Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By Frouckje
Ik heb een soort consumentenbondvraag voor de naaisters van dit forum: wat voor naaimachine hebben jullie en zijn jullie er blij mee?
Ik wil namelijk graag een naaimachine aanschaffen (en dan nog de moed verzamelen om er mee om te leren gaan) maar ik zou graag willen weten naar welke merken ik het beste kan kijken. Hoewel ik niet bepaald rijk ben, wil ik wel graag investeren in een goed exemplaar zodat ik er een tijdje mee vooruit kan. Graag hoor ik jullie verhalen/advies!
By Hetty
het hangt er vanaf wat je ermee wilt gaan doen ... Als je door 6 lagen spijkerbroekenstof wilt > Of dat je handig mouwen wilt aanzetten > Wil je ermee quilten > Alleen een stiksteek en een zigzag-steek ...
Het beste kun je naar een naaimachinewinkel gaan en je laten voorlichten. vertel dat je nog niets hebt en wat je in de toekomst denkt te zullen doen.

Als 1e had ik een Pfaff ... Best goed, maar ik kwam er niet mee door die 6 lagen spijkerstof.
Als 2e een Elna 800. Een erg goede machine totdat hij het begaf... Heel veel gebruikt. Is uiteindelijk toch gerepareerd en is nu een 2e machine voor wat minder zwaar werk.
Als 3e heb ik nu een Bernina 440 Quilt-editie > DIE IS HELEMAAL GEWELDIG! Ik kan er werkelijk alles mee.
Ik heb van dun koperplaat een korset gemaakt! Het wordt binnenkort tentoongesteld zelfs!!!
Beetje luguber ...Ik heb er trouwens ook al eens mee door mijn vinger gestikt ... Dwars door het bot! Dus die is echt sterk!
By Miss A.J.
Ik heb leren naaien op de naaimachine (Singer 744) van mijn moeder. Ik heb zelfs nog een foto ervan waar ik als 3 jarige al achter het naaimachine zat. :lol:

1e naaimachine: Singer 744, deze is zeker meer dan 35 jaar oud. (machine doet het nog wel, maar voldeed niet meer aan mijn wensen)
2e naaimachine: Bernina 550 (ook een quilt editie), zo'n 2 jaar geleden aangeschaft. (Heeft een jaar geduurd voordat ik uiteindelijk de knoop heb doorgehakt om de naaimachine te kopen [een wel/niet aanschaf verhaal]) Maar hartstikke tevreden met dit machine, geen spijt ervan en sterk dat ie is. (zie ook commentaar van Hetty) :!:

Een goede dure investering, echt de moeite waard. Mijn Bernina gebruik ik bijna dagelijks en ben zeer te spreken over de Bernina. De Bernina die mijn oma toentertijd heeft aangeschaft, die doet het nog steeds en wordt momenteel gebruikt door mijn tante. :rock:

Maar het is afhankelijk waar je voor nodig hebt en wat wil je ervoor uitgeven. Vragen staat vrij, mocht je er niet uitkomen of je wilt meer info van mij/ons. :x ;)
By Femke
ik raad een singer aan die zijn echt goed en neem er een met niet teveel tierlantijnen die gaan sneller stuk , ik heb een hele oude uit de jaren 80 en dat ding kan niet veel maar wat een een super ding ,,niet stuk te krijgen ooit gekregen als klein meisje van mijn tante en werk er nu nog mee :-) , die oude van mij is geen singer ( geen merk label meer te vinden ) maar anders raad ik altijd singer aan

( bernina heb ik geen ervaring mee trouwens )

xxsucces

oo p.s bij de meeste winkels mag je ook wel even proef naaien ;-) of je het naar jou smaak een goede machine is
By Jane
Naaimachine is heel persoonlijk en inderdaad, wat wil je ermee? Ik heb een Singer waar ik heel tevreden over ben. Hij doet alles wat ik wil doen, en nee, ik hoef niet door 6 lagen stof of met koperplaat te werken. Ik heb ook een Singer overlock, ook heel tevreden over. En sinds kort ook een Singer uit 1915, een handcrank waarmee ik bandstro wil gaan stikken. Kijk eens rond en laat je voorlichten. En probeer eens wat uit. Succes!
By Frouckje
Bedankt voor jullie reacties!
Wat ik allemaal van de naaimachine verwacht en wat ik ermee wil? Tja, dat weet ik nog niet, ik moet namelijk eerst leren ermee om te gaan. Maar mocht dat allemaal voorspoedig gaan, dan wil ik natuurlijk wel een machine waar ik ook qua mogelijkheden een tijdje mee vooruit kan. Quilten lijkt me nog wat te enthousiast, maar ik zou graag zelf kleding willen maken en lapjesdekens, kussenhoezen, zulk spul.
By Hetty
Als je met je wensen naar een winkel gaat, en wat proeflapjes mee neemt mag je daar vast wel e.e.a. uitproberen. Omdat je een goede machine wilt kun je best wel goede voorlichting verwachten. Die geven ze graag. Het is uiteindelijk niet een pakje suiker dat je gaat kopen.

Meestal geven ze je ook nog enkele lessen over alle handige dingetjes die je met de machine kunt doen.
Toen ik mijn Bernina aanschafte kon ik ook via internet e.e.a. leren en downloaden Daarmee heb ik toen een leuk klein quiltje gemaakt en heel veel steken en trucjes geleerd.
Afbeelding

De Singer van vroeger was trouwens ook erg goed. Helaas worden ze niet meer in Europa gemaakt en is het massa productie geworden. daardoor zou ik geen nieuwe Singer willen kopen.

Bernina wordt nog wel in Europa gemaakt voor zover ik weet..... Maar dat kan natuurlijk zomaar anders zijn. Bernina heeft ook een leuke site met een blog waar altijd leuke tips te vinden zijn. Kijk daar maar eens een keertje op. Gerda die het blog bijhoudt werkt ook voor Stitch at home ... Een erg leuk tijdschrift. Laatst heb ik haar persoonlijk leren kennen ... Ze is heel creatief!
http://www.berninablog.nl/author/ggroenevelt/
Dit forum gaat sluiten

https://64.media.tumblr.com/24ef6e7ef9a1ec9bda822[…]

Artikel Sunday Times

Hahaha

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!