EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Voor alle algemene discussies over de boeken van Jane Austen
By Sebazzel
Ik wil gewoon eens een hysterische Karin meemaken die met een "I LOVE JANE EYRE" t-shirt gillend en kakelend van de lol en anticipation door de bioscoop rent... :lol: :rofl:
By Maria
Sebazzel schreef:Hm - Karen, ik denk dat ik je daar gelijk in moet geven. Ze zou een hele goede Fanny zijn. Ik ben ook heel erg benieuwd naar deze verfilming. Zullen we hem met het forum gaan kijken als hij in Nederland uit is?

Ohhhhh....ja laten we dat doen met z'n allen. :clap: :clap: :clap:
Eindhoven heeft geweldige bioscopen :tmi: :tmi: Leuke restaurantjes.... :lol: :rofl:

Hé en nog heel dicht bij mij in de buurt.Hoe kom ik ineens op het idee.... 8) 8)
zou ik misschien dit sneaky voorstel doen omdat ik ook eens een keer niet ver wil reizen
By Karenlee
DECEMBER :shock:!!! Het zou September zijn, toch? Hebben ze het verdomme uitgesteld :(?

---
- Sent from my iPhone using Tapatalk
By Diewertje
No panic, Karen ;). In Nederland komt hij inderdaad in september uit, maar bij mij pas in december. Hoewel ik de filmposter al heb zien hangen :^)
By LizzyBennet
Sebazzel schreef: Zullen we hem met het forum gaan kijken als hij in Nederland uit is?
Jaaaaaaaaaaa!!!!!

(of naar de bioscoop in Antwerpen? Gelijk leuk dagje ervan maken...)
By Karin
Sebazzel schreef:Ik wil gewoon eens een hysterische Karin meemaken die met een "I LOVE JANE EYRE" t-shirt gillend en kakelend van de lol en anticipation door de bioscoop rent... :lol: :rofl:
Dat T-shirt zit in de was... tot zeker oktober, denk ik ;-)
By Maria
Karin schreef:
Sebazzel schreef:Ik wil gewoon eens een hysterische Karin meemaken die met een "I LOVE JANE EYRE" t-shirt gillend en kakelend van de lol en anticipation door de bioscoop rent... :lol: :rofl:

Wachten we toch gewoon tot het T-shirt uit de was is... :lol:
By LizzyBennet
Karin schreef:
Bas wil vast wel een nieuwe voor je maken! ;-)
By Sebazzel
Afbeelding

Ja, ik denk dat dit 'm helemaal wordt... ;) ;)
By Karenlee
We zouden toch een "Lieve JA" T-shirt krijgen? Mijn favoriete tot nu toe is de kat die grijnsend naar binnen wordt gehaald met de tekst ballon boven z'n kop "They have 10,000 a year!!"

Maar nu... terug aan topic. Ik vind dat Andrew Davies z'n aandacht moet richten op Mansfield Park, en dat ze Mia Wasikowska als Fanny moet hebben. Zij heeft een heel bijzondere uiterlijk waardoor ze OF heel plain OF heel aantrekkelijk uit kan zien.

Hoewel, is dit eigenlijk wel on topic? Als ik het me goed herinner was de vraag of er 'plain' mensen zijn in Jane Austen waar het goed afkomt. Er zijn maar een aantal mensen die zij echt als 'plain' bestempelt. Charlotte Lucas, Mr Crawford, en Miss Bates. Kan iemand anderen bedenken? En ik denk ook dat het ligt aan jouw definitie van 'goed'. Miss Bates zit weliswaar niet op rozen, maar ze is - volgens Austen - echt helemaal tevreden met haar leven en haar lot. Mr Crawford - al heeft hij Fanny niet gekregen - zal vast een of andere jongedame vinden die bereid is om haar leven aan hem toe te wijden. Maar het is ook een beetje moeilijk te beoordelen wat Mr Crawford uiteindelijk 'happy' zou maken. Hij was zo'n harteloze Casanova totdat hij Fanny tegenkwam. En Charlotte Lucas - Austen heeft ons al verteld dat ze genoegen vond in haar afhankelijkheid als mistress van haar eigen huis - "her parish and her poultry" - om content te zijn.

Ik weet niet hoe tevreden Mrs Clay zal zijn als maitresse van Mr Elliott in Londen, maar wellicht kan ze hem zo ver krijgen dat hij haar Lady Elliott maakt. En dan zou ze ERG sucessvol zijn!

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!