurk (de hals wordt nog dieper, is nog niet klaar). Het lint klopt niet helemaal, maar daar heb ik al over gemaild, ik ben benieuwd hoe dat verder gaat. Maar verder ben ik zo ongelooflijk tevreden!!!!!!!!!!!!! :rock: :rofl:
Binnenkort ga ik bij haar langs om door te passen! :) Zie hier, de vorderingen:

Afbeelding

Even mijn post hier neergezet... En een update over het lint: Deze was voor het beeld even tijdelijk erop gespeld. Het wordt nu een lichter groen lint die rondom de gehele empire-lijn loopt, gemaakt van stof (het wordt dus mat lint). :clap:
Mijn stays wordt opnieuw gemaakt, want hij was te groot toen ik hem binnen kreeg. Ik weet niet wat er is misgegaan met het opmeten, maar bij de tweede keer waren een aantal maten van mij ineens compleet anders. Dat is balen, maarja, niks aan te doen. Hopelijk past de volgende wel gewoon goed! Ik heb hem in ieder geval op tijd voor 10 april.

Edit: O ja, ik twijfel dus over een pelisse of een spencer... Ik denk dat ik toch voor een spencer ga, maar ik heb nog even om erover na te denken. :) Ik denk dat ik mijn bonnet pas ga versieren als ik de stof voor de spencer heb, want dan kan ik de kleur daarop afstemmen. :clap:
Laatst gewijzigd door Miss Mary op 03 mar 2010 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
By Frouckje
Echt geweldig om je jurk zo te zien vorderen, Marije!
Spannend!
Ik hoop dat ik binnenkort ook iets te showen heb... :?:
By Karenlee
Some of you are already familiar with the http://www.marionmay.co.uk website - I remember us drooling over some of her stuff in the original thread we had devoted to Regency dress (but the prices)! I don't know why, but she's now offering a limited number of made-to-measure spencers via ebay at about 50% off her website prices:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWAX:IT
P.S. You can see the swatch of available colours much better and more clearly on her website.
P.P.S. Why did I write this in English :worried: :fubar: ??
By Miss Mary
Geen idee, Karen. :lol: Wel apart dat er nu ineens spencers op Ebay staan voor veel goedkoper! :o Maar ik denk dat ik toch mijn spencer bij de naaister van mijn jurk laat maken. :)
By Karenlee
Ja, het is ook een grote voordeel als je het tussendoor kan passen!
By LizzyBennet
Ik heb zo'n spencer jacket eerlijk gezegd! Een hele gave met mooie pofmouwtjes. Die draag ik echt heel vaak in mijn vrije tijd en hij kostte maar € 5,- op de markt! :D
Nu nog een jurk, schoenen etc. en ik heb een outfit. :p
By Miss Mary
WHAAAA!!!!!!! *Rent rondjes* Hij is zooo moooooi!!! :inlove: :inlove: :inlove: :l: :l: :l: Love my beautiful dress. Ik heb vanmiddag gepast en het was zo geweldig, Moniek gaat het nu afmaken (de onderkant knippen en zomen en de achterkant stikken en sluiting erin zetten en het lijfje zomen, lint erop vaststikken, etc.). We hebben foto's gemaakt (wel met de te grote stays aan, dus het klopt nog niet helemaal) en die krijg ik vanavond of morgen opgestuurd. :rofl:

En nu ben ik aan het bedenken of ik die foto's hier neer ga zetten of dat ik het als verrassing houd op het bal... ]:) :lol:

Maar nu: Ik was klaar met passen en had net mijn spullen weer gepakt, toen Moniek aan kwam lopen met iets in haar handen. Ik wist verder van niks, maar ze zei: "Dit heb ik voor je gehaakt, want een reticule hoort er natuurlijk bij, had ik gelezen! Krijg je erbij van mij."
:o :o :o Ze heeft voor mij gewoon gratis een reticule gehaakt, met de stof van mijn jurk erin!!! :rofl: :rofl: :rofl: Whaaa!!! En hij is zoo mooi!! :inlove: Echt zo lief van haar dat ze daar aan dacht!

Dit is hem dan:

Afbeelding

Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 185
Dit forum gaat sluiten

https://64.media.tumblr.com/24ef6e7ef9a1ec9bda822[…]

Artikel Sunday Times

Hahaha

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!