EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Zoek je iets of iemand? Heb je een prangende vraag? Laat het hier weten!
Hallo allemaal, even een berichtje in een nieuw topic. Ik ga een boek en CV bestellen uit Engeland over de dansen die gedanst werden in JA's tijd. Misschien zijn er meer mensen die interesse hebben in de bestelling van het boek en/of de CD 'Dances for Jane Austen'? De volgende link geeft meer info. Om de verzendkosten te drukken (7,50 euro) is het wellicht handig om voor meer mensen tegelijk te bestellen. Als je interesse hebt dan wil ik die bestelling wel doen. Het gaat via Paypal.

======
Jane Austen's brother Henry recorded that 'Jane was fond of dancing, and excelled in it'. The ballroom and assembly scenes in her novels were based on first-hand experience, but she rarely specified the dances. The selection given here goes a little closer to the dances she knew, particularly by making fuller use of the Austen family music books than before. It includes a selection of cotillons and country dJane Austen's brother Henry recorded that 'Jane was fond of dancing, and excelled in it'. The ballroom and assembly scenes in her novels were based on first-hand experience, but she rarely specified the dances. The selection given here goes a little closer to the dances she knew, particularly by making fuller use of the Austen family music books than before. It includes a selection of cotillons and country dances from the ballroom repertoire.

Polonese Russe, The Perigordine, Savage Dance, The Gloucester Waltz, The Family Party, The Muff, Royal Chace, Les Ombres Chinois, La Jesuite, Les Belles Filles de Norwich, La Pastorelle, La Charmante Irlandoise, The College Hornpipe, La Boulanger, The Charity Boy, Countess of Yarmouth's Fancy, Jackey Tarr
Based on material developed for Summer School 2011 by Anne Daye (dances) and Ian Cutts (music).
een aantal dansen van de CD worden ook op het bal gedanst (zie website JASnL)
Oeps.... ik heb gisteren al vier cd's besteld, voor respectievelijk Hetty, Esther, Kirsten en mijzelf. Dit omdat we op de 9e nog een dansles hebben in Wolfheze en ik de cd's dan kan meenemen. Sorry mensen, als ik geweten had dat er nog meer bestellingen aankwamen dan had ik nog wel even gewacht! John en Karen, misschien kunnen jullie ook samen bestellen? Het gaat via deze link: http://www.dhds.org.uk/publications/index.php
Boek en cd staan helemaal onderaan vermeld. Wij hebben uiteindelijk alleen de cd's besteld, met 6 pond aan verzendkosten. Betaling gaat via Paypal.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!