EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Voor alle algemene discussies over de boeken van Jane Austen
By Karenlee
Robert Rodi is net klaar met S&S. De volgende die aan bod komt: Pride & Prejudice!
By Sebazzel
Wat is die man toch heerlijk droog, maar ik kan me goed vinden in wat hij zegt :P
By Karenlee
Robert zit nu bij Chapter 42-45 of P&P, en is nog vol stoom. Het begint met, "The Education of Elizabeth Bennet continues apace, and boy, it is freakin’ brutal".

Dit is het stuk in het boek waar waar Elizabeth en Darcy elkaar weer zien bij Pemberley.

"The Gardiners, who have observed all this, rejoin Lizzy and ask if that was Mr. Darcy, though of course they know it was because they’ve just been paraded before six hundred separate portraits of him. And it’s just as well the question is rhetorical, because Lizzy can’t speak to answer it. She’s writhing under the horror of having been found here, and half mad with the idea that Darcy might think she’s deliberately thrown herself in his path again. She wouldn’t have blamed him if he’d erupted in indignation and kicked her sorry ass to the curb :rofl:.

But…he didn’t. In fact, he was more courteous than she’d ever known him before. It’s definitely Confuse-A-Lizzy Day here in Derbyshire..."

Degene die dit niet aan het lezen zijn weten niet was ze missen, echt waar..
By Henk
Ik heb het eerste stuk van het blog gelezen, zal later de rest lezen.
Kostelijke leesstof, Karenlee :)
By Karenlee
Maak je borst maar nat Henk :lol: - en geniet ervaan :devil:!
By Karenlee
Nou, Robert heeft net Pride & Prejudice af. Echt geweldig, en hij heeft zo'n ontzettend mooi laatste alinea bedacht :inlove: ! In een comment zei ik dat ik hoopte als hij klaar was met alle 6, dat hij het zou proberen uit te geven in boekvorm. Er is zo veel interesse in Jane-gerelateerde boeken nu, en dit is echt een heel bijzondere aanvulling. Tig keer interessanter en grappiger dan die zombies e.d. Zijn antwoord:

"I'd love to have a book come out of all of this. Maybe when I get to the halfway point (i.e. after Mansfield Park, which is next on the list) I'll start shopping it around.Though while we're on the subject, a few more Followers would help sway some potential editor who might be otherwise on the fence. So tell your friends to sign on! And anyone reading this who ISN'T a follower...? FOLLOW ME! What have you got to lose? Seriously. I'm just sayin'."

Ik wil dus hierbij vragen (als een favor) of de mensen hier - al lees je BIAB niet - aub even naar de pagina te gaan en op 'follow' klikken (de knop is op de rechterkant van de pagina, onder de 'My Picks' fotos en boven de blog archive). Mijn welgemeende dank aan allen die het doen :).

*wrijft handen in elkaar in afwachting van Mansfield Park*

Oh, oh, oh - hij gaat Fanny echt uit elkaar rijgen :o :D !!
By Sebazzel
Hahah, poor miss Price! Ik ben vooral benieuwd hoe hij Edmund gaat analyseren!
By Karenlee
In een woord, waarschijnlijk "Wanker" :D!
By Henk
Ik heb het nu in een keer doorgelezen.
Erg grappig en verfrissend.

Het fantastische is, zoals ik zijn blog en P&P begrijp, dat vooral Lizza's ratio altijd een stap verder is dan haar emotie.
Als ik me goed herinner is dat een stap dichter bij Nirvana.

Sommigen zouden misschien liever wat actie zien: De mannen wat echte gevechten, de vrouwen meer zwijmel-scenes, om even in cliche te praten.
Lizzy's eerste blik op Pemberly zou 10 keer zo lang kunnen, uren van genot.
Maar Jane Austen houdt de teugels van haar verhaal stevig in handen.
De paarden die het trekken krijgen niet de kans om in galop te gaan.

Ik heb elders in het verleden de eerste dans van Lizzy met Mr. Darcy wel eens vergeleken met een duel in een Western.
Uitdagen, elke beweging volgen, wachten op het juiste moment.
Twee opponenten op volkomen gelijk niveau.

Mr. Darcy is wel eens voor autist versleten hier en daar.
Maar Mr. Darcy kan niets dan de waarheid zien.
Ik denk dat hij op dit moment al beseft dat hij "zijn's gelijke" gevonden heeft.
Er zijn alleen nog wat hindernissen in de buitenwereld en hem zelf die overwonnen moeten worden.

Jane was niet geinteresseerd in de eigenlijke passionele gebeurtenissen, zoals een lange kus etc.
De weg er naar toe is veel leuker, en belangrijker.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!