EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Over Jane Austen zijn ontelbaar veel biografieën geschreven. Daarnaast zijn ook veel boeken gebaseerd op een verhaal van Jane Austen of zijn schrijvers op een andere manier creatief met haar werk aan de haal gegaan. Hier kun je meepraten over die boeken.
Hahaha - DAT in ieder geval, is wel grappig.
By Maria
Je moet afblijven van het werk van Jane Austen....maar ook van al het andere werk van bijvoorbeeld Dickens,de gezusters Bronte,George Eliot,William Wordsworh en al die andere grote schijfsters/schrijvers...

En wil iemand dan toch zo nodig die toer op....
Laat hij/zij dan zelf iets uit een zompig moeras trekken...
Maar probeer niet een graantje mee te pikken van het briljante werk van anderen...

Voor mij géén boek en zeker géén verfilmingen van dit soort van banalen toestanden...

Maria
By Lejah
Ik vind het soms tenenkrommend hoe ver mensen kunnen gaan om een idee, in dit geval een klassiek verhaal, helemaal uit te melken! Soms tot in het absurde.
Men gaat wel steeds gekker doen in de moderne tijd he :?
Tjonge jonge jonge...........zo zag ik laatst dat er een film bestond over schapen die een virus kregen en toen vleesetende schapen werden (horror film). How grazy can you get :shock:
Ik sla deze lekker over. Mijn tenen krommen al bij een slechte boekverfilming (algemeen, niet alleen JA), laat staan bij een verkrachting van een verhaal als dit. Ik kijk heus wel eens naar horror en dat soort dingen, en soms is dat echt wel humoristisch, maar in combinatie met JA zie ik het echt niet zitten. Ik houd er teveel van om dit dan te gaan lezen, vind ik zonde.
By Karin
Ik ben op vakantie het boek een aantal keer tegengekomen. Bij Barnes & Noble stond het bij de tienerliteratuur... Heb het niet gekocht, hoewel ik wel nieuwsgierig ben. Maar ik vermoed dat ik het niet leuk ga vinden... Ik kijk de film wel ;)
Dit lees ik net op nu.nl

Gewelddadige herbewerking Austen razend populair
Uitgegeven: 13 augustus 2009 06:52
Laatst gewijzigd: 13 augustus 2009 09:06

LONDEN - Schrijfster Jane Austen heeft een onverwachte terugkeer gemaakt naar de Britse bestsellerlijsten.
Een extreem gewelddadige herbewerking van de klassieke Britse roman Pride and Prejudice is in Groot-Brittannië zo populair dat de markt wordt overspoeld door vergelijkbare werken.

Dat meldden Britse media donderdag.

Van het boek Pride and Prejudice and Zombies van schrijver Seth Grahame-Smith zijn ruim 700.000 exemplaren verkocht.

In de herbewerking van het beroemde verhaal van Austen nemen de keurige zusjes Bennet het op tegen kannibalistische zombies. Austen wordt als mede-auteur genoemd, omdat het boek voor 85 procent bestaat uit haar oorspronkelijke tekst.

Jane Bites Back

Inmiddels staan andere auteurs in de rij om het voorbeeld van Grahame-Smith te volgen. Zo verschijnt binnenkort het boek Jane Bites Back, waarin de beroemde schrijfster zelf door het lint gaat. Volgende maand verschijnt het boek Mr Darcy, Vampyre, waarin de hoofdrolspeler uit Pride and Prejudice een bloedzuigend monster blijkt te zijn.

Ook Grahame-Smith heeft weer naar de pen gegrepen. In zijn volgende boek nemen de personages uit Sense and Sensibility het op tegen gigantische zeemonsters.

Daarnaast schrijft hij mee aan een filmversie van Pride and Prejudice and Zombies.

...OMG, dit is dus nog maar het begin :o !!!!
Ik weet dat ik dit als Jane Austen-fan verschrikkelijk hoor te vinden, maar langs de andere kant vind ik het ook wel ontzettend vermakelijk, het hele idee om Jane Austen-personages te transporteren naar een horror-setting. Gewoon omdat het zo ongelooflijk absurd is.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!