EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Ze mag er dan al zo'n twee eeuwen niet meer zijn, toch is Jane Austen nog regelmatig in de media. Heb je een leuk nieuwtje, weet je wanneer een nieuwe serie op tv wordt uitgezonden? Laat dat dan hier weten!
Hetty schreef:Ik denk trouwens dat het nog moeilijk gaat worden om te jureren! Ieder heeft toch zo zijn eigen voorkeuren, maar is het dan een goed verhaal > zo'n verhaal als Jane Austen ze zelf schreef? Een verhaal dat over 200 jaar nog met plezier gelezen wordt???
Ach... dat laatste is volgens mij iets te hoog gegrepen :lol:. Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "eigen voorkeuren"- ik hoop niet "op vriendjes stemmen". Daardoor had ik ook liever de stukken anoniem geplaatst. Maar als 'eigen voorkeur' alleen betekent stemmen op verhalen die - volgens jou - goed 'kloppen' en je het meest raakt (ongeacht of het wel of niet klinkt zoals Austen het zou hebben geschreven), daar ben ik helemaal voor.
Misschien is het een idee dat mensen moeten aangeven waarom ze voor een verhaal hebben gekozen. Maar ik denk toch dat de meeste mensen oud en wijs genoeg zijn om te kiezen voor een verhaal dat ze goed vinden ipv te stemmen op een persoon, omdat zij die toevallig aardig vinden.
Karenlee schreef:
Hetty schreef:Ik denk trouwens dat het nog moeilijk gaat worden om te jureren! Ieder heeft toch zo zijn eigen voorkeuren, maar is het dan een goed verhaal > zo'n verhaal als Jane Austen ze zelf schreef? Een verhaal dat over 200 jaar nog met plezier gelezen wordt???
Ach... dat laatste is volgens mij iets te hoog gegrepen :lol:. Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "eigen voorkeuren"- ik hoop niet "op vriendjes stemmen". Daardoor had ik ook liever de stukken anoniem geplaatst. Maar als 'eigen voorkeur' alleen betekent stemmen op verhalen die - volgens jou - goed 'kloppen' en je het meest raakt (ongeacht of het wel of niet klinkt zoals Austen het zou hebben geschreven), daar ben ik helemaal voor.
Met "eigen voorkeur" bedoel ik niet op de persoon stemmen, maar op het verhaal zelf. Sommige mensen houden van spanning, anderen lezen liever iets romantisch enz. Nu heb ik een brede interesse > en dat maakt het helemaal moeilijk!

Maar het is misschien wel leuk om te vertellen waarom juist dát verhaal gekozen wordt. Degene die het geschreven heeft vindt dat vast fijn om te lezen.
Leuk en goed geschreven! en wat leuk dat Georgiana er in voorkomt! :clap:
Ik mag in deze natuurlijk geen mening hebben, maar ik vind Dineke een hele prettige schrijfstijl hebben. En in haar eerste zin echoot de eerste zin van P&P naar mijn gevoel een beetje door.
Zo te lezen genieten jullie trouwens net zo van alle inzendingen als ik. Echt leuk, goed gedaan allemaal! :clap:
Ja, dat vond ik ook Karin, het beginnetje greep me meteen.
En ook belangrijk, niet te zoet.
Mijn eerste reactie was ook ... Is er soms nog een nagelaten stukje van Jane ergens gevonden ...???
Het is erg leuk geschreven. Ik zag het helemaal voor me!

Weten jullie wat ik trouwens vorig jaar heb gekocht in een soort kringloop winkeltje in Bath .... Het boek: Pemberly van Emma Tennant. Dat gaat ook over "Een jaar later" . Ik heb alleen nog geen tijd gehad om het te lezen > Kent iemand van jullie het???
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!