EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Ze mag er dan al zo'n twee eeuwen niet meer zijn, toch is Jane Austen nog regelmatig in de media. Heb je een leuk nieuwtje, weet je wanneer een nieuwe serie op tv wordt uitgezonden? Laat dat dan hier weten!
Karen, ik ben trots op je, en echt heel erg blij voor je! Vind het fijn dat je er zo trots op bent, en je hebt ook al het recht om dat te zijn! Het is echt heel erg goed geschreven. Maar wat ik me wel afvraag - heeft je docente nog wat gezegd over dat "Bennett" ipv "Bennet", of heeft ze daar overheen gelezen? :P

Vind het jammer dat ik vanwege geldgebrek (again.. :P) niet mee kan doen aan de cursus. Het lijkt me ook reuze interessant.
Nou, toen ik jouw opmerking over Bennett vs Bennet las heb ik heel snel een nieuwe bericht achteraan geplaatst in de Oxford forum. Dat was inderdaad erg. Ik moet ook zeggen dat het laat was na een avond uiteten en stappen met een vriendin. Ik weet nog dat ik even 'fuzzy' zat te twijfelen of er een 't' was of twee, en heb uiteindelijk zonder te checken voor de verkeerde gekozen. Maar het was niet ZO erg - moet je toegeven - dan als opeens over 'Jane Austin' zou schrijven :P.

En wie weet Bas, krijg je alsnog de kans om mee te doen. Dit cursus bieden zie iedere jaar aan. Wellicht bij de volgende ronde heb je wel de financieele middelen (verjaardagen/kerst kadootjes?) - en je moet ook niet vergeten dat in jouw situatie dit niet alleen om de lol/plezier gaat, maar iets dat wel degelijk bij gaat dragen aan de punten die je nodig zal hebben voor jouw literatuur studie.
Oei. Ja, Jane Austin.. Of Mr Darcey.. :P En ja, ik hoop ooit mee te kunnen doen inderdaad. Wellicht dat ik het zelfs vergoed kan krijgen als het voor mijn studie is? :angelhttp://www.janeausten.nl/forum/index.php:
De cursus is afgelopen... Dat is toch wel heel erg snel gegaan! Ik had vanochtend al een reactie van de prof op mijn tweede assignment binnen. Ik kon mij wel vinden in haar reactie, en krijg als bonus 10 overdraagbare universiteits puntjes! Ik vond de cursus erg leerzaam in de zin dat ik veel geleerd heb over de boeken, de achtergronden, de manier van vertellen, de verborgen dingen. En de andere cursisten wisten zoveel in te brengen dat dat helaas niet allemaal meer te volgen was. Het nodigt wel uit tot een vervolg, wellicht de Bröntes cursus?
Je hoeft niet op bepaalde tijden online zijn, dat mag je helemaal zelf bepalen. Het enige wat echt vaststaat, zijn de deadlines voor de 2 assignments. Ik heb de studie naast een fulltime baan gevolgd. Het was erg prettig om stukken in de trein te kunnen lezen, dat scheelde veel tijd. Wil je de studie goed genoeg kunnen volgen, dan is 10 uur per week geen overbodige luxe. Dus zeg 1 uur per werkdag, en 2,5 uur per weekenddag. Op het laatst ging veel tijd zitten in de assignment, waardoor ik niet veel tijd meer kon besteden aan de vragen. Het kan dus naast een baan, maar dan heb je niet veel tijd over voor andere dingen.
Alfred schreef: Ik had vanochtend al een reactie van de prof op mijn tweede assignment binnen
Oh, ik zit met smart te wachten op de reactie op de 2e assignment. Heb die mijne zelfs een paar dagen voor de deadline ingeleverd, maar heb nog niets ontvangen :(. Ach ja, nog even geduld.
Alfred schreef:Het kan dus naast een baan, maar dan heb je niet veel tijd over voor andere dingen.
Nou, ik vond dat wel meevallen. In die periode heb ik ook naai- en danscurssen gevolgde in de weekenden. Niet elke weekend, maar toch. Ik denk wat scheelde in mijn geval is dat ik de boeken van Austen bijna binnenste buiten kent. Ik heb ze heel vaak gepaakt om een of ander passage op te zoeken in verband met een discussie post die ik wilde maken, maar ik hoefde geen tijd in te steken om ze te lezen. Ik vond de cursus ook hardstikke leuk. De introducties van vooral Emma en Mansfield Park waren echt eye-openers. Echt een aanrader als je van de boeken houdt.
Karenlee schreef: Ik denk wat scheelde in mijn geval is dat ik de boeken van Austen bijna binnenste buiten kent
Dat was vooral het probleem bij mij: om al die boeken te lezen. Persuasion had ik net op tijd uit. En dat was allemaal voor de 1e maal, kennis van details had ik niet echt opgedaan. Er zit er dus maar 1 ding op: nog een keer lezen! ;)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!