EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Over Jane Austen zijn ontelbaar veel biografieën geschreven. Daarnaast zijn ook veel boeken gebaseerd op een verhaal van Jane Austen of zijn schrijvers op een andere manier creatief met haar werk aan de haal gegaan. Hier kun je meepraten over die boeken.
By MsBlickie
In geachte Mr Knightly krijgt Sam (een 23 jarige vrouw die haar hele leven in pleeggezinnen en in een soort weeshuis heeft gewoond) een studiebeurs voor een journalistiekopleiding. Dit wordt gefinancierd door Mr. Knightly, een weldoener die anoniem wil blijven. Zijn enige voorwaarde is dat Sam hem dmv brieven op de hoogte houdt van haar vorderingen. Maar ze vertelt ook over haar verleden en het heden.
Sam is dol op Jane Austen als ze niet weet wat ze moet zeggen, citeert ze haar helden uit de boeken vanJane Austen.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Als ik het uit heb, meld ik me hier weer.
By Karin
Ik heb het voorbij zien komen en de uitgever gemaild om te kijken of we een prijsvraag kunnen organiseren. Het ziet er namelijk best interessant uit. Maar helaas nog niets teruggehoord. Ben benieuwd wat jij ervan vindt, MsBlickie.
By Diewertje
Deze is mij ook al opgevallen in de boekwinkel! Ben ook benieuwd wat jij ervan vindt
By MsBlickie
Inmiddels ben ik begonnen. Het is een onderhoudend boek dat zich in deze tijd afspeelt in de VS. Sam, de hoofdrolspeelster heeft het niet makkelijk gehad in haar leven en in de boeken van Jane Austen vindt ze troost. Gesprekken met anderen vindt ze lastig en als ze niet weet wat ze moet zeggen, citeert ze Jane Austen.
Erg ver ben ik nog niet, maar dit heb ik tot nu toe gelezen
By Odette
Het is gebaseerd op het boek Daddy long legs, een van de leukste boeken die ik in mijn jeugd heb gelezen. In het Engels is het voorlopig niet meer te verkrijgen, aldus Amazon.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!