EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Tot 31 januari 2010 kun je hier meepraten over Sense and Sensibility
Welkom allemaal...

Karin heeft het topic weer geopend :clap: :clap: :clap:
Dus we kunnen weer volop aan de slag met het lezen en verslag doen van wat wij vinden van
"SENSE and SENSIBILITY".Tot half april 2012 hebben we de tijd om op zoek te gaan naar onze favoriete citaten.Onze favoriete personen en al het andere wat ons zo enthousiast maakt over dit boek.

Iedereen heel veel leesplezier gewenst.

Afbeelding
Ja, ik wil ook graag meelezen (ben al begonnen trouwens). Deze keer lees ik hem in het Nederlands. Heb nogal veel aan mijn hoofd de laatste tijd en dan kan ik me altijd wat moeilijker concentreren op de Engelse teksten. ik heb het altijd een mooie verhaallijn gevonden en heb fijne herinneringen aan het boek.
Hoe gaan we dit ordelijk doen? Per hoofdstuk of 4 hoofdstukken of zo bespreken? Gewoon zo het boek algemeen bespreken vind ik zelf wat lastig, omdat het dan echt van hot naar her gaat. Zullen we gewoon een planning voor het lezen afspreken en dan voor een bepaalde datum je mening geven?
Wanneer je kijkt onder het hoofdstuk De Jane Austen leesclub dan zie je dat daar Sense and Sensibility al vermeld is.En daar vind je dan ook al onderwerpen die eerder besproken zijn.We kunnen die natuurlijk ook weer gaan gebruiken.En eventueel andere toevoegen.Ik denk dat we op dit moment half april als eind aan moeten houden.Dan zien we bij het volgende boek gewoon of deze tijd te lang of misschien te kort is.Niet iedereen leest even vlug.Of heeft misschien evenveel tijd.

Laat maar horen wat jullie hier van vinden.
Persoonlijk vind ik dat nou juist niet zo leuk, omdat je dan niet echt een boek 'samen' leest. En ik nou juist denk dat je door het per gedeelten te bekijken, meer uit het boek haalt. Maar ja, dat is mijn mening. Weet niet hoe de rest erover denkt.
Ik ben het met Priscilla eens. Als je tegelijk met dezelfde hoofdstukken bezig bent, kun je elkaar attenderen op bepaalde passages, of nuances. Iets waar de een overheen heeft gelezen en de ander juist opmerkt.

Het zijn 50 hoofdstukken. Niet eens zo erg lang.
10 per week ... m.i.v. week 12 (18 maart) ? In de loop van die week je bevindingen op het forum plaatsen....?
Dan zijn we 22 april klaar ... Is dat wat?
Ja Hetty, je hebt gelijk. Tijd dat we duidelijke afspraken maken. Ik vind het zelf het meest voor de hand liggen om een boek te bespreken als je hem helemaal gelezen hebt, maar ik vind het ook wel eens leuk om dat per hoofstuk(ken) te doen. Dus wat mij betreft kunnen we inderdaad wel beginnnen met de bespreking van de eerste 10 hoofstukken, met ingang van volgende week. Werkt het niet, dan merken we dat vanzelf wel en kunnen we altijd nog een ander plan maken.
Maar misschien heeft iemand een beter idee? Ik wil dit niet doordrukken hoor, dat is mijn bedoeling niet.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!