EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Tot 31 januari 2010 kun je hier meepraten over Sense and Sensibility
Marianne en Willoughby zijn niet twee typisch, achtelose tieners (nou, zij is in ieder geval echt wel een tiener) voor wie het onmogelijk is om zich te verplaatsen in iemand anders, of om te beseffen dat hun wereldbeeld niet de enigste is. Brandon heeft het zwaar te verduren in verschillende opzichten, maar hij is inderdaad een zeer aardig en - nog belangerijker - integere man.
Okee ... ik loop achter, maar ik heb de indruk dat ik de enige ben die het boek leest (demotiverend!) Misschien is het voor jullie allemaal té bekend!

Maar goed, afgelopen dag heb ik 5 hoofdstukken gelezen.

Aantekeningen op de pagina's van mij:
Er wordt heel wat georganiseerd om zichzelf en elkaar te amuseren!
Marianne en Willoughby zijn behoorlijk gek op elkaar! Hun karakters liggen dicht bij elkaar > impulsief!
Als de trip naar Whitwell niet doorgaat wordt er door de verschillende personen (overdreven) teleurgesteld op gereageerd.
Mrs Jennings is onbeschaamd nieuwsgierig! En vreselijk tactloos!
Er worden hardop dingen verondersteld, die door anderen als 'waar' worden aangenomen.
O wat zijn ze nieuwsgierig waarom Kol Brandon weg moet!!!
Er wordt opvallend veel gesproken over wel/niet verloofd.
Willoughby's gedrag verandert van de ene op de andere dag > en weg is hij!
Marianne verdrietig > zoals te verwachten!
Moeder Dashwood zoekt excuses voor W.
Elinor komt er in mijn ogen het beste af.... Lekker nuchter en realistisch!

Het valt mij op dat het een totaal ander boek is van P&P
Nee hoor Hetty, je bent niet de enige. Ik lees ook, alleen niet zo snel als ik zou willen.
Om nog even terug te komen op je opmerking over de donkere huid: dat was mij inderdaad ook opgevallen. Maar ik vroeg me wel af hoe donker ik me dat donker moet voorstellen. Zodra ik weer wat hoofdstukken heb gelezen post ik hier weer wat. (hopelijk dinsdag, morgen heb ik een sollicitatiegesprek)
Verder kan ik me geloof ik goed vinden in jou aantekeningen, en heb er op dit moment nog niet echt wat aan toe te voegen. Ben trouwens benieuwd of Mrs Palmer net zo'n zenuwpees is als Imelda Staunton er in de film van maakt.
Miss Iris schreef:Nee hoor Hetty, je bent niet de enige. Ik lees ook, alleen niet zo snel als ik zou willen.
Om nog even terug te komen op je opmerking over de donkere huid: dat was mij inderdaad ook opgevallen. Maar ik vroeg me wel af hoe donker ik me dat donker moet voorstellen.
Ik lees het boek nu niet, maar pas op met deze discussie... Het maakt het risico dat een 'bepaalde persoon' terugkeert naar het forum groter. :wasntme:
Hetty: Met donker bedoelde Jane niet een bruine huid, maar gewoon een 'gezonde kleur'. Het was de mode in die tijd om zo wit mogelijk te zijn. De zon werd beschouwd als ongezond en dus de kleur die je erdoor kreeg ook.
Wat mij betreft schiet het niet op ... :tmi:

Ik lees nu: Een detective, Jacoba, en S&S door elkaar! En elke dag een flink stuk uit de Bijbel want we proberen de Bijbel in één jaar tijd helemaal te lezen. De bovenstaande boeken schieten ermee in :lol: Maar we hebben een weekend voor de boeg met vrije dagen!!!!! Dat worden voor mij "leesdagen" Heb ik besloten! :clap: :clap: :clap:
Hetty, ik heb besloten om eerst Jacoba te lezen (die wil ik op 9 juni natuurlijk wel uit hebben) en daarna ga ik weer verder met S&S, daar was ik al wel in begonnen, en uiteindelijk wil ik alle boeken van Jane Austen gelezen hebben. Misschien kunnen we trouwens nog iets doen met P&P en het feit dat die in 2013 200 jaar geleden is gepubliceerd.
Miss Iris schreef:Hetty, ik heb besloten om eerst Jacoba te lezen (die wil ik op 9 juni natuurlijk wel uit hebben) en daarna ga ik weer verder met S&S, daar was ik al wel in begonnen, en uiteindelijk wil ik alle boeken van Jane Austen gelezen hebben. Misschien kunnen we trouwens nog iets doen met P&P en het feit dat die in 2013 200 jaar geleden is gepubliceerd.
:inlove: :inlove: :inlove: Lijkt me een goed idee. Misschien dat Priscilla wel iets leuks kan organiseren. Een nonstop voorstelling in een bioscoop van de hele serie uit 1995 en wij daar dan naartoe in kleding uit die tijd (voor zover mogelijk) met aansluitend of tussendoor een lekker etentje!!!!

Ik heb intussen de Detective uit (Van Sanne en Jan Terlouw!). S&S is de volgende, en Jacoba als laatste heb ik besloten.
UIT :clap: :clap: :clap:

Uiteindelijk heb ik het boek maar in één keer uitgelezen. :P
Ik kende er 2 filmversies van, maar al lezend heb ik ontdekt dat er veel meer in het boek staat dan dat er is verfilmd. :lol:
Wat me wel opvalt is dat Jane van veel mensen een soort schets geeft die op een karikatuur lijkt. :rofl: Zoals bijv meneer Palmer en mevrouw Jennings. Later in het boek worden die karakters verder uitgewerkt en blijken het toch weer gewone mensen te zijn. Het lijkt alsof ze de mensen ziet door de ogen van Marianne. Die maakt ook een hele ontwikkeling mee van jong bevooroordelend meisje naar een volwassen iemand met oog voor een ander en hun goede eigenschappen. :angel:
Over duidelijk is Elinor het lievelingskarakter van Jane. En ook Edward. Ze laat hen wel lijden voordat ze eindelijk "elkaar vinden". Verder is Kolonel Brandon ook één van haar favo's denk ik. :angel:
Ik heb vreselijk gelachen om de verschillende misverstanden die af en toe ontstaan. Jammer dat ze in de films niet goed uit de verf komen! Tenminste ... ik heb ze dan gemist denk ik (als ze er toch in zitten). :clap: :clap: :clap:

Ik vond het wel mooi dat ik het nu eindelijk eens gelezen heb. Ik kende alleen P&P. En ik moet zeggen, dit boek heeft zo zijn mooie hoofdstukken maar ... P&P vind ik leuker! :lol:
Toen S&S uit was had ik gelijk de neiging om P&P te pakken en het weer te gaan lezen! :$

Maar Rosa zegt dat Persuation ook erg mooi is, dus ik denk dat ik daar maar aan begin na ... Jacoba :lol:

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!