Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

De grote 'wie is de leukste Jane Austen-man' poll, kletspraatjes en andere zaken vind je hier.

Wie vind jij de leukste Jane Austen-man?

Mr. Darcy (P&P)
47
38%
Mr. Wickham (P&P)
Geen stemmen
0%
Colonel Brandon (S&S)
13
10%
Edward Ferrars (S&S)
5
4%
Mr. Willoughby (S&S)
Geen stemmen
0%
Henry Tilney (Northanger Abbey)
12
10%
Edmund Bertram (Mansfield Park)
2
2%
Henry Crawford (Mansfield Park)
1
1%
Captain Wentworth (Persuasion)
23
18%
Frank Churchill (Emma)
1
1%
Mr. Knightley (Emma)
21
17%
Oh echt?! Is Rushworth de rijkste man? Wat een aantrekkelijk alternatief...
Hij is nog single ook aangezien Maria em gedumpt heeft ;)
En ja..it's a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune...
Christien schreef:M'n droommannen, naast mr Darcy en mr Knightley, zijn ook nog Colonel Brandon en Mr Rochester... Al is die laatste niet van Jane Austen :D

Christien
Yes, eindelijk ziet iemand de overeenkomsten!!! want er praat bijna nooit iemand over dat boek :(

As for myself: ik ben een ontzentende twijfelaar en kan zo wel 5 mannen opnoemen - ben ook iemand die verschillende soorten mannen leuk vind. Mar denk dat Mr. Knightley het toch wel voor me doet, heb zoiemand ook wel nodig.
Ook ik ben van het Darcy-team! Moet wel eerlijk zeggen dat dat ook ligt aan Colin Firth. Ik hou erg van dat type: donker krullend haar, tikje mysterieus en tegelijkertijd zeer betrouwbaar, oef... krijg het er warm van. :inlove:
Ik ben een echte held op sokken; als ik Mr Darcy in reality zou tegenkomen, zou ik niet uit mijn woorden kunnen komen van ellende en verlegenheid. In het echt wordt het dus nooit wat tussen ons! Maar mijn eerste verliefdheid - als veertienjarige - was ook op een onbereikbaar iemand. Heb ik jarenlang volgehouden. Het zit er bij mij dus ingebakken! ;)
Goede tweede vind ik Mr Knightly: een prettige man, perfectly amiable, die je nooit laat vallen en altijd eerlijk tegen je zal zijn. En een goede derde (maar dat mag helaas niet) is Mr Henry Tilney: altijd goed gehumeurd, makkelijk in de omgang en hij maakt leuke grapjes, kortom iemand met wie je op belangrijke momenten zo heerlijk kunt lachen...!
Maar oei, ik vond dit toch wel moeilijk. Want Captain Wentworth heeft ook wel wat voor mij...
Hihi, als ik dit zo teruglees, moet ik wel lachen om mezelf. :D Want dit zegt best veel over mij!
Dat is niet moeilijk Col. Christopher Brandon is mijn numero uno!
Een man zo goed en loyaal dat ie zelfs een duel aangaat wat in die tijd verboden was...
Plus een muzikale kenner en lezer, bovendien al wat ouder en dus wijzer, lever mij maar af bij zijn estate!
Plus David Morrissey of Alan Rickman als keuzes, emotie en fluwelen stem...*grijpt naar waaier*

Als tweede keus had ik Cap. Wentworth maar goed ik geef de schuld aan de Hornblower series...immers een rijke kapitein is altijd handig om te hebben...hihihi
Op de een of andere manier spreekt Frank Churchill me aan. Ik denk omdat hij een en al zelfvertrouwen uitstraalt, en hij is verliefd op een schuchter meisje. Een man die van verlegen meisjes houdt, zoiets geweldigs kom ik amper tegen! :o

Willoughby vind ik ook leuk (maar dat komt door Dominic Cooper).

En natuurlijk wint Darcy het ook bij mij weer...! :lol:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Artikel Sunday Times

Hahaha

Dit forum gaat sluiten

Aaah, jammer. Maar begrijpelijk. Veel plezier aan […]

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!