EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Geef hier je meningen over Jane Austens jeugdwerk en onvoltooide of ongepubliceerde verhalen
By Jane
Ik vind het ook vrij somber allemaal, echt deprimerend. Maar inderdaad, dat stukje over het bal met dat jongetje is echt een staaltje van JA's art, fine pencilstrokes on a bit of ivory! :clap:
By rosa
En toch ook heel sprankelend geschreven, je zit meteen in het verhaal. Het begin spreekt meteen aan. Anders dan bijvoorneeld Sandition.
Ergens toch ook weer minder somber dan bijvoorbeeld MP omdat de hoofdpersoon zoveel veerkrachtiger is.
Maar moet bekennen dat het alweer even geleden is dat ik het voor het laatst las.
By Hetty
Ik heb het intussen ook gelezen ... Op een zonnige zondagmiddag.
Het stukje van het bal is leuk ... Zeker met dat jongetje.
Er stond een toegevoegd stukje bij dat Jane er met haar zus over gesproken had hoe e.e.a. zou aflopen. Dat was verhelderend!
By Jane
Vandaag een continuation van The Watsons gelezen van Merryn Williams. Ligt aardig in de lijn van Jane's aanwijzingen en verzint er niet al te veel bij. Lord Osborne wordt iets sterker afgeschilderd dan zou moeten, m.i. en
Er is een happy end voor Elizabeth
. Het sluit vrij naadloos aan op het authentieke Austen materiaal, inhoudelijk en qua stijl ook wel voor een groot deel. Het is niet erg lang en daardoor komt het soms wat gehaast over allemaal en zijn de karakters niet zo uitgediept als we van Austen zelf gewend zijn. Ik heb geen van de andere continuations gelezen dus ik kan niet vergelijken.

Geen Austen maar een waardig vervolg van het verhaal. Al met al goed voor een paar uurtjes leesplezier op een heerlijke zonnige zomermiddag! 8)
By rosa
Dat is nuttige info, dankjewel
By rosa
Heeft iemand inmiddels 1 van deze gelezen?

. The Watsons

5.1 Hubback, Catherine Anne (Austen): The Younger Sister - A Novel (London: T.C. Newby, 1850)
5.2 Oulton, L.: The Watsons - A Fragment by Jane Austen Concluded (New York: Hutchinson, 1923)
5.3 Brown, Edith, and Francis Brown: The Watsons: By Jane Austen - Completed in Accordance with her Intentions by Edith and Francis Brown (New York: Matthews and Marrot, 1928)
5.4 Coates, John: The Watsons - Jane Austen's Fragment Continued and Completed (New York: Cromwell/ London: Methuen, 1958)
5.5 Austen Jane, and Another (i.e. David Hopkinson): The Watsons (London: Peter Davies, 1977)
5.6 Aiken, Joan: Emma Watson - The Watsons Completed (London: Gollancz, 1996)
By Karenlee
Nee, maar als iets uit de pen van Joan Aiken komt weet je al bij voorbaat dat je met een boog omheen moet lopen...
By rosa
Dat was ik ook van plan Karen ;-)
By rosa
Ahum, hoewel ik dus ben gewaarschuwd voor de versie van Joan Aiken, is dat toch degene die ik uiteindelijk heb gekocht......
omdat die behandeld gaat worden op de lezing in Zeist.

Weer het eerste stuk van Jane Austen zelf gelezen, weer met plezier. Weer vond ik het niet echt naar of depressief overkomen. Ja, de situatie zou vervelend kunnen zijn, maar de hoofdpersoon is geen klagerig, neerslachtig type. Ik ben vanaf het begin nieuwsgierig hoe het afloopt. Het boek heeft vaart.

Heb ook zo'n 40 pagina's van Joan Aiken gelezen, en tot nu toe leest het prettig. Nog geen dingen tegengekomen die niet echt met het verhaal kloppen. Een iets andere schrijfstijl natuurlijk. Ben vooral heel benieuwd hoe het afloopt, maar hoop er aan de andere kant echt lang over te doen, want dit is echt het laatste beetje Austenverhaal wat nog te ontdekken valt :-(
En eigenlijk zelfs dat niet :-(

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!