EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Het hoeft op dit forum niet alleen over Jane Austen te gaan... hier kun je even lekker off-topic gaan!
By Mr. Clennam
Nu op TV: de start van de Tour de France voor de deur van Harewood House. Vanmorgen opgezocht in de reisgids van Karin: het decor van 'Lost in Austen' en 'Death comes to Pemberley'.
En dat in aanwezigheid van William en Kate.

Later in de rit komen ze nog langs Newby House, locatie van 'Mansfield Park'.
By Karin
Mr. Clennam schreef:Nu op TV: de start van de Tour de France voor de deur van Harewood House. Vanmorgen opgezocht in de reisgids van Karin: het decor van 'Lost in Austen' en 'Death comes to Pemberley'.

Ik had het net op Facebook gezet :clap: Mooi huis hè, Harewood... :inlove:
By Mr. Clennam
Karin schreef:
Mr. Clennam schreef:Nu op TV: de start van de Tour de France voor de deur van Harewood House. Vanmorgen opgezocht in de reisgids van Karin: het decor van 'Lost in Austen' en 'Death comes to Pemberley'.

Ik had het net op Facebook gezet :clap: Mooi huis hè, Harewood... :inlove:
Schitterend huis. Mooi om het vanuit de helicopterbeelden te zien. De tuin met daarin de vijver was goed in beeld.
'Lost in Austen' is niet mijn favouriete serie, maar ik krijg nu al zin om weer te gaan kijken.

Ik ga vanavond even naar de route van morgen kijken om te zien of ze dan weer langs bekende locaties komen.
By Mr. Clennam
Vandaag de 2e etappe, van York naar Sheffield.

Voor zover ik het in het officiele routeboek kan zien, komen de renners vandaag langs twee door Karin omschreven locaties, beiden uit 'Lost in Austen'.

Eerst al vroeg in de etappe lans Allerton Castle.
Iets later komen ze langs East Riddlesden Hall.

De eerste locatie zal te vroeg gepasseerd worden om live in beeld te komen. Keighley staat gepland om te passeren rond 14.00 - 14.15 uur, dus dat is tijdens de live-uitzending.
Natuurlijk geen garantie dat ze dit ook in beeld nemen.

Maar ongetwijfeld zijn de beelden de rest van de dag mooi genoeg om sowieso te bekijken.
By Henk
Van 1958 tot 1993 werd in Groot Brittanie de Milk Race gereden, de Britse variant van de Tour.

In 1982 kwam ik met mijn zwaarbeladen 3-versnellingen Gazelle in Torquay terecht waar de Milk Race op punt van starten stond. Mijn Gazelle oogde meer als een dinosaurus in vergelijking met hun superbikes, er werd bedenkelijk naar gekeken.
We hebben vorig jaar twee keer rondgereden met auto in Noord en Zuid Engeland, maar zou nu voor geen goud meer op de fiets die smalle wegen opgaan , te druk geworden.
Al met al moet dit een opsteker zijn voor de Yorkshire economie.
By Mr. Clennam
Karin schreef:Dank je voor het uitzoeken, Mr Clennam! Ik las dat ze vandaag ook door Haworth gaan, het dorp waar de Brontës woonden. Mooi!
Klopt Karin. Haworth ligt, maar dat weet jij beter dan ik, vlak na Keighley op de route. Geplande doorkomst 14.10 - 14.22 uur.

Overigens heb ik op de route van morgen (Cambridge - London) nog een hotspots uit je reisgids gevonden.
By Mr. Clennam
Nog even naar de route door Londen gekeken.
Eigenlijk is de enige locatie die kans maakt in beeld te komen Somerset House.
By Karin
Henk schreef:We hebben vorig jaar twee keer rondgereden met auto in Noord en Zuid Engeland, maar zou nu voor geen goud meer op de fiets die smalle wegen opgaan , te druk geworden.
Fietsers in Engeland: echt levensgevaarlijk. Ik vraag me wel eens af of ze wel regels voor fietsers hebben en als ze ze hebben, of die fietsers dat ook weten. En inderdaad, op die smalle wegen waar helemaal geen plek is voor fietsers. Ik zou het niet aandurven.
Leuk!
By Karin
Karin schreef:
Henk schreef:We hebben vorig jaar twee keer rondgereden met auto in Noord en Zuid Engeland, maar zou nu voor geen goud meer op de fiets die smalle wegen opgaan , te druk geworden.
Fietsers in Engeland: echt levensgevaarlijk. Ik vraag me wel eens af of ze wel regels voor fietsers hebben en als ze ze hebben, of die fietsers dat ook weten. En inderdaad, op die smalle wegen waar helemaal geen plek is voor fietsers. Ik zou het niet aandurven.
Leuk! Zo te zien finishen ze ter hoogte van Carlton House Terrace, waar vroeger Carlton House stond, het huis van de prins-regent. Waar Jane op bezoek ging bij de bibliothecaris. Maar ik denk dat daar door de bomen niet zo heel veel van te zien is vanaf The Mall.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!