EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Geef hier je meningen over Jane Austens jeugdwerk en onvoltooide of ongepubliceerde verhalen
By Maria
Afbeelding

*****....My dear Alicia,of what a mistake were you guilty in marrying a man of his age! Just old enough to be formal,ungovernable and have the gout:to old the agreeable,to young to die...*****

Afbeelding

*
Laatst gewijzigd door Maria op 27 jan 2010 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
By rosa
Dat is 1 van de citaten die mij ook opvielen toen ik vanochtend in de bus Lady Susan las (gewoon een versie vd bieb)

Lady Susan is niet alleen zeer egoistisch, gemeen, oppervlakkig en wat al niet meer maar zelfs kwaadaardig op het moordzuchtige af. Moet erg leuk zijn geweest om te schrijven zo'n boek. Niet zo boeiend als Jane's andere werken maar toch wil je graag weten hoe het afloopt, is het vermakelijk en maak je je vooral zorgen over haar arme dochter.

Viel me op dat ik een andere briefroman, namelijk letters from Highburry, al met al leuker vond om te lezen, me meer afvroeg hoe het de personages zou vergaan, subtieler geschreven.

Toch heeft lady Susan iets geniaals en vraag je je af door wie of wat de jonge Jane zich heeft laten inspireren tot het schrijven van dit boek. Uiteraard is het scherp en grappig
By Sebazzel
rosa schreef: Toch heeft lady Susan iets geniaals en vraag je je af door wie of wat de jonge Jane zich heeft laten inspireren tot het schrijven van dit boek. Uiteraard is het scherp en grappig
Jane liet zich - volgens enkele bronnen - misschien inspireren door "Les Liasons Dangereuses", een Frans boek, dat haar glamorous, wereldse, ietwat gecalculeerde, flirtatious, en cunning nicht Eliza de Feuillide (getrouwd met een Fransman) haar gezien zou laten hebben. Sommigen geloven dat Eliza de basis heeft gevormd voor ofwel Lady Susan, ofwel Mary Crawford, en misschien wel allebei een beetje. :)
By Karenlee
Ik kijk er altijd van op hoe de Juvenilia barst van de moord, overspel, diefstal en weet ik wat allemaal meer op het burlesk af. Niet wat je zou verwachten van de tienerdochter van een clergyman!! Letters van Highbury vind ik ook geweldig - is ook meer in de stijd van wat we van de 'volwassen' Jane gewend zijn.
By Maria
Afbeelding

****** I am tired of submitting my will to the caprices of others;of resigning my own judgement in defence to those to whom I owe no duty and for whom I feel no respect *****

Afbeelding
By Henk
Het bericht dat hier stond is niet meer up-to-date, en bevatte links die niet meer werken.
Ik heb het hele bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door Henk op 11 aug 2010 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
By Maria
Afbeelding

**** Education will gain a woman some applause,but will not add one lover to her list-Grace and manners after all ,are of the greatest importance ****

Afbeelding
By M3lani3
Karenlee schreef:Ik kijk er altijd van op hoe de Juvenilia barst van de moord, overspel, diefstal en weet ik wat allemaal meer op het burlesk af. Niet wat je zou verwachten van de tienerdochter van een clergyman!! Letters van Highbury vind ik ook geweldig - is ook meer in de stijd van wat we van de 'volwassen' Jane gewend zijn.
is "letters from highbury" ook van jane austen?
Ik zie daar namelijk geen topic over.
By Karenlee
Nee, niet van JA - maar wel geschreven door een van haar achter-achter-achter-etc. nichten. Het is het verhaal van Emma verteld van een andere standpunt - in een brievenwisseling tussen Mrs Goddard (eigenaar van de school waar Harriet zit) en haar net-hertrouwde zus in Londen. De zus heeft ook haar 'eigen' verhaal die langzaam maar zeker onwikkelt in de brievenwisseling. Heb veel Austen paraliteratuur gelezen, en dit is een van de leukere en meest integer.
By Maria
Maria schreef:
Lady Susan.jpg

Gisteren (27 februari 2014 ) ben ik weer eens begonnen met het lezen van de brieven van Lady Susan.
Heerlijk om de brieven weer te openen. Het geeft je het gevoel echt weer in de tijd van Jane Austen te zijn. Ben nog steeds blij dat ik destijds dit ontzettend mooie collectors item heb gekocht

.

Kopje koffie,favoriete radio zender op en lezen.(weer)

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!