EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Over Jane Austen zijn ontelbaar veel biografieën geschreven. Daarnaast zijn ook veel boeken gebaseerd op een verhaal van Jane Austen of zijn schrijvers op een andere manier creatief met haar werk aan de haal gegaan. Hier kun je meepraten over die boeken.
Afbeelding

The Keeper

Lizzy gripped Mary’s hands and began her speech.
“Now is the time for you. Heal now. Future only, my dearest sister."

Mary Bennet has spent her entire life fighting to be herself. If only she knew just what that was. For years she buried her nose in the musty musing of Fordyce’s Sermons to Young Women trying to be exceptional. She hid her light brown eyes—and herself—behind useless spectacles.
With both Jane and Lizzy married, it is time for Miss Bennet to emerge from her cocoon. Learn how a young woman of deep faith and inquisitive mind emerges. Yet, even as Mary Bennet overcomes her troubled teenage years, she is challenged by her sudden and total love for a man who mysteriously appears on the night of a great calamity. And his secret grows out of a remarkable device—The Bennet Wardrobe!

The Keeper follows the life of Mary Bennet as she matures from the prosy, moralizing caricature found in Jane Austen’s classic Pride and Prejudice into a confident young woman looking to make her mark in the rapidly changing world of the Industrial Revolution. And, discover how the amazing Bennet Wardrobe makes life interesting for all Bennets.
Per toeval kwam ik op dit boek terecht.

Don Jacobson beschrijft het leven van Mary, zoals het misschien verlopen is, nadat Lizzy en Jane in het huwelijk getreden zijn.
Degenen die toegang hebben tot dit forum zijn getuigen dat ik ook zo'n idee had . 8)
Een andere man dus die inspiratie vond in " Mary" , ik ben niet de enige !

(Eerlijk is eerlijk: Er zijn er meer: Er is ook een grappige YouTube -clip te vinden, waarin Mary in 2 minuten de "Geheimzinnige Leider Op de Achtergrond" wordt)

Ik heb het boek nog niet in bezit, maar dat gaat wel gebeuren>
Iemand op het forum die het al gelezen heeft ?

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!