EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Voor alle algemene discussies over de boeken van Jane Austen

Wie is jouw favoriete Jane Austen-heroine?

Elinor Dashwood (S&S)
Geen stemmen
0%
Marianne Dashwood (S&S)
1
6%
Elizabeth Bennet (P&P)
7
41%
Emma Woodhouse (Emma)
2
12%
Fanny Price (Mansfield Park)
Geen stemmen
0%
Catherine Morland (Northanger Abbey)
2
12%
Anne Elliot (Persuasion)
4
24%
Anders, namelijk
1
6%
Interessante vraag... ik voel een nieuw topic opkomen: Austen en het bedrijven van de liefde. :P
Wat ik me afvraag, als ik denk aan wie de beste minnaar zou zijn, is: waren Darcy, Tilney, Knightley, Wentworth, Brandon en Bertram zelf wel maagd?
Van Willoughby en Wickham weten we dat ze geen heilig boontje waren, en ik denk dat veel mannen tijdens hun studententijd wel in aanmerking kwamen met losbandige vrouwen.
Maar is dat voor onze mannelijke helden dan ook zo? En was dat wel of niet gepast?
Want ervaring maakt een man tot een goede minnaar, zegt men, dus dan is het wel oké?! :^)
Laatst gewijzigd door Frouckje op 15 apr 2010 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Frouckje schreef: Van Willoughby en Wickam weten we dat ze geen heilig boontje waren, en ik denk dat veel mannen tijdens hun studententijd wel in aanmerking kwamen met losbandige vrouwen.
Waren er op die scholen niet alleen maar mannen?? :rofl: :devil: Zie ik Wickham ook nog wel voor aan eigenlijk :wasntme:
Die vrouwen (van lichte zeden, zeer waarschijnlijk) kwamen ze uiteraard niet tegen in de studiebanken, maar wel in de pubs!
Mrs. Shakespeare schreef:Omigod, dat ontbrak er nog aan: een X-rated versie van Jane Austen :tmi: :x
Ik zat met 1 oog gesloten toen de zoekresultaten in google verschenen, maar ik moest het gewoon weten...

Er bestaat dus wel al een film over:
Prude and Pre-juiced

Handsome motor mechanic, Mickey Dean, helps persuade a prudish nun to return to the church after a close encounter with a fruit juicing machine.

En wat te denken van dit boek:
http://www.amazon.com/Pride-Prejudice-E ... 0061863130
Hier een review:
http://fansofjane.wordpress.com/2010/03 ... herendeen/
Dat boek lijkt mij eigenlijk nog wel grappig. ;-)

Deze zin ook:
"On the third night of Jane’s visit to Netherfield, Bingley is back to business, and the narrator describes him as “lying in Fitz’s arms, sweaty and dirty and so adorable Fitz could have licked him clean for the sheer joy of soiling him all over again.”
:rofl: :rofl: :rofl:
Sebazzel schreef: Wat ik me trouwens wel afvraag soms, welke Jane Austen-man zou het beste zijn in bed? :lol:

OMG ...:$ :$ Bas..Ik probeer nu echt mijn fantasie aan het werk te zetten.
Maar ik kan niemand bedenken.
En aangezien ik al een ouwe tante bent,
Afbeelding
laat ik de jongere Austen mannen al helemaal niet toe in mijn fantasie... :lol: :rofl: :lol: :rofl:
Ik voel mij niet geroepen om een soort van Patricia Paay te worden :!:
En de oudere mannen...ik ga er eerst een nachtje over slapen. |-)

Nee eigenlijk dat ook maar niet...ik delete de gedachte gewoon maar ;)

Afbeelding
LizzyBennet schreef:Deze zin ook:
"On the third night of Jane’s visit to Netherfield, Bingley is back to business, and the narrator describes him as “lying in Fitz’s arms, sweaty and dirty and so adorable Fitz could have licked him clean for the sheer joy of soiling him all over again.”
:rofl: :rofl: :rofl:
GAAHHH - :shake: :o :shake: - can I please get that picture out of my mind :rofl:! Maar inderdaad - we hebben echt een nieuwe topic hierover nodig, denk ik. En we moeten absoluut de opmerkingen die al gemaakt zijn kopieeren en plakken - sommige zijn geweldig :lol: !.

Maar ik wil toch nog een leukerdje met jullie hier delen. Die Pride & Promiscuity 'volgt' 'Pride & Prejudice' niet helemaal. het is eigenlijk een verzameling van korte verhalen die gaan over karakters in alle Austen boeken. Maar er is ook een waarin Charlotte achterkomt hoe ze voor eens en altijd de 'upper hand' kan krijgen met Mr Collins. Ze hoeft alleen een 'riding crop' te pakken en een Lady Catherine stem na to doen. Mr Collins gaat namelijk helemaal smelten in extase als 'ie billekoek van d'r krijgt :rofl: :rofl: :rofl:
Laatst gewijzigd door Karenlee op 15 apr 2010 16:38, 5 keer totaal gewijzigd.
Ik heb Lizzy gekozen, ik ben koppig.............. nou jah ik herken me heel erg in haar komt er dus op neer. Maar ik ben wel mannengek zoals Lydia :$ Ben alleen nooit voor de (bedenkt zich maar maakt de zin af om het niet spannend te maken) nooit op foute jongens gevallen. Als ik zo na denk eigenlijk wel :p

Indd wat een leuke pol
Eerst dacht ik ook dat het over JA Drugs ging, welk boek of film je weer opgepepte of zo(reageerd op Sebazzel's en Miss Beth's gesprek
Frouckje schreef:Die vrouwen (van lichte zeden, zeer waarschijnlijk) kwamen ze uiteraard niet tegen in de studiebanken, maar wel in de pubs!
Ik denk dat er ook genoeg vrouwen waren die niet tot "de vrouwen van de lichte zeden groep "behoorden.Maar die wel op avontuurtjes :inlove: en vermaak :inlove: uit waren.

Dus gewoon zo op het oog onschuldige :angel: dames

Afbeelding
Ben ik even anderhalve dag niet in de gelegenheid om te reageren....is er plotseling een topic over JA & Sex!!
Ik bedoelde met Jane Bennett eigenlijk dat zij een heel aantal eigenschappen deelt met Elinor Dashwood: ze is verstandig, en volgt het advies van haar ouders op als het haar uitkomt. Tegelijkertijd gaat ze manhaftig om met liefdesverdriet, en is ze op de achtergrond een stabiele factor binnen het gezin. Een goede oudste dochter!

Maar ja, a dirty mind is a joy forever, dus over naar het andere topic :devil:

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!