EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Over Jane Austen zijn ontelbaar veel biografieën geschreven. Daarnaast zijn ook veel boeken gebaseerd op een verhaal van Jane Austen of zijn schrijvers op een andere manier creatief met haar werk aan de haal gegaan. Hier kun je meepraten over die boeken.
mijn vriend heeft het boek in Trondheim gekocht toen hij alle boeken alweer had uitgelezen en toevallig een exemplaar bij de boekenwinkel zag liggen. Na drie bladzijdes zei hij: Ja....maar dat is toch gewoon P&P en ze hebben er hier en daar wat woorden verwisseld voor zombie.

Nu ligt het boek hier thuis weg te stoffen....ik ga het niet lezen want ik vind het zo'n onzin. Zo iets kan iedereen met iets te veel drank achter de kiezen wel bedenken.
Psies ja in een verhouding van 85% Jane Austen en 15% Seth Graham-Smith, maar....*wrijft driftig in ogen* lees ik dit goed, jouw vriend leest P&P en nu dus ook P&P&zombies? Wow, waar heb je die gevonden :lol:
Nou zo'n feest is het niet hoor. Hij heeft p&p niet gelezen.....maar kon al snel aan alles opmerken dat de schrijver van de zombie versie weinig toevoegde aan de rest van het verhaal. P&P leest hij pas als kerst en pasen op een dag vallen...niet dus. Overigens heb ik heb wel de film laten kijken...en die heeft hij netjes afgekeken.
Schrijfster Jane Austen heeft een onverwachte terugkeer gemaakt naar de Britse bestsellerlijsten.

Een extreem gewelddadige herbewerking van de klassieke Britse roman Pride and Prejudice is in Groot-Brittannië zo populair dat de markt wordt overspoeld door vergelijkbare werken.

Van het boek Pride and Prejudice and Zombies van schrijver Seth Grahame-Smith zijn ruim 700.000 exemplaren verkocht.

In de herbewerking van het beroemde verhaal van Austen nemen de keurige zusjes Bennet het op tegen kannibalistische zombies. Austen wordt als mede-auteur genoemd, omdat het boek voor 85 procent bestaat uit haar oorspronkelijke tekst.

Jane Bites Back

Inmiddels staan andere auteurs in de rij om het voorbeeld van Grahame-Smith te volgen. Zo verschijnt binnenkort het boek Jane Bites Back, waarin de beroemde schrijfster zelf door het lint gaat. Volgende maand verschijnt het boek Mr Darcy, Vampyre, waarin de hoofdrolspeler uit Pride and Prejudice een bloedzuigend monster blijkt te zijn.

Ook Grahame-Smith heeft weer naar de pen gegrepen. In zijn volgende boek nemen de personages uit Sense and Sensibility het op tegen gigantische zeemonsters.

Daarnaast schrijft hij mee aan een filmversie van Pride and Prejudice and Zombies.

Bron: nu.nl 13 augustus 2009
Met verbijstering las ik dit stukje op nu.nl .....en ik ben ook naar de bol.com gegaan. Hier een stukje:

It is a truth universally acknowledged that a zombie in possession of brains must be in want of more brains. So begins Pride and Prejudice and Zombies , an expanded edition of the beloved Jane Austen novel featuring all-new scenes of bone-crunching zombie mayhem. As our story opens, a mysterious plague has fallen upon the quiet English village of Meryton - and the dead are returning to life! Feisty heroine Elizabeth Bennet is determined to wipe out the zombie menace, but she's soon distracted by the arrival of the haughty and arrogant Mr. Darcy. What ensues is a delightful comedy of manners with plenty of civilized sparring between the two young lovers - and even more violent sparring on the blood-soaked battlefield as Elizabeth wages war against hordes of flesh-eating undead.
Mijn mening....

Smakeloos...!!!
plus ik vind het triest dat er op zo'n manier met "erfgoed"om wordt gegaan.
want dat is Jane Austen ,een waardevol erfgoed.
Maar ik zal het wel niet begrijpen.
Eigenlijk wil ik het niet eens proberen te begrijpen.

Maria
Ook even ter info ;) er is al een onderwerp hierover "Pride and prejudice and zombies", onder "Jane Austen in de media". Heb het boek gekocht en gelezen en was er (surprisingly :lol:) niet weg van. Maar volgens mij heeft het Jane Austen wel uit de vergetelheid gebracht bij het "algemene publiek".
Vampieren en zombies in een Jane Austen verhaal, waar gaat het heen. Ik denk dan steeds aan Northanger Abbey waar toch zij (naar mijn mening) kritiek geeft op dat soort boeken. Hebben de schrijvers de plank even kei hard misgeslagen! Ze zeggen beter goed gejat dan slecht bedacht, maar dat geldt niet voor deze spookverhalen!!!! De titel schrijvers verdienen ze niet eens, en het zou pas mooi zijn als door zulke boeken de mensen direct een origineel exemplaar van Jane Austen zouden kopen!

zo
Nou, ik hoef dat soort boeken ook helemaal niet te lezen, maar ik maak me niet druk om. Als je het met een korreltje zou neemt, moet je gewoon toch een beetje om lachen. Vooral als je denkt aan de Bennet zusjes als super-getraind-ninja-zombie-vechtsters - en als de Netherfield bal wordt aangevallen hoe Mr Bennet roept ze om gaauw 'in formatie' te komen, 'Girls! The Pentacle of Death!! :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!