EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Zoek je iets of iemand? Heb je een prangende vraag? Laat het hier weten!
By Bellawex
Ik zie dat jullie vroeger de boeken van JA hebben gelezen enop het forum erover hebben gepraat. Ik was toen nog geen lid van het forum en dus heb ik niet kunnen meedoen. Ik zie dat er nu een leesclub is maar dan niet online maar met meetings.

Ik vroeg me af of er eigenlijk nog een een online leesclub is of indien niet er een andere komt maar dan met niet JA boeken.

Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet schrijven, dus verplaats het maar als ik fout ben :-)
By Karenlee
Ja - dat "online" hebben we alleen voor de JA boeken gedaan. Maar er is inderdaad wel een leesclub die in levende lijf ontmoet. Iedereen op de forum kan vrijwillig meedoen als het boek hun aanspreekt - je bent niet verplicht om elke keer te komen - en het is reuze gezellig. Iedereen neemt iets lekkers mee om een heerlijk, lichte maaltijd samen te stellen (we grappen dat we voornamelijk komen voor het eten), en er wordt ook wel eens eenaanvullende activiteit geregeld om een middagvullend programma van te maken. Bijvoorbeeld na het bespreken van "I Capture the Castle" hebben we de DVD van de verfilming (met Romola Garai in de hoofdrol) gekeken, en na "Jacoba - Dochter van Nederland" (over Jacoba van Beieren) hebben we een bezoek gebracht aan een tentoonstelling over invloedrijke vrouwen in de NL geschiedenis. En... that reminds me... ik moet weer promotie gaan maken voor het boek voor de volgende bijeenkomst ;).
By Miss Iris
Karen bedoel je 'This perfect day'? Ik heb al een vertaling gevonden en het boek staat al in de kast, maar ik moet het nog wel lezen. Ben benieuwd. Vrees dat het niet helemaal mijn genre is, maar ik ga het boek wel lezen. Wie weet kan ik daardoor nog wat bijdragen aan de discussie tijdens de meeting.
By Karenlee
Yep - dat is degene die ik bedoelde. Maar er is al een boek uitgekozen voor de volgende bijeenkomst (die van Zola, heb ik net besteld). Maar ik hoop dat we "This Perfect Day" als volgende kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen kunnen denken dat zo'n "futuristisch SciFi" boek niet hun "ding" is, maar wacht maar! Het verhaal is echt on-ge-LOOF-lijk goed. Zo'n boek waar je denkt, "Nog maar EEN hoofdstuk", en voordat je het weet is het middernacht. Het leest als en trein, en is helemaal niet lang. Voordat je het weet, heb je het zo uit.
By Miss Iris
Ik neem aan dat we jouw boek gewoon als volgende kunnen doen. Die had de vorige keer bijna evenveel stemmen als Jacoba. We hebben nu tussendoor een ander boek gedaan, omdat deze bijeenkomst eigenlijk al eerder zou zijn en jij op reis was in Zuid-Amerika. We wilden natuurlijk wachten met jouw boek tot je weer terug was in Nederland, zodat je ook bij de bespreking kan zijn.
En ik ben benieuwd naar het boek, je hoort wel als ik het uit heb (maar eerst moet Zola nog).
By Bellawex
Ik woon in België dus is het niets zo gemakkelijk om helemaal naar Nederland te gaan voor die meetings. En bovendien moet ik mijn ouders optrommelen om me naar daar te rijden dus was het handiger geweest voor mij moesten de boeken online besproken worden. Weten jullie misschien dan een leuke website waar men boeken leest en bespreekt?
By Jane
C19 heeft een leesforum, ben er al een tijdje niet meer geweest maar die lezen regelmatig samen boeken, en natuurlijk pemberley.com die binnenkort verdergaan met de brieven van Jane Austen. Allebei engelstalig.
By Sebazzel
Karenlee schreef:Yep - dat is degene die ik bedoelde. Maar er is al een boek uitgekozen voor de volgende bijeenkomst (die van Zola, heb ik net besteld). Maar ik hoop dat we "This Perfect Day" als volgende kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen kunnen denken dat zo'n "futuristisch SciFi" boek niet hun "ding" is, maar wacht maar! Het verhaal is echt on-ge-LOOF-lijk goed. Zo'n boek waar je denkt, "Nog maar EEN hoofdstuk", en voordat je het weet is het middernacht. Het leest als en trein, en is helemaal niet lang. Voordat je het weet, heb je het zo uit.
Haha, oh dear, ben ik even een paar maanden weg en dan blijkt dat er niks verandert. :rofl: You're still promoting Ira Levin's book! Ik heb hem intussen gelezen, Karen - en ik moet je gelijk geven, het was inderdaad een ijzersterk boek. Ik ben natuurlijk niet in Nederland en kan niet meedoen met de book club (tenzij ik er op Skype bij kan zijn :lol:) maar zou zonder meer voor This Perfect Day stemmen. Nu moet ik toegeven dat ik onlangs heel erg geïnteresseerd ben geraakt in bepaalde aspecten van sci-fi, dus dat heeft me ook zeker extra motivatie gegeven om hem te lezen. Alhoewel het me erg deed denken aan boeken zoals Nineteen Eighty-Four en andere dystopische werken (waar sommige mensen op het forum van hebben aangegeven dat ze er geen interesse in hebben omdat het te deprimerend is) eindigt het boek op een hoopvolle noot en is het boek erg aangrijpend.
By Karenlee
Sebazzel schreef:Haha, oh dear, ben ik even een paar maanden weg en dan blijkt dat er niks verandert. :rofl: You're still promoting Ira Levin's book! Ik heb hem intussen gelezen, Karen - en ik moet je gelijk geven, het was inderdaad een ijzersterk boek.
*rolls eyes, blows on fingernail, leisurely buffs them off on shoulder*

I TOLD you so :)! En bedankt voor jouw aanbeveling om de rest van de leesclub te interesseren. Ik wil het ondertussen extra graag hebben als onderwerp omdat mijn gevoelens over de achterliggende filosfie van het boek zijn recent door het e.e.a. sterk veranderd, en zou het fijn vinden als ik mijn gedachten daarover zou kunnen uitwisselen met anderen.

En Bas, als je meer geintereseerd bent geraakt in SciFi van hoog kwaliteit, kan ik ook mijn tweede favoriete boek in dat genre aanraden: The Left Hand of Darkness, van Ursula (SHIT - ik heb WEER een boek uitgeleend aan iemand niet het nog niet terug heeft gebracht, en heb geen flauw idee aan wie dat was - oh, ik HOOP dat ze het terugbrengen!), maar ik geloof dat de achternaam Le Guin is. Het wordt beschouwd al een van de grootste SciFi klassiekers. En het is net zoals This Perfect Day - kort, krachtig en IJZERrsterk!

Hoewel ik bepaalde SciFi dingen kan weten te waarderen, is er niet ZO veel buiten de boeken die ik net heb genoemd die een grote indruk op mij heeft gemaakt. Misschien komt het omdat ik het een genre is die niet aan mijn hart ligt, en daardoor niet vaak probeer. Maar er was wel een korte verhaal van een schrijver die ik een keer heb gelezen die me ongelofelijk heeft geraakt - het verhaal gaat nog tot vandaag de dag nog af en toe door mijn hoofd spooken. Ik zal kijken of ik titel daarvan kan achterhalen.

P.S. "Hinterlands" geschreven door William Gibson. Het neemt het concept van 'hopeloos verlangen' naar een ongekend raar een mooi niveau.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!