Ik heb leren naaien op de naaimachine (Singer 744) van mijn moeder. Ik heb zelfs nog een foto ervan waar ik als 3 jarige al achter het naaimachine zat.
1e naaimachine: Singer 744, deze is zeker meer dan 35 jaar oud. (machine doet het nog wel, maar voldeed niet meer aan mijn wensen)
2e naaimachine: Bernina 550 (ook een quilt editie), zo'n 2 jaar geleden aangeschaft. (Heeft een jaar geduurd voordat ik uiteindelijk de knoop heb doorgehakt om de naaimachine te kopen [een wel/niet aanschaf verhaal]) Maar hartstikke tevreden met dit machine, geen spijt ervan en sterk dat ie is. (zie ook commentaar van Hetty)
Een goede dure investering, echt de moeite waard. Mijn Bernina gebruik ik bijna dagelijks en ben zeer te spreken over de Bernina. De Bernina die mijn oma toentertijd heeft aangeschaft, die doet het nog steeds en wordt momenteel gebruikt door mijn tante.
Maar het is afhankelijk waar je voor nodig hebt en wat wil je ervoor uitgeven. Vragen staat vrij, mocht je er niet uitkomen of je wilt meer info van mij/ons.