EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Over Jane Austen zijn ontelbaar veel biografieën geschreven. Daarnaast zijn ook veel boeken gebaseerd op een verhaal van Jane Austen of zijn schrijvers op een andere manier creatief met haar werk aan de haal gegaan. Hier kun je meepraten over die boeken.
Yuwa schreef:Ook Grahame-Smith heeft weer naar de pen gegrepen. In zijn volgende boek nemen de personages uit Sense and Sensibility het op tegen gigantische zeemonsters.
Bron: nu.nl 13 augustus 2009

Ik heb een mail gekregen van Amazon en het boek is er dus al: Sense and Sensibility and Sea Monsters.
Zal ik daar anders een apart draadje voor openen?
By Maria
Ik zit misschien een beetje te slapen want misschien staat het al ergens,

Máár wat ik mij dan afvraag is het erfgoed van Jane Austen dan niet te beschermen
tegen deze smakeloze "graanmeepikkerij"

Is er dan geen erfgoed bescherming,want het is toch erfgoed de nalatenschap van Jane Austen.

ik blijf me maar :mrgreen: groen :oops: rooden :evil: geel eregeren....
Maar ik weet ook dat ergeren niets opleverd.
Heb al vaker op de barricade gestaan om bepaalde dingen te behouden
of van de ondergang te redden.
Het enige wat het je opleverd is een hoge bloeddruk en migraine.

Maar er wordt met sommige dingen veel te onvoorzichtig omgesprongen..
Ik benijd trouwens de Engelsen wel omdat zij nog wel zoveel erfgoed hebben bewaard.
Hier in Nederland daartegen is het credo...slopen die hap..en in de papierversnipperraar ermee.
Hier in Nederland moet alles jong en hip zijn..Maar jong en hip is ook maar tijdelijk,
Conclusie nederland is Constant zichzelf achterna te rennen..

Maar in iedergeval ik ga in december weer heerlijk een week naar London.
Daar verheug ik me nu al op...Ben nu al bezig met kijken wat 'we zéker willen gaan doen..

groetjes Maria
Miss Mary schreef:Volgens een vriend van mij staat er geen copyright op de boeken van Austen en kan dus iedereen ermee doen wat hij of zij wil...
Klopt helemaal.
Ik vond hem best vermakelijk en heel geestig, eigenlijk..
By ilse
Ik ben momenteel bij hfdst 28 en ik ga het boek zeker uitlezen. Ik ben echt niet compleet in de greep van dit boek, maar er zitten leuk twists in. Er wordt veel meer expliciet over gevoelens geschreven dan in P&P en dat maakt het vermakelijk. Charlotte heeft in dit boek bijvoorbeeld een extra reden om met die engerd van een mr. Collins te trouwen.
En die zombies, tsja, die zitten er her en der ingevlochten en overheersen het boek niet. Waarom dan die zombies er in verwerken? Goede vraag.... :?:
Er is momenteel een hype rondom vampieren en zombies (zeker bij de middelbarescholier in de VS) en Seth Graham-Smith probeert daar een graantje van mee te pikken :twisted: . Het liefdesverhaal van P&P staat als een huis, dus niet verwondelijk dat hij dat als basis kiest. Hij houdt goed vast aan het taalgebruik van P&P en de beschrijvingen, dus da's best knap.

Dit soort boeken moet je echt met een korrel zout nemen. Praat aub niet over 'verkrachting' van een Austen boek, het isnamelijk geen Austen boek. Relativeer deze uitgave (en alles wat er nog gaat komen). Het spreekt een nieuw publiek aan, dat wellicht ook geinteresseerd raakt in de echt Austen boeken. ;)
By Karin
ilse schreef:Het spreekt een nieuw publiek aan, dat wellicht ook geinteresseerd raakt in de echt Austen boeken. ;)[/color]
Dat hopen we dan maar! Ik ben stiekem wel heel erg benieuwd, heb al een paar keer met het boek in mijn handen gestaan en iedere keer denk ik: nee, toch maar niet. Maar als ik jou begrijp, Ilse, moet ik het toch maar proberen?
Ach, als je zo nieuwsgierig bent, dan moet je het maar proberen toch :D?
Maar ik blijf zelf van mening dat het nog teveel P&P is en te weinig zombies (verhouding 85/15?). In die zin is het nog steeds grotendeels een Jane Austen boek; ik ben wel van mening dat je het natuurlijk met een korrel zout moet nemen en de humor er van in moet zien. Maar om echt een geslaagde parodie te maken had de schrijver meer zelf moeten verzinnen.
By Em'ly
Nu ook Mansfield Park and mummies,
Eerlijk gezegd zou ik best wel eens de boeken van de bieb willen lenen, ik denk dat je het niet moet aanraden aan mensen die al hoe dan ook niet zo veel hebben met Look-like boek zoals Betekenis van een Jane Austen-verslaafde of Mr Darcy"s Daughters.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!