EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Zoek je iets of iemand? Heb je een prangende vraag? Laat het hier weten!
By San43
Goedemiddag Austen-fans.

Ik wil volgend jaar een pride and prejudice tour gaan maken. :rofl:
wellicht zijn er fans die ook interesse hebben en kunnen we iets is groepsverband boeken.

Vr Gr Sandra
Ik ben ook benieuwd wat je in gedachten hebt. Bedoel je om via http://www.pandptours.co.uk/ te boeken of wil je zelf een tour in elkaar zetten?

Bij mij stonden het Peak District, Lyme Park en Chatsworth al op mijn lijstje, maar na het zien van de foto's van John en Saskia nu helemaal!
Als ik de visie van Saksia en mij mag ventileren: organiseer het zelf!

Met een touroperator is het wel fijn dat er veel voor je geregeld is, maar dat vinden wij nu juist ook het nadeel. De touroperator is eigenaar van jouw agenda, drijft je als vee in en uit de bus en bepaalt hoe lang je ergens wilt blijven.

Wij zijn erg gestel op onze vrijheid en gaan ook graag met de auto naar de UK. Als je dat om een of andere reden niet kunt/wilt dan is een bustour wel een optie. Op het OV loop je helemaal leeg en sommige locaties zijn zeer lastig te bereiken, dus dat is ons inziens helemaal geen optie. Voorbeeld: Lyme Park heeft een oprijlaan van 1 mijl (!) en met het OV moet je vanaf Disley Station lopen (of een taxi).

Onze laatste reis is ons prima bevallen, we hebben onze eigen planning aangehouden (maximaal 1 huis per dag, en dan waren we een uur of 4-6 zoet met het huis en de tuin). Als je met een grote groep wilt, zijn de besparingen op de kosten onderaan de streep marginaal. De UK is best prijzig.

Maar ja, Luckington Court (Longbourn) is alleen via P&P tours sporadisch te bezichtigen. Als buitenstaander kom je daar niet in.
Dat is overigens de enige locatie waar je niet inkomt. Edgcote Hall is wel te bezichtigen, maar dan wel na schriftelijke afspraak. Die gaan we ook nog een keer doen... Veel locaties vallen onder beheer van The National Trust. Als je meer dan 4 locaties in een jaar bezoekt, is het goedkoper om donateur te worden, dan kun je in alle huizen van The National Trust, en haal je het donateurschap er snel uit.
By San43
Hallo allemaal sorry heeft even geduurd voordat ik weer reageerde maar ik had inderdaad de 4 daagse tour in gedachte.
Zie hieronder de link
http://www.pandptours.co.uk/wp-content/ ... erary2.doc
Ik organiseer mijn reizen altijd zelf maar het leek me heerlijk om een keer een georganiseerde reis te maken zodat ik nergens aan hoef te denken en heerlijk weg kan dromen met de film van 1995 in mijn achterhoofd.
By Maria
Sandra misschien 'n idee om jezelf voor te stellen.
Wie, wat, hoe je bent,
De interesses en meer van deze sappige details :P
San43 schreef:Hallo allemaal sorry heeft even geduurd voordat ik weer reageerde maar ik had inderdaad de 4 daagse tour in gedachte.
Zie hieronder de link
http://www.pandptours.co.uk/wp-content/ ... erary2.doc
Ik organiseer mijn reizen altijd zelf maar het leek me heerlijk om een keer een georganiseerde reis te maken zodat ik nergens aan hoef te denken en heerlijk weg kan dromen met de film van 1995 in mijn achterhoofd.
De tourbeschrijving ziet er leuk uit, maar ik sta ervan te kijken hoeveel ze in één dag proppen. Voorbeeld: Belton House (Rosings Park) EN Sudbury Hall (Pemberly binnenkant) in EEN dag? Dat wordt ongeveer 1 á 1,5 - misschien 2 uur in Belton House (en dat is ZO'n mooi huis dat je het niet in deze tijdspanne redt om rustig naar al het moois te kijken) en hetzelfde geldt voor Sudbury Hall. (en dan nog de tuinen!) Met een dergelijk programma ben je net als Japanners deze huizen aan het 'consumeren' in plaats van te 'bezichtigen'. :fubar:

Ik wil niet negatief overkomen maar: vergeet dat zorgeloze bij P&P Tours. Wij hebben dit jaar een tour met hen meegemaakt... Er werden veel organisatiefouten gemaakt, programmering wijzigde tijdens de tour, etc. Wel leuke tour qua onderwerpen hoor, maar wat amateuristisch van opzet en uitvoering.
By Henk
RegencyGentleman schreef: Met een dergelijk programma ben je net als Japanners deze huizen aan het 'consumeren' in plaats van te 'bezichtigen'.
Maak eens een babbeltje met zo iemand die schijnbaar alleen maar aan het consumeren is.
Kan heel verhelderend zijn !
( We spreken uit ervaring :))

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!