EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Over Jane Austen zijn ontelbaar veel biografieën geschreven. Daarnaast zijn ook veel boeken gebaseerd op een verhaal van Jane Austen of zijn schrijvers op een andere manier creatief met haar werk aan de haal gegaan. Hier kun je meepraten over die boeken.
By Em'ly
Sorry Mensen *kijkt heel schuldig* ik heb nog steeds geen recensie geschreven.

Het boek was wel grappig, Je kunt duidelijk zien dat de originele stukken soms zijn weggeknipt en er iets anders in die trent is gekomen.

~ Spoiler~
Wel grappig, er zijn meerdere mensen die het raar vinden dat Charlotte trouwt met mr. Coliins, (natuurlijk ook mensen die haar standpunt begrijpen) en de oplossing dat ze trouwt omdat ze zombie gaat worden is best goed gevonden.

Lady Catherine de Bourgh is heel erg bekend, wat ze in de originele versie niet is want de Bennets hebben nooit iets van haar gehoord.

Soms vond ik het best ranzig. Zo zou Lizzie het heerlijk vinden om een vers gedoode zombie te ontdoen van zijn hart en er een hap van neemt :doh: :puke:

~ End Spoiler~

Je kunt hem bij onze bieb al bijna lenen, en als je open staat voor look-a-like's zou ik het altijd proberen.
Ik heb PnPnZ gekocht en twee keer gelezen, en soms heb ik echt hardop zitten lachen, zo absurd!
Even ter goeder orde, ik heb niets met vampier/mummy/zombie films, maar dit boek heb ik toch maar gekocht. Het is echt supergrappig om te lezen, dat er mensen zo verknipt zijn dat ze zoiets verzinnen. Ik raad het je niet aan om het te kopen, en als je een echte purist bent, lees het niet, want het is inderdaad best wel eens ranzig.
Wel een pluspunt, er staan leuke tekeningen in xD
By Roses for Jane
Lieve allemaal,

ik kwam deze boeken tegen bij Waterstones en heb het boek wel opgepakt maar niet gekocht.
Er zijn dus boeken van Jane Austen, in zombievorm opnieuw geschreven!
Ik weet niet wat ik hier over moet denken, ik ben een horrorfanaat en een Jane Austen fan, maar de combi riekt naar heiligschennis.
Heeft iemand de boeken gelezen?

Hier een link:

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html

Volgens mij zijn er meer boeken, maar kan ze zo even niet vinden.
Karin schreef:Ik heb 'm even samengevoegd met een bestaand onderwerp.
Ik heb het boek ook gelezen (net als S&S&zeemonsters) en ik vond P&P&Z niet boeiend, maar S&S&Z al een stuk origineler.
Aarg, ik dacht echt dat het nergens stond!
Sorry.. :$
By Hetty
Ik had het boek staan ... Voor een euro gekocht op het boekenfestijn maar nog niet gelezen ... Nu was het ineens ook in het Ned. te koop voor weinig! Dus ik ben begonnen met lezen ... Ach .. Het is wel aardig maar zo verschrikkelijk onwaarschijnlijk! En dan dat gedoe met dat Chinees en Japanse vechten!
Lees ik ineens dat er een film van komt!!!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j_gh-maR ... r_embedded[/youtube]

Een bewerking van diverse films lijkt me!
By Karin
Ik zag net een bericht op FB voorbij komen van iemand van de Amerikaanse Jane Austen Society. Die had al een voorpremière gezien en schreef: The film is HYSTERICAL! Lots of inside jokes for Janeites. Two thumbs up from those who attended. Worth seeing! (I, personally, do not like/cannot handle blood, guts, and gore. Those like me need not be concerned; everything handled well.)

Maakt me toch erg nieuwsgierig, vooral naar die inside jokes!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!