Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By Artemis
Bij de picknick na de rondleiding op kasteel Rosendael kwam toevallig onze haardracht ter sprake.

Het lijkt me leuk en ergg handig om een keer een workshop met regency haarstijlen te houden.
Ik weet niet wie deze zou kunnen geven en wat we dan precies gaan doen.

Misschien kunnen we dan eerst wat haarstijlen bekijken op oude prenten. Een paar kapsel uit films erbij pakken.
En dan zelf aan de slag. Ideeen opdoen en elkaar handige tips geven.

Zijn er hier nog meer die hier interessen in hebben?
Ja, dat lijkt me een leuk idee Kirsten. Ik zit zelf ook vaak maar wat te klungelen en meestal heb ik dezelfde haardracht. We kunnen dit misschien een keer afspreken in de zaal in Wolfheze?
Oh jee! Hoeveel gaat er af?
By Maria
Karin schreef:
Jacqueline2 schreef:Oh jee! Hoeveel gaat er af?
Bijna alles ;-)
:tmi: :tmi: dan heb je wel een probleem minder, blijven mijn haarspeldjes wel of niet zitten Ik heb daar ok geen problemen mee :lol:
By Artemis
Jacqueline: Is misschien idd een goed idee om het in wolfheze te doen. Misschien kunnen we dan een kapster vragen (die ook regency haarstijlen kent) om ons tips te geven.

Karen: jammer dat het eraf gaat. Aan de andere kant denk ik dat kort haar je ook leuk staat.
Leuk Karin, gedurfd! Ik denk ook dat het je mooi zal staan, ook bij de vorm van je gezicht. Leuk hoor, dat je het aandurft. Ja, zo af en toe moet het roer eens om.
Ik heb ooit mijn haar laten millimeteren (long time ago). Toen het weer aangroeide kreeg ik een wat andere haarkleur en slag terug, terwijl ik daarvoor lichter blond was en steil haar had. Die verandering vond ik erg leuk toen. Als ik jonger was zou ik het weer doen, ik durf het nu niet meer aan, want dan wordt mijn nieuwe haar compleet grijs.
Kirsten, ik weet alleen niet wie ons de truukjes van de Regency-haarstijl kan leren?
Ik wil al tijden een paar filmpjes maken met haarstijlen en ben aardig handig met haar. Zou dus best de workshop willen geven. Ik ben nu ook met nephaar wat stukjes aan het maken... :)

Heb al heel wat plaatjes verzameld van haardrachten uit die tijd, dus presentatie erbij, hoppa. Zou geen haardrachten uit een film nabootsen (sowieso nooit doen, ook niet met kleding), want die zijn vaak veel te modern.

Overigens zou ik dit ook graag willen doen met cosmetica. :)
Laatst gewijzigd door LizzyBennet op 15 aug 2013 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Karin schreef:
Jacqueline2 schreef:Oh jee! Hoeveel gaat er af?
Bijna alles ;-)
Oooh zonde... ;(
Toch geen 'stiekels' he? Anders kom je op de page van Henk's Fashion terecht. :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Dit forum gaat sluiten

https://64.media.tumblr.com/24ef6e7ef9a1ec9bda822[…]

Artikel Sunday Times

Hahaha

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!