Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
Gisteren kwam ik op een idee. Op dit forum wordt heel wat gevraagd aan elkaar. Misschien is het handig om een topic te maken waar alle adressen staan om de spullen te komen die we kunnen gebruiken voor het maken van de kleding etc.

Ik begin:

Op zaterdag is er "DE LAPJESMART in Utrecht. Waar precies weet ik nooit, maar als je de Plompetorengracht loopt vanaf het station, kom je er langs.

Verder heb ik gisteren een waar eldorado gevonden (op aanwijzing van Karin, Odette en de rest) waar ze kantjes, bandjes, knopen en al zulk soort spulletjes verkopen:

Passementerie
Baars en van de Kerkhof
Lijnmarkt 33
3511KG Utrecht
030-2313323

Zondag en maandag dicht
Di t/m Vr open van 10.00 tot 18.00 uur
Za open van 10.00 tot 17.00 uur
Laatst gewijzigd door Hetty op 29 dec 2013 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb even gezocht, en vond de panoramafoto van de winkel. Gaaf!
Zelf heb ik stofjes gevonden in Dordrecht op de markt staat op vrijdag tegenover de HEMA een stoffenkraam. En in Rotterdam heb je Schröder Modestoffen.
Pure Silk is geloof ik de winkel waar Karen de stof van haar Ball Gown heeft gevonden, en je hebt ook nog de Albert Kuijpmarkt waar diverse stoffenwinkels zijn.
Nee, mijn adres voor zijde is Silk Route - maar ook wel in de Albert Kuypstraat waar, zoals Iris zegt, behalve best veel stoffenwinkels (en een paar super goed en uitgebried fournitourenwinkels) er ook stof en fournitouren te kopen zijn bij een aantal kramen op de markt. Als je snel wilt slagen voor naaimaterialen, vind je geen grotere variatie en aanbod in een plek dan in de Albert Kuijpstraat.

Al ben je niet op zoek naar zijde is een bezoek aan de winkel zeer de moeite waard puur vanwege de mooie visueel spektakel. Behalve prachtig 'gewone' zijde hebben ze ook exotische stoffen voor saris en die kleurrijke bruidskleding zoals je in India en andere landen ziet.

Silk Route
Albert Cuypstraat 222
Amsterdam
020-6799600
gek genoeg , DE MARKT :-)

hier in rotterdam heb je twee maal per week een markt en bij een marktkraam bij de tweedehands afdeling kan je leuke oude kantjes vinden , mooi bewerkte kussen hoezen en gehele tafel kleden die zijn geborduurd voor weinig geld , ik heb vorige week 10 meter kant gekocht met broderie erop voor 5,00 euro

sowieso hou je ogen open op tweede hands marktjes vooral de aankomende lente komen ze weer en elk jaar scoor ik weer veel kantjes en stukjes stof

schroder is duur in rotterdam en kan soms wel eens tegen vallen maar op 28 febr hebben ze weer coupon verkoop en vraag hun gratis spaar kaart aan bij elke aan koop krijg je spaar punten dus als je dan een groot project hebt lever die punten in , kan je veel schelen. en de goedkope garen in die grote bakken van hun doen het net zo goed als hun duren garen , ze zeggen zelf van niet maar geloof ze niet is puur verkoop praatje.

op de markt in rotterdam heb je een knopen meneer die ook vintage en antieke knoopjes verkoopt voor een goede prijs

in de tweedehands winkels heb je ook wel eens gordijnen te koop , neem zo nu en dan eens een kijkje soms vind je de meest mooie duren gordijnen er tussen zitten die makkelijk tot van alles kunnen worden om gevormd.

xx
veel plezier alvast bij schroder ;-) vergeet niet de boven verdieping daar vind je echt de mooooooiste stoffen

ps dames weten jullie misschien een leuk web shop of winkeltje waar je die grote sjaals kan kopen zoals in Emma die ze voor de winter draagt , ik denk dat het net zo makkelijk is eentje te kopen als te maken maar ik weet helaas niet een twee drie een adresje voor

x
Dit winkeltje is volgens mij ook een aanrader van Corina, waar we een keer met een aantal op een zaterdag naar toe zijn gegeaan om gewoon achter te komen dat het (ivm vakantie of zo, denk ik) dicht was :(. Maar, we hebben er toch een leuke middag van gemaakt met een beetje struinen op het markt, een aantal winkeltjes induiken, gevolgd door een heel lekker high tea.

Oh, en Femke - ik ben HEEL erg geslaagd op die bovenste verdieping bij Schroder. Mijn portomonee doet nog steeds een beetje pijn...
Dit forum gaat sluiten

https://64.media.tumblr.com/24ef6e7ef9a1ec9bda822[…]

Artikel Sunday Times

Hahaha

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!