EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier vind je onze huisregels, kun je feedback geven en je even voorstellen.
Hoi allemaal (voor wie hier nog rondwaart ;-))

Het forum is hoognodig toe aan een grote technische update. Helaas is mijn 'mannetje' die dat altijd tegen een redelijke vergoeding deed ermee opgehouden. Omdat de huidige software voor mij te ingewikkeld is om te onderhouden en het te duur is om dat iedere keer door een professional te laten doen, ben ik gaan rondkijken naar andere mogelijkheden.

Wordpress (waar de gewone website mee gemaakt is), heeft ook forumsoftware die in gebruik (dus voor jullie) behoorlijk veel lijkt op die waarmee dit forum gemaakt is. Bovendien is het eenvoudig te onderhouden (jeuj!) en zijn er allerlei uitbreidingsmogelijkheden. Het mooie is dat het forum dan echt onderdeel wordt van de website, zodat we bijvoorbeeld nieuwsberichten automatisch in het forum kunnen zetten, dingen uit het forum op social media kunnen delen, het forum wat meer aanwezig kunnen laten zijn op de homepage, etc. en er misschien weer wat meer leven in kunnen blazen.

Maarrrrr ... het zal wel even wat werk zijn. Alle berichten (ruim 64.000) wil ik meenemen naar het nieuwe forum. Daar is handige software voor, maar er zijn een paar dingetjes die niet opgelost kunnen worden. Dat zijn:

1. Afbeeldingen worden niet meegenomen (maar: in het nieuwe forum wordt het super gemakkelijk om afbeeldingen, filmpjes e.d. te plaatsen, dus dat is dan wel weer meegenomen)
2. Privéberichten worden ook niet meegenomen (dus als je in je pb's belangrijke dingen hebt staan, haal ze er dan binnenkort uit of stuur ze door naar je mailadres)
3. Rangen worden ook niet meegenomen (zoals 'leesclublid', dus die gaan we dan weer handmatig instellen)
4. En handtekeningen e.d. ook niet.

Inlognaam en inlogwachtwoord blijven wel hetzelfde.

Ik ga de komende tijd een beetje oefenen met het nieuwe forum en dingen uitproberen en kijken of het een goede vervanger is voor deze software. Dus het zal niet van vandaag op morgen anders zijn. Maar dan zijn jullie alvast op de hoogte!
Dankjewel voor alle moeite die je doet Karin. :*

De ingewikkelde manier van foto's plaatsen houdt mij wel tegen, dus fijn als dat makkelijker wordt.
Ik had bijna een hartstilstand toen ik de kop met "op de schop" las. Ik dacht heel even dat het "ophouden" betekende :( :( :( !

Karin, dit website heeft zo veel voor mij betekent sinds ik het ontdekt heb, en ik ben zo dankbaar voor alle tijd en moeite die jij over de afgelopen jaren er in hebt gestoken. Ik zou heel graag een contributie willen maken om de grote upgrade te ondersteunen. Als hoef je niet veel per se "aan te schaffen", moet je wel jouw kostbare tijd besteden aan dingen uitzoeken en opzetten. Wat is het beste manier om om mijn 'sponsorship' over te maken? Gewoon privé, of komt het beter uit op een andere manier? Een soort 'Forum Upgrade Collectebus'? Laat het weten!
Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien, Karin! IDank je wel voor alle tijd die je erin hebt gestopt; zonder het forum hadden we elkaar nooit ontmoet denk ik. De TMS is indirect ook ontstaan door het forum. 'De dames van Jane Austen', daar wordt je wel nostalgisch van.
Karenlee schreef:Ik had bijna een hartstilstand toen ik de kop met "op de schop" las. Ik dacht heel even dat het "ophouden" betekende :( :( :( !

Karin, dit website heeft zo veel voor mij betekent sinds ik het ontdekt heb, en ik ben zo dankbaar voor alle tijd en moeite die jij over de afgelopen jaren er in hebt gestoken. Ik zou heel graag een contributie willen maken om de grote upgrade te ondersteunen. Als hoef je niet veel per se "aan te schaffen", moet je wel jouw kostbare tijd besteden aan dingen uitzoeken en opzetten. Wat is het beste manier om om mijn 'sponsorship' over te maken? Gewoon privé, of komt het beter uit op een andere manier? Een soort 'Forum Upgrade Collectebus'? Laat het weten!
Geen paniek! Het forum blijft wat mij betreft bestaan, zo lang er gebruik van wordt gemaakt. Ik ben wat aan het testen met nieuwe forumsoftware en ga kijken of dat een goed alternatief is, maar wellicht probeer ik ook deze software die we nu gebruiken zelf te updaten, misschien is het minder ingewikkeld dan het in het verleden was.
Heel lief dat je financieel wilt bijdragen! Maar het probleem is dat iedere paar maanden een nieuwe update komt en we onszelf moeten afvragen of het de moeite is voor de paar mensen die hier nog actief zijn om daar iedere keer geld in te steken. Ik ben er zelf voor om een makkelijkere en gratis oplossing te zoeken. Ik hou jullie op de hoogte!
Hoi allen,

Niet schrikken van de kleurtjes. Even een update over het forum.

Goed nieuws (denk ik): ik heb het bestaande forum kunnen updaten zonder al te veel hoofdpijn (klein beetje maar ;) ), dus we gaan hiermee verder. Dit omdat het alternatief toch een stuk minder goed bleek te werken dan ik had gehoopt en omdat de huidige software (zolang ik het maar op tijd update) het verder prima doet (en gratis is).
De style van het forum heb ik ook moeten updaten en ook dat is gelukt. Nu moet ik nog de kleurtjes e.d. aanpassen om het weer bij de homepage te laten passen. Maar daar ga ik morgen (maandag) waarschijnlijk mee verder, dus wellicht zie je deze vreselijke kleuren niet eens voorbij komen (gifgroen en felblauw).

Ook de sidebar en meer dingetjes moet ik nog aanpassen. Maar het forum kan weer gewoon gebruikt worden.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!